Newsy

Czerwień z bielą to najmodniejsze kolory na walentynkowym stole

2014-02-14  |  06:10
Przy aranżacji stołu na walentynki nie jest wskazany przepych, a jedynie subtelne, nieprzytłaczające dekoracje. Symbolem dnia zakochanych jest  serce i właśnie ten motyw powinien dominować w ozdobach. Uroczysty nastrój stworzą również kwiaty, zapachowe świece i elegancka zastawa. W ten wieczór najlepiej sprawdza się połączenie dwóch kolorów: czerwieni i bieli.

Dekoracja stołu na walentynkową kolację nie musi oznaczać zakupu nowego kompletu talerzy, sztućców czy obrusu ozdobionego serduszkami. W tym przypadku lepiej postawić na własną inwencję twórczą. Romantyczny nastrój pomoże stworzyć umiejętny dobór dodatków.

–  Trzeba wyjść od trzech rzeczy, które się z walentynkami bardzo kojarzą, czyli kształt serca, kwiat róży i kolor czerwony. Im bardziej intensywna czerwień tym lepsza, ponieważ jest to właściwie najgorętszy kolor, który wzbudza najsilniejsze emocje. Natomiast róże stworzą niepowtarzalną dekorację – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Paweł Domański z Villeroy&Boch.

Styliści wnętrz radzą, by do dekoracji użyć delikatnych szklanych ozdób, perłowych koralików lub płatków róży, które można rozsypać na stole. Przydadzą się również serwetki z walentynkowym motywem. Romantyczny wieczór wymaga specjalnej oprawy.

Świeczki, światło świec i odpowiednie kolory świeczników potrafią naprawdę zdziałać cuda i wytworzyć cudowny nastrój podczas takiej kolacji. Można użyć na przykład świec zapachowych, więc to już dodatkowo pobudzi nasze zmysły – tłumaczy Paweł Domański.

Ważne jest nie tylko to, co przygotujemy na walentynkową kolację, ale również jak ją podamy. Zdaniem dekoratorów, w tym dniu warto postawić na elegancką porcelanę.

Kolekcja porcelany o bardzo delikatnym śmietankowym odcieniu bieli, która swoim falistym kształtem nawiązuje do kształtu serca. Jest to doskonałe uzupełnienie do czerwieni, która panuje na stole. Po prostu ją przełamuje, ale także uwydatnia jej barwę. Do tego wszystkiego klasyczne kieliszki ze szkła kryształowego i  eleganckie sztućce – dodaje Paweł Domański.

Walentynowa aranżacja stołu powinna być oryginalna, przykuwać wzrok i podkreślać wagę  tego wyjątkowego dnia.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.