Mówi: | Sabina Kornblit |
Funkcja: | ekspert ds. komunikacji wewnętrznej i PR |
Firma: | Eniro Polska |
Polacy coraz częściej zlecają prace ogrodnicze profesjonalnym firmom
Coraz więcej Polaków szuka w sieci profesjonalnych firm, które mogłyby im pomóc w założeniu i pielęgnacji ogrodu. Tylko w marcu zapytania o usługi w tej branży w wyszukiwarce lokalnej PanoramaFirm.pl wzrosły o blisko 150 proc. Zakres usług ogrodniczych, jakie można zamówić, jest bardzo zróżnicowany – od sadzenia kwiatów i krzewów czy pielęgnacji trawnika po założenie oczka wodnego i czyszczenie mebli ogrodowych.
– Wiosna to czas, w którym Polacy zakładają ogrody i tłumnie wybierają się na zakupy związane z ogrodnictwem. W tym czasie najchętniej kupują rośliny, ziemię ogrodową, a także środki do pielęgnacji roślin – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Sabina Kornblit, ekspert ds. komunikacji wewnętrznej i PR w Eniro Polska.
Ze statystyk wyszukiwarki lokalnej PanoramaFirm.pl wynika, że w miesiącach wiosennych odnotowano wzrost zapytań o szkółki drzew o 192 proc., o ziemię ogrodową o 189 proc., a środki ochrony roślin o 102 proc.
– PanoramaFirm.pl w ostatnich miesiącach odnotowała również znaczący wzrost zapytań o pielęgnację trawników, pielęgnację roślin, a także o przycinanie krzewów – podkreśla Sabina Kornblit.
Zapytania o profesjonalne usługi ogrodnicze wzrosły o blisko 150 proc., o prace ziemne o 175 proc., natomiast o przycinanie drzew o ponad 160 proc. Tym samym kwestie dotyczące branży ogrodniczej znajdują się w czołówce zestawienia w wyszukiwarce w ostatnich miesiącach. Założenie ogródka, dobór odpowiednich roślin, ich umiejscowienie i właściwa pielęgnacja to zajęcia, które wymagają nie tylko dużo czasu, lecz także wyobraźni i kreatywności.
– Chęć posiadania ładnie wypielęgnowanego ogródka i jednocześnie brak czasu sprawiają, że właściciele posesji chętnie sięgają po profesjonalne firmy i porady ekspertów w zakresie zakładania ogrodów i ich pielęgnacji – mówi Sabina Kornblit.
Duże znaczenie dla klienta ma dostępność firmy i jej lokalizacja. Najlepiej, jeśli ekipa usługowa znajduje się w tej samej okolicy i w każdej chwili służyć poradą czy pomocą.
– Zakres usług ogrodniczych, jakie możemy zamówić u profesjonalnej firmy, jest bardzo zróżnicowany. Od zakładania trawników poprzez sadzenie kwiatów i krzewów, po ich pielęgnację, koszenie trawy, grabienie liści jesienią. Możemy także poprosić o założenie oczka wodnego czy profesjonalne czyszczenie tarasów i konserwację mebli ogrodowych – tłumaczy Sabina Kornblit.
Profesjonalne firmy oferują również kompleksowe usługi z użyciem nowoczesnych maszyn, wśród nich czyszczenie chodników, podjazdów, ścieżek czy poprawianie jakości gleby. Możliwa jest również aranżacja ogrodu wedle własnych upodobań lub na podstawie konkretnego zdjęcia.
– Polacy aktywnie poszukujący informacji na temat aranżacji ogrodów najchętniej korzystają z inspiracji znalezionych w internecie – dodaje Sabina Kornblit.
Czytaj także
- 2024-10-11: Szpitale pracują nad poprawą jakości opieki nad pacjentami. Do wzmocnienia są kwestie bezpieczeństwa i redukcja zdarzeń niepożądanych
- 2024-09-12: Do BGK trafiło już 240 wniosków na pożyczkę wspierającą zieloną transformację miast. Samorządy mogą zyskać 40 mld zł w formie preferencyjnych pożyczek na inwestycje
- 2024-10-10: Pracujący personel medyczny coraz mocniej odczuwa skutki braków kadrowych w ochronie zdrowia. Zmagają się z wypaleniem zawodowym i chcą odejść z zawodu
- 2024-09-10: Prezes PAN: Akademia wymaga reformy i usprawnienia. Nie będzie ona skuteczna przy obecnym poziomie finansowania
- 2024-08-30: Tylko 2 proc. właścicieli zwierząt płaci za opiekę nad zwierzętami podczas ich nieobecności. Spodziewany szybki wzrost zapotrzebowania na takie usługi
- 2024-08-22: Lato to szczyt sezonu remontowego. Wakacyjne modernizacje znacznie częściej dotyczą mieszkań niż domów
- 2024-08-29: Aplikacja mObywatel zyskuje nowe funkcjonalności. Jeszcze w tym roku pojawi się mStłuczka
- 2024-08-14: Ostatni moment na przyjęcie standardów ochrony małoletnich w placówkach pracujących z dziećmi. Przepisy mają pomóc walczyć ze zjawiskiem przemocy wobec najmłodszych
- 2024-08-20: Naukowcy pracują nad nową terapią w walce z łysieniem androgenowym. Lek jest obecny w ludzkim DNA
- 2024-09-04: Firmy coraz odpowiedzialniej podchodzą do obrotu danymi i e-dokumentami. Rośnie popularność usług, które go zabezpieczają
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Uroda
M. Klajda (Miss Polonia 2024): Medycyna estetyczna to forma leczenia kompleksów. Każdy powinien sam zadecydować o ingerencji w swój wygląd
Choć medycyna estetyczna jest branżą bardzo atrakcyjną i perspektywiczną, to jednak taka ścieżka kariery nie była dla Miss Polski 2024 idealnym rozwiązaniem. Nie zdecydowała się rozwijać w tym właśnie kierunku, ale śledzi rozwój tej dziedziny. Maja Klajda nie krytykuje, ani też nie chwali tych, którzy decydują się na poszczególne zabiegi. Jej zdaniem, to indywidualna sprawa, zachęca jednak do podejmowania mądrych decyzji.
Konsument
Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie
Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.
Ochrona środowiska
Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat
Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.