Newsy

Polacy coraz częściej zlecają prace ogrodnicze profesjonalnym firmom

2016-05-17  |  06:30
Mówi:Sabina Kornblit
Funkcja:ekspert ds. komunikacji wewnętrznej i PR
Firma:Eniro Polska
  • MP4
  • Coraz więcej Polaków szuka w sieci profesjonalnych firm, które mogłyby im pomóc w założeniu i pielęgnacji ogrodu. Tylko w marcu zapytania o usługi w tej branży w wyszukiwarce lokalnej PanoramaFirm.pl wzrosły o blisko 150 proc. Zakres usług ogrodniczych, jakie można zamówić, jest bardzo zróżnicowany – od sadzenia kwiatów i krzewów czy pielęgnacji trawnika po założenie oczka wodnego i czyszczenie mebli ogrodowych.

    Wiosna to czas, w którym Polacy zakładają ogrody i tłumnie wybierają się na zakupy związane z ogrodnictwem. W tym czasie najchętniej kupują rośliny, ziemię ogrodową, a także środki do pielęgnacji roślin – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Sabina Kornblit, ekspert ds. komunikacji wewnętrznej i PR w Eniro Polska.

    Ze statystyk wyszukiwarki lokalnej PanoramaFirm.pl wynika, że w miesiącach wiosennych odnotowano wzrost zapytań o szkółki drzew o 192 proc., o ziemię ogrodową o 189 proc., a środki ochrony roślin o 102 proc.

    PanoramaFirm.pl w ostatnich miesiącach odnotowała również znaczący wzrost zapytań o pielęgnację trawników, pielęgnację roślin, a także o przycinanie krzewów – podkreśla Sabina Kornblit.

    Zapytania o profesjonalne usługi ogrodnicze wzrosły o blisko 150 proc., o prace ziemne o 175 proc., natomiast o przycinanie drzew o ponad 160 proc. Tym samym kwestie dotyczące branży ogrodniczej znajdują się w czołówce zestawienia w wyszukiwarce w ostatnich miesiącach. Założenie ogródka, dobór odpowiednich roślin, ich umiejscowienie i właściwa pielęgnacja to zajęcia, które wymagają nie tylko dużo czasu, lecz także wyobraźni i kreatywności.

    Chęć posiadania ładnie wypielęgnowanego ogródka i jednocześnie brak czasu sprawiają, że właściciele posesji chętnie sięgają po profesjonalne firmy i porady ekspertów w zakresie zakładania ogrodów i ich pielęgnacji – mówi Sabina Kornblit.

    Duże znaczenie dla klienta ma dostępność firmy i jej lokalizacja. Najlepiej, jeśli ekipa usługowa znajduje się w tej samej okolicy i w każdej chwili służyć poradą czy pomocą.

    Zakres usług ogrodniczych, jakie możemy zamówić u profesjonalnej firmy, jest bardzo zróżnicowany. Od zakładania trawników poprzez sadzenie kwiatów i krzewów, po ich pielęgnację, koszenie trawy, grabienie liści jesienią. Możemy także poprosić o założenie oczka wodnego czy profesjonalne czyszczenie tarasów i konserwację mebli ogrodowych – tłumaczy Sabina Kornblit.

    Profesjonalne firmy oferują również kompleksowe usługi z użyciem nowoczesnych maszyn, wśród nich czyszczenie chodników, podjazdów, ścieżek czy poprawianie jakości gleby. Możliwa jest również aranżacja ogrodu wedle własnych upodobań lub na podstawie konkretnego zdjęcia.

    Polacy aktywnie poszukujący informacji na temat aranżacji ogrodów najchętniej korzystają z inspiracji znalezionych w internecie – dodaje Sabina Kornblit.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Uroda

    Konsument

    Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie

    Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.

    Ochrona środowiska

    Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat

    Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.