Newsy

Basia Richard wyróżniona przez indyjską edycję magazynu „Vogue”

2016-07-14  |  06:45

Basia Richard znalazła się w gronie najlepszych stylistów według magazynu „Vogue India”. Wyróżnienie to podzieliła ze stylistami Rihanny i Beyoncé. Polka, znana m.in. z kreowania wizerunku Seleny Gomez, twierdzi, że swój sukces zawdzięcza połączeniu szczęścia i ciężkiej pracy. Jej zdaniem w Hollywood mogłoby się odnaleźć także kilku polskich projektantów, choćby Gosia Baczyńska i Maciej Zień. 

W czerwcu redakcja magazynu „Vogue India” opublikowała zestawienie siedmiu wyjątkowo utalentowanych stylistów, których prace warto oglądać w mediach społecznościowych. W rankingu tym znaleźli się m.in. stylista Beyoncé Ty Hunter, odpowiedzialny za wizerunek Rihanny Mel Ottenberg, indyjska stylistka Anaita Shroff Adajania, ubierająca takie gwiazdy Bollywood jak Katrina Kaif i Hrithik Roshan, Monica Rose odpowiedzialna za look Kendall & Kylie Jenner oraz Basia Richard.

– Myślę, że to jest dosyć interesujące, że właśnie indyjski „Vouge” uważa, że ja jestem jedną z tych stylistek. Jestem bardzo zadowolona z tego i myślę, że muszę jeszcze dużo zrobić, żeby może ktoś inny jeszcze zauważył moją pracę – mówi Basia Richard agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Polka od ponad dziesięciu lat pracuje w Hollywood. Przez kilka lat był osobistą stylistką Seleny Gomez, ma też na koncie współpracę z takimi gwiazdami jak Irina Shayk, Olivia Holt i Hilary Duff. Twierdzi, że aby osiągnąć sukces tej miary, trzeba mieć trochę szczęścia i dużo samozaparcia.

– Dużo oczywiście bardzo ciężkiej pracy i chyba tak jak w każdym zawodzie trzeba mieć trochę cierpliwości i naprawdę wiedzieć, czego się chce, być zapartym i dużo pracować – mówi Basia Richard.

Dni pracy stylistki wyglądają bardzo różnie. Często zaczyna je od przejrzenia nowych kolekcji w internecie i wysyłania e-maili do projektantów, a kończy przymiarkami w showroomach i spotkaniami z krawcami późno w nocy. Innym razem w ciągu dnia ma tylko kilka spotkań z projektantami, podczas których ogląda tzw. previews, czyli najnowsze kolekcje.

– Jeżeli np. robię teledysk, to w ogóle budzę się o godzinie czwartej nad ranem i nie ma mnie aż do jedenastej wieczorem. I następnego dnia robimy dokładnie to samo i potem trzeba jakoś posegregować, poukładać te ubrania. Jest tak dosyć ciekawie, codziennie jest inaczej trochę – mówi Basia Richard.

To głównie menadżerowie gwiazd kontaktują się z nią w sprawie współpracy. Czasami sama gwiazda mówi im, że chciałaby pracować z danym stylistą. Polka uważa się za osobę bardzo wymagającą, głównie od samej siebie – z każdym nowym projektem zawodowym stawia sobie wyżej poprzeczkę. Wśród jej klientów zdarzają się gwiazdy bardzo wymagające, ale i mniej obeznane w rynku mody.

– Oczywiście, niektórzy są bardziej wymagający, niektórzy nie wiedzą o niektórych projektantach, a ja robię wszystko, żeby np. mieć dostęp do na przykład Diora czy Valentino akurat dla tej aktorki, czy dla takiego projektu, nad którym teraz pracuję. Podchodzę do tego bardziej pod tym kątem – mówi Basia Richard.

Stylistka bardzo ceni polskich projektantów mody. Jej zdaniem wielu z nich mogłoby odnieść sukces w Hollywood. Do grona jej ulubionych rodzimych kreatorów mody należy m.in. Gosia Baczyńska – Basi Richard podoba się, że każda jej kolekcja jest zupełnie inna niż poprzednie. Zdaniem stylistki projekty Baczyńskiej przypominają prace europejskich kreatorów.

– Pamiętam, że jeszcze jak Maciej Zień był w Polsce, to robił cudowne rzeczy wprost na czerwony dywan. Jego kolekcje byłyby naprawdę w Hollywood numer jeden – mówi Basia Richard.

Stylistka zwróciła także uwagę na prace Magdaleny Butrym. Uważa, że jej modele świetnie sprawdzają się w codziennej modzie typu prêt-à-porter.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Filip Chajzer: Jestem samozwańczym królem kebaba. Miałem już ponad 700 zapytań o franczyzę i za dwa–trzy lata będzie to bardzo poważny biznes

Dziennikarz zamienił studio telewizyjne na budkę z kebabami i jak przekonuje, była to jedna z najlepszych decyzji w jego życiu zawodowym. Nie przejmuje się więc drwinami kolegi po fachu z TVN-u, za nic ma jakiekolwiek głosy krytyki i nie ogląda się na innych, tylko robi swoje. Wierzy bowiem, że ten biznes ma sens i szybko odniesie sukces w branży fast food. Filip Chajzer zdradza, że jego pomysł natychmiast odbił się szerokim echem. Po wyjątkowy przysmak do food trucka ustawiają się długie kolejki klientów i już teraz ma siedemset zapytań o franczyzę.

Zdrowie

Mikołaj Roznerski: W wieku 40 lat zrozumiałem, że powinienem regularnie się badać. Mam dziecko i chcę jak najdłużej żyć w zdrowiu

Aktor wspomina, że jakiś czas temu ani myślał o profilaktyce. Regularne badania spychał na margines, bo był przekonany, że jeśli dobrze się czuje i jest aktywny, to nie ma powodu do obaw. W końcu zrozumiał jednak, że nie tędy droga. Aby zachować dobre zdrowie, a w przypadku choroby móc błyskawicznie zareagować i rozpocząć leczenie, trzeba się badać. Teraz Mikołaj Roznerski zachęca też innych nieprzekonanych do tego, by zmienili podejście i nie zapominali o kontroli swojego organizmu.

Konsument

Polacy coraz częściej rezygnują z mięsa na rzecz roślinnych zamienników. Blisko połowa próbowała już produktów tego rodzaju

Już 24 proc. polskich konsumentów identyfikuje się jako fleksitarianie, a 6 proc. stosuje dietę roślinną – wynika z raportu ProVeg „Plant-Based Food in Poland”. Choć pod względem spożywanego mięsa wciąż plasujemy się w europejskiej czołówce, to ponad 40 proc. Polaków je go mniej niż rok wcześniej. – Potencjał rozwoju rynku roślinnych alternatyw w Polsce jest bardzo duży, zwłaszcza że rośnie świadomość o potrzebie ograniczenia mięsa – ocenia Marcin Tischner, public affairs coordinator w ProVeg.