Mówi: | Paweł Domański |
Firma: | Villeroy&Boch |
Czerwień z bielą to najmodniejsze kolory na walentynkowym stole
Dekoracja stołu na walentynkową kolację nie musi oznaczać zakupu nowego kompletu talerzy, sztućców czy obrusu ozdobionego serduszkami. W tym przypadku lepiej postawić na własną inwencję twórczą. Romantyczny nastrój pomoże stworzyć umiejętny dobór dodatków.
– Trzeba wyjść od trzech rzeczy, które się z walentynkami bardzo kojarzą, czyli kształt serca, kwiat róży i kolor czerwony. Im bardziej intensywna czerwień tym lepsza, ponieważ jest to właściwie najgorętszy kolor, który wzbudza najsilniejsze emocje. Natomiast róże stworzą niepowtarzalną dekorację – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Paweł Domański z Villeroy&Boch.
Styliści wnętrz radzą, by do dekoracji użyć delikatnych szklanych ozdób, perłowych koralików lub płatków róży, które można rozsypać na stole. Przydadzą się również serwetki z walentynkowym motywem. Romantyczny wieczór wymaga specjalnej oprawy.
– Świeczki, światło świec i odpowiednie kolory świeczników potrafią naprawdę zdziałać cuda i wytworzyć cudowny nastrój podczas takiej kolacji. Można użyć na przykład świec zapachowych, więc to już dodatkowo pobudzi nasze zmysły – tłumaczy Paweł Domański.
Ważne jest nie tylko to, co przygotujemy na walentynkową kolację, ale również jak ją podamy. Zdaniem dekoratorów, w tym dniu warto postawić na elegancką porcelanę.
– Kolekcja porcelany o bardzo delikatnym śmietankowym odcieniu bieli, która swoim falistym kształtem nawiązuje do kształtu serca. Jest to doskonałe uzupełnienie do czerwieni, która panuje na stole. Po prostu ją przełamuje, ale także uwydatnia jej barwę. Do tego wszystkiego klasyczne kieliszki ze szkła kryształowego i eleganckie sztućce – dodaje Paweł Domański.
Walentynowa aranżacja stołu powinna być oryginalna, przykuwać wzrok i podkreślać wagę tego wyjątkowego dnia.
Czytaj także
- 2025-05-20: Mietek Szcześniak: Cokolwiek ludzie mówią o Edycie Górniak, ważne jest przede wszystkim to, że świetnie śpiewa. Ona po prostu jest diwą
- 2025-02-25: Wykrywalność wrodzonych wad serca u płodów wciąż niewielka. Wsparciem dla kardiologii prenatalnej będzie sztuczna inteligencja
- 2025-01-31: Sztuczna inteligencja pomoże we wczesnym wykrywaniu wrodzonych wad serca. Obecnie rozpoznawalność wynosi 40 proc.
- 2025-01-16: Systemy żywnościowe będą się zmieniać w kierunku bardziej zrównoważonym. Transformacja czeka nie tylko rolników
- 2024-07-03: Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej
- 2024-03-13: Sterowany światłem rozrusznik pomoże pacjentom z niewydolnością serca. Urządzenie jest ultralekkie i biodegradowalne
- 2024-02-13: 82 proc. Polek doceniłoby randkę w obiekcie sportowym. Trening wspólnie z partnerem może pozytywnie wpływać na relacje
- 2024-02-13: Maja Sablewska: Jestem w związku już bardzo długo i staram się, żeby walentynki były wtedy, kiedy mamy na to czas, a nie tylko 14 lutego
- 2024-02-12: Ewa Wachowicz: Każda okazja jest dobra do okazywania miłości i sprawiania komuś radości. Byle tylko nie robić z tego wyłącznie walentynkowej szopki serduszkowej
- 2023-08-25: Magdalena Ogórek: Nie kandyduję w wyborach, skupiam się na pracy w TVP. Z uwagi na kampanię ta jesień będzie bardzo pracowita
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.