Newsy

Blog Halo Ziemia zwycięzcą w konkursie Blog Roku 2013

2014-02-28  |  06:50
Mówi:Dorota Szostek-Rejowska (koordynatorka konkursu Blog Roku 2013)
Dorota Soszyńska (jurorka w konkursie Blog Roku 2013, współwłaścicielka marki kosmetycznej Oceanic)
Konrad Kruczkowski (autor bloga Halo Ziemia)
  • MP4
    Blog www.haloziemia.pl Konrada Kruczkowskiego otrzymał nagrodę Blog Roku 2013. Strona została nagrodzona także w kategorii "Polityka, publicystyka, społeczeństwo". Jurorzy docenili język wpisów, celne spostrzeżenia oraz wyjątkową wrażliwość autora. Blog Halo Ziemia otrzymał również tytuł Bloga Blogerów. Nagrody wręczono 27 lutego podczas uroczystej Gali w Warszawie.

    Wyróżnienia główne w konkursie otrzymali Michał Szafrański za praktyczny i profesjonalny blog o oszczędzaniu www.jakoszczedzacpieniadze.pl, nagrodzony także w kategorii "Profesjonalne i firmowe" oraz Karol Werner za bloga o podróżowaniu po świecie na rowerze: www.kolemsietoczy.pl.

    Tytuł Bloga Roku może bardzo wiele zmienić. Może zwiększyć grono czytelników, zainteresować media, bo nasza gala jest bardzo popularna. Nagrodzeni blogerzy mają szansę zaistnieć w mediach tak zwanych tradycyjnych, czyli zarówno w telewizji, jak i w prasie. Blogosfera to pasja, jeśli nie stoi za tym prawdziwe zaangażowanie, to strony zazwyczaj mają krótką żywotność – mówi Dorota Szostek-Rejowska, koordynator Bloga Roku 2013.

    Konkurs Blog Roku odzwierciedla przemiany, jakie zachodzą w blogosferze. Oprócz stron typowo pamiętnikarskich pojawia się coraz więcej blogów pasjonackich i eksperckich. Blogi pisane są z coraz większą dbałością o język i choć większość blogów poświęcona jest tematom modowo-urodowym, wielu autorów porusza trudne tematy, dokonuje obszernych analiz społecznych, politycznych.

    Blog to bardzo ciekawa forma komunikacji, która pozwala nam opowiadać o tym, co nas interesuje. Najważniejsza w blogowaniu jest autentyczność. Ludzie tego oczekują, bo bardzo szybko odczytują fałsz. Wydaje mi się, że oczekiwania środowiska blogerskiego są coraz wyższe, dlatego najważniejsza jest niezwykła osobowość i kreatywność –  ocenia Dorota Soszyńska, jurorka w konkursie Blog Roku 2013, współwłaścicielka marki kosmetycznej Oceanic.

    Według Konrada Kruczkowskiego, laureata nagrody Blog Roku 2013, nie ma uniwersalnej recepty na blogowy sukces. Najważniejsze to być otwartym na innych ludzi, na dialog.

    Nie mam recepty, złotego przepisu, który mógłbym podać na tacy. To jest suma doświadczeń, które dostaję od innych ludzi. To jest ich nagroda. Po prostu dobrze ich słucham. Mój blog ma pół roku, a inspiracją dla jego stworzenia była jedna z książek Szymona Hołowni. Jestem strasznym egoistą i narcyzem, więc pomyślałem, że mogę robić to samo, co Szymon, tylko w internecie i lepiej. Piszę o sprawach społecznych w bardzo dużym przekroju tematów, przede wszystkim o tym, jak staram się być dobrym tatą i mężem – mówi Konrad Kruczkowski, autor bloga Halo Ziemia.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Żywienie

    Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

    Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.

    Handel

    Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

    Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

    Moda

    Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

    Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.