Newsy

Mietek Szcześniak: Cokolwiek ludzie mówią o Edycie Górniak, ważne jest przede wszystkim to, że świetnie śpiewa. Ona po prostu jest diwą

2025-05-20  |  06:17

W trakcie Polsat Hit Festival, który w najbliższy weekend odbędzie się w Operze Leśnej w Sopocie, Mietek Szcześniak wystąpi w duecie z Edytą Górniak. Artyści spotkają się na scenie po 26 latach, by wykonać utwór „Dumka na dwa serca” nagrany do filmu „Ogniem i mieczem” w reżyserii Jerzego Hoffmana. Wokalista nie szczędzi pochwał pod adresem swojej partnerki scenicznej i cieszy się, że znów połączą swoje głosy.

Ballada „Dumka na dwa serca” to jeden z największych przebojów filmowych. Tekst do tego utworu napisał Jacek Cygan, a muzykę skomponował Krzesimir Dębski. Hit promujący w 1999 roku film „Ogniem i mieczem” będzie można znów usłyszeć na żywo w amfiteatrze w Sopocie. Mietek Szcześniak nie kryje satysfakcji z ponownego spotkania z Edytą Górniak.

– Zawsze się cieszę na to, bo cokolwiek ludzie o niej mówią, ważne jest to, że świetnie śpiewa i po prostu jest diwą – mówi agencji Newseria Mietek Szcześniak.

Wokalista zaznacza, że z przyjemnością wraca do Opery Leśnej w Sopocie, bo ma wiele miłych wspomnień związanych z tym amfiteatrem. W 1989 roku na XXVI Międzynarodowym Festiwalu Piosenki w Sopocie zajął drugie miejsce oraz otrzymał nagrodę Grand Prix „Bursztynowy Słowik”.

– Fajnie tam jest. Szczególnie było fajnie, kiedy w 1989 roku dostałem Bursztynowego Słowika, pierwsze miejsce i nagrody dziennikarzy oraz 100 dol., które wymieniałem u koników. Poza tym Rosjanie mi podarowali ruską wieżę do odsłuchiwania oraz szwedzką tacę z 24-karatowego złota. Ruskiej wieży już u mnie nie ma, taca została, a 100 dol. wydałem – mówi piosenkarz.

Mietek Szcześniak pracuje teraz nad nową płytą i za jakiś czas chciałby zaprezentować fanom efekty. Album inspirowany będzie starym R’n’B, muzyką gospel i soulem.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.