Mówi: | Michel Troisgros, Samsung Club des Chefs Olaf Krynicki, rzecznik prasowy Samsung |
Gotowanie staje się coraz łatwiejsze. Inteligentne sprzęty podpowiedzą przepis, przypomną o zakupach, a nawet o terminie przydatności do spożycia produktów
Producenci sprzętu kuchennego prześcigają się w udoskonalaniu swoich produktów. Liczy się zarówno oryginalny design, jak i funkcjonalność. Nowoczesne lodówki pełnią funkcję partnera w zakupach: przypominają o konieczności zrobienia zakupów, wysyłają zamówienie do sklepu, a nawet podpowiadają, jak przyrządzić określone dania. Innowacyjne piekarniki umożliwiają przygotowanie coraz bardziej wyszukanych dań.
W ciągu ostatnich kilkunastu lat zmienił się tryb życia Polaków i ich preferencje kulinarne. Szybkie tempo codziennego życia nie zawsze pozwala na spożywanie odpowiedniej liczby posiłków i delektowanie się ich smakiem. Jednocześnie Polacy przywiązują coraz większą wagę do jakości pożywienia, traktując je jako przyjemność, a nie tylko konieczność.
– Nawet najlepszy kucharz nie zdziała nic bez odpowiednich narzędzi. Jako profesjonalista mam w swojej restauracji wysokiej jakości sprzęt do gotowania. Co ważne i co wpływa na te trendy światowe, to coraz częściej taki sprzęt mamy także w domach – powiedział agencji informacyjnej Newseria Biznes podczas pierwszych urodzin Cook Story by Samsung Michel Troisgros, wybitny francuski szef kuchni, który cieszy się ogromnym uznaniem w kulinarnym świecie, doceniony aż trzema gwiazdkami Michelin.
Miłośnicy dobrego jedzenia chcą gotować jak profesjonalni szefowie kuchni i przygotowywać coraz bardziej wyszukane dania, a technologia wychodzi na przeciw tym potrzebom. Nowoczesne kuchnie odznaczają się ciekawym, choć zazwyczaj nastawionym na minimalizm designem, który sprawia, że pomieszczenie to staje się sercem każdego mieszkania – w kuchni nie tylko przyrządza się dania, lecz także spędza czas na rozmowach z bliskimi, spożywa posiłki, czyta książki czy odrabia lekcje. Eleganckie wzornictwo idzie w parze z daleko posuniętą funkcjonalnością.
– U mnie w domu gotuję zarówno ja, jak i moja żona i też mamy wysokiej jakości sprzęt, jakiego używają profesjonaliści. Korzystamy z najlepszej lodówki, piekarnika, płyty indukcyjnej, lecz także drobnych sprzętów wysokiej jakości – noży, desek, robotów i mikserów. Wyposażenie w najlepszy sprzęt przekłada się bezpośrednio na ogromną przyjemność z gotowania – mówi Michel Troisgros.
Nowinki technologiczne pozwalają przygotowywać wiele różnych dań w jednym czasie, nawet w małej kuchni – taką możliwość zapewniają choćby piekarniki wyposażone w dzielone drzwi. Urządzenie ma specjalny separator, dzięki któremu można piec jednocześnie tak różne potrawy jak pieczeń i ciasto.
– Sprzęt się zmienia razem z użytkownikiem, z naszymi zwyczajami, ponieważ jemy lepiej, coraz bardziej wyszukane potrawy, coraz trudniej komponowane. Współczesna, innowacyjna kuchnia coraz bardziej się integruje z użytkownikiem, podpowiada, co on ma robić i jak – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Olaf Krynicki, rzecznik prasowy Samsung.
Jest to możliwe między innymi dzięki aparatom fotograficznym umieszczonym wewnątrz lodówki. Robią one zdjęcia zawartości po każdym zamknięciu drzwi, a fotografie, w razie potrzeby, wyświetlane są na ekranie smartfona. Inteligentne lodówki wyposażone są ponadto w system umożliwiający zarządzanie przepisami kulinarnymi. Są w stanie wysłać na smartfon właściciela informację o produktach, które potrzebne są do przygotowania określonego dania oraz skoordynować działanie innych urządzeń kuchennych podczas gotowania. Jak choćby wysłać sygnał do piekarnika, w jakiej temperaturze powinna piec się przygotowywana potrawa.
Ciekawe przepisy, także na dania kuchni orientalnych, oraz kulinarne triki podnoszące walory smakowe przyrządzanych posiłków można poznać podczas warsztatów w Cook Story by Samsung. W zajęciach mogą uczestniczyć zarówno osoby indywidualne, jak i grupy, niezależnie od poziomu zaawansowania w sztuce kulinarnej. W październiku przestrzeń świętowała swoje pierwsze urodziny.
Czytaj także
- 2024-10-29: Ruch na lotniskach regionalnych niezagrożony. Centralne lotnisko ma być nie konkurencją, ale uzupełnieniem oferty lotniczej
- 2024-09-24: Lotniska regionalne z dużym wzrostem czarterów. Stały się motorem napędowym ruchu pasażerskiego
- 2024-09-16: Konsumenci coraz częściej sięgają po ryby ze zrównoważonych połowów. Sprzedaż certyfikowanych produktów sięga 18 tys. t
- 2024-11-07: Anna Głogowska: Obsesyjnie sortuję śmieci. Jestem wściekła na wszystkich sąsiadów, którzy tego nie robią
- 2024-09-19: Nowe trendy w digital marketingu. Innowacje rewolucjonizują działania agencji i klientów
- 2024-08-30: Tylko 2 proc. właścicieli zwierząt płaci za opiekę nad zwierzętami podczas ich nieobecności. Spodziewany szybki wzrost zapotrzebowania na takie usługi
- 2024-08-14: Tomasz Jacyków: Bardzo modny tego lata jest nurt bieliźniany. Hitem są spodenki udające męskie bokserki
- 2024-08-28: Tomasz Jacyków: Ludzie z niską samooceną zakładają cudze metki i eksponują wielkie logo. Często noszą ubrania podrabiane, czyli są to udawacze, oszuści
- 2024-08-20: Tomasz Jacyków: W każdej grupie społecznej są osoby bardzo dobrze ubrane, relatywnie przeciętnie i tragicznie. Wiele osób ubiera się niestosownie do okazji
- 2024-06-21: Polskie samorządy zaczynają wydatkować pieniądze z KPO. Obawiają się, że nie wystarczy im na to czasu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Psychologia
Martyna Wojciechowska: 82 proc. dzieci przyznaje, że przerastają ich problemy dnia codziennego. Rodzice powinni kształtować w nich sprawczość
Dziennikarka zauważa, że kształtowanie sprawczości u dzieci jest kluczowym aspektem ich rozwoju emocjonalnego, osobistego i społecznego. Jest wdzięczna swoim rodzicom za motywację, ale i wsparcie w tych momentach, kiedy nie wszystko szło po jej myśli. Teraz ona stara się być właśnie taką matką dla swojej nastoletniej córki.
Media
Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach
Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.