Newsy

Blog Halo Ziemia zwycięzcą w konkursie Blog Roku 2013

2014-02-28  |  06:50
Mówi:Dorota Szostek-Rejowska (koordynatorka konkursu Blog Roku 2013)
Dorota Soszyńska (jurorka w konkursie Blog Roku 2013, współwłaścicielka marki kosmetycznej Oceanic)
Konrad Kruczkowski (autor bloga Halo Ziemia)
  • MP4
    Blog www.haloziemia.pl Konrada Kruczkowskiego otrzymał nagrodę Blog Roku 2013. Strona została nagrodzona także w kategorii "Polityka, publicystyka, społeczeństwo". Jurorzy docenili język wpisów, celne spostrzeżenia oraz wyjątkową wrażliwość autora. Blog Halo Ziemia otrzymał również tytuł Bloga Blogerów. Nagrody wręczono 27 lutego podczas uroczystej Gali w Warszawie.

    Wyróżnienia główne w konkursie otrzymali Michał Szafrański za praktyczny i profesjonalny blog o oszczędzaniu www.jakoszczedzacpieniadze.pl, nagrodzony także w kategorii "Profesjonalne i firmowe" oraz Karol Werner za bloga o podróżowaniu po świecie na rowerze: www.kolemsietoczy.pl.

    Tytuł Bloga Roku może bardzo wiele zmienić. Może zwiększyć grono czytelników, zainteresować media, bo nasza gala jest bardzo popularna. Nagrodzeni blogerzy mają szansę zaistnieć w mediach tak zwanych tradycyjnych, czyli zarówno w telewizji, jak i w prasie. Blogosfera to pasja, jeśli nie stoi za tym prawdziwe zaangażowanie, to strony zazwyczaj mają krótką żywotność – mówi Dorota Szostek-Rejowska, koordynator Bloga Roku 2013.

    Konkurs Blog Roku odzwierciedla przemiany, jakie zachodzą w blogosferze. Oprócz stron typowo pamiętnikarskich pojawia się coraz więcej blogów pasjonackich i eksperckich. Blogi pisane są z coraz większą dbałością o język i choć większość blogów poświęcona jest tematom modowo-urodowym, wielu autorów porusza trudne tematy, dokonuje obszernych analiz społecznych, politycznych.

    Blog to bardzo ciekawa forma komunikacji, która pozwala nam opowiadać o tym, co nas interesuje. Najważniejsza w blogowaniu jest autentyczność. Ludzie tego oczekują, bo bardzo szybko odczytują fałsz. Wydaje mi się, że oczekiwania środowiska blogerskiego są coraz wyższe, dlatego najważniejsza jest niezwykła osobowość i kreatywność –  ocenia Dorota Soszyńska, jurorka w konkursie Blog Roku 2013, współwłaścicielka marki kosmetycznej Oceanic.

    Według Konrada Kruczkowskiego, laureata nagrody Blog Roku 2013, nie ma uniwersalnej recepty na blogowy sukces. Najważniejsze to być otwartym na innych ludzi, na dialog.

    Nie mam recepty, złotego przepisu, który mógłbym podać na tacy. To jest suma doświadczeń, które dostaję od innych ludzi. To jest ich nagroda. Po prostu dobrze ich słucham. Mój blog ma pół roku, a inspiracją dla jego stworzenia była jedna z książek Szymona Hołowni. Jestem strasznym egoistą i narcyzem, więc pomyślałem, że mogę robić to samo, co Szymon, tylko w internecie i lepiej. Piszę o sprawach społecznych w bardzo dużym przekroju tematów, przede wszystkim o tym, jak staram się być dobrym tatą i mężem – mówi Konrad Kruczkowski, autor bloga Halo Ziemia.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Muzyka

    Psychologia

    Beata Pawlikowska: To wszystko, czego doświadczyłam w dżungli amazońskiej, wstrząsnęło mną i pokazało mi prawdę o sobie samej. To właśnie był początek zmian w moim życiu

    Pisarka preferuje podróżowanie w pojedynkę. Lubi wyjeżdżać w trudne, niedostępne rejony świata, bo takie wyprawy są także podróżą w głąb siebie. Chociażby w dżungli amazońskiej przekonała się, że decyzje, jakie podejmujemy na różnych etapach naszego życia, wynikają właśnie z naszego postrzegania samych siebie i świata. A z kolei to postrzeganie zależy od podświadomych przekonań, które są naszym wewnętrznym programem wgranym w dzieciństwie. W swojej książce zatytułowanej „Kody podświadomości” podróżniczka tłumaczy, że jeśli ktoś podświadomie wierzy na przykład w to, że nie ma prawa do szczęścia i jest gorszy od innych, to jego życiowa droga będzie właśnie wiernym odbiciem tych przekonań.

    Konsument

    Coraz więcej Europejczyków ogranicza spożycie mięsa na rzecz produktów roślinnych. Większe wsparcie ze strony rządów i legislacji mogłoby zwiększyć ich popularność

    Ponad połowa Europejczyków jedzących mięso aktywnie ogranicza jego roczne spożycie. Niemal 30 proc. co najmniej raz w tygodniu spożywa przynajmniej jedną roślinną alternatywę mięsa lub nabiału – wynika z badania ProVeg. Zmiana nawyków konsumenckich napędza branżę produktów roślinnych, ale wspomogłyby ją także zmiany systemowe, m.in. szersze dofinansowanie produkcji roślinnej kosztem mięsnej czy obniżenie podatku na żywność o niskim śladzie środowiskowym.