Newsy

Domowa sauna nie musi być droga

2014-02-25  |  06:10

Choć uważana jest za luksus, budowa domowej sauny wcale nie musi być bardzo droga, a jej stworzenie jest dużo łatwiejsze niż mogłoby się wydawać. Niewielką saunę w średnim standardzie można wybudować już za 6-7 tysięcy złotych. 

Na saunę o powierzchni 4 m2 wykonaną z dobrych jakościowo materiałów, ze standardowym piecem oraz pomiarem temperatury i wilgotności należy przeznaczyć 6-7 tysięcy złotych. W tej cenie można uzyskać przestrzeń, na której w pozycji siedzącej zmieści się od 4 do 5 osób.

 – Nie radziłbym budować sauny taniej, z gorszych materiałów. Oczywiście ta cena może być znacznie wyższa. Przy wyborze bardzo drogiego drewna prawdopodobnie nawet może dojść do 50 tysięcy złotych – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Michał Łupkowski z Harvialand, firmy budującej sauny.

Jednak nie trzeba wydawać fortuny, aby cieszyć się we własnym domu z relaksu w saunie. Najlepiej, ale nie jest to konieczne, jeśli w fazie projektowania domu uwzględni się pomieszczenie, w którym ma powstać sauna. W ten sposób unika się ewentualnych problemów z doprowadzeniem elektryki i podłączeniem pieca.

 – Czasami wydziela się część z większego pomieszczenia. Wymogi związane z wybudowaniem sauny praktycznie są tylko dwa: zmywalna posadzka w celu zachowania odpowiedniej higieny i doprowadzenie elektryki – tłumaczy Michał Łupkowski.

Reszta leży już w gestii firmy bądź osoby, która będzie budowała saunę. Niektórzy decydują się na stworzenie sauny własnoręcznie, co jak potwierdza Michał Łupkowski z Harvialand jest do wykonania, jednak warto przed rozpoczęciem prac chociaż poradzić się fachowców.

Budując saunę, należy pamiętać, że w jej pobliżu powinny znajdować się natrysk bądź po prostu łazienka. Jest to konieczne, ponieważ przebywanie w saunie może męczyć i dobrze jest, kiedy w okolicy znajduje się prysznic, z którego można skorzystać, aby odpocząć od gorąca oraz specyficznego zapachu drewna. Można też zlokalizować saunę w piwnicy, gdzie wraz z łazienką może ona tworzyć zamkniętą przestrzeń do relaksu.

Sauna w domu to idealne rozwiązanie dla osób, które lubią korzystać z łaźni, ale cenią sobie prywatność, o którą nie łatwo w miejscach publicznych. W domowym zaciszu można korzystać z jej uroków z najbliższymi. W standardowej 4-metrowej łaźni zmieszczą się dwa poziomy ławek, co da miejsce do komfortowego korzystania z niej przez nawet pięć osób.

 – Jeżeli ktoś ma możliwości i miejsce, to standardowym wymiarem, który się poleca, są dwa metry na dwa metry. Biorąc pod uwagę dwa poziomy ławek, już spokojnie trzy osoby mogą usiąść w saunie, a dwie na przykład się położyć – mówi przedstawiciel Harvialand.

Sauna, poza funkcją odprężającą, jest również zalecana w niektórych chorobach. Powinny z niej korzystać m.in.: osoby cierpiące na dusznicę bolesną, astmę oskrzelową, przewlekłe zapalenie oskrzeli, bóle reumatyczne, anoreksję i depresję.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Media

Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.