Mówi: | Anna Gołębicka |
Funkcja: | ekspert komunikacji |
Firma: | Agata Meble |
Polacy zaczynają przywiązywać wagę do tego, jak są zaaranżowane ich wnętrza. 70 proc. chciałoby wymienić meble na nowocześniejsze i jaśniejsze
70 proc. Polaków deklaruje potrzebę wymiany mebli i aż 59 proc. planuje w najbliższym czasie je zakupić. Tak wynika z raportu na temat preferencji zakupowych Polaków w odniesieniu do aranżacji wnętrz, przeprowadzonego przez TNS Polska na zlecenie Agata Meble. Najbardziej preferowane są dwa style – nowoczesny i minimalistyczny.
– Prawie 60 proc. Polaków deklaruje, że w najbliższym czasie planuje zmienić swoje meble. Dla nas to jest bardzo ważna informacja, gdyż okazuje się, że Polacy ubierają się już coraz lepiej, jeżdżą coraz lepszymi samochodami, a dom, który do tej pory pozostawał lekko zaniedbany, zaczyna zyskiwać na znaczeniu. Zaczynamy rozumieć, że to, gdzie żyjemy, gdzie spędzamy czas, ma ogromny wpływ na jakość naszego życia. Chcemy żyć ładniej i zmieniać wnętrza – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Anna Gołębicka, ekspert komunikacji w firmie Agata Meble.
Badania pokazują, że w pierwszej kolejności Polacy wymieniają meble w tych wnętrzach, które są wizytówką domu i gdzie najczęściej zapraszają gości. Coraz bardziej zależy im na tym, by mieć wygodne meble wypoczynkowe, piękne komody, stoliki i szafki na sprzęt RTV.
– Polacy chcą mieć w salonie bardzo komfortowo i funkcjonalnie. Te nowe meble, które wprowadzą do swojego salonu, będą jaśniejsze, lżejsze i delikatniejsze. Będą różniły się od tych, które były do tej pory nowoczesnością i stylem, który pozwala na to, żebyśmy się czuli wyjątkowo z tymi meblami – tłumaczy Anna Gołębicka.
Badanie pokazało, że w urządzaniu wnętrz Polacy najbardziej preferują styl nowoczesny (38 proc.), który charakteryzuje się oszczędnymi kształtami i prostymi bryłami, następnie minimalistyczny (30 proc.), czyli kolekcje z niewielką liczbą mebli w stonowanych kolorach. Style: prowansalski, rustykalny i glamour wybrało tylko 1-4 proc. ankietowanych.
– W czasopismach kobiecych dominuje zwykle styl glamour, czyli różnego rodzaju łączenia z barokowymi żyrandolami, ciekawym oświetleniem, błyszczącymi dodatkami. Natomiast w domach już niekoniecznie tak musi być. Polacy w naszych badaniach zupełnie nie byli zainteresowani wymianą mebli na te w stylu glamour. Zaskoczyła nas też niska popularność stylu prowansalskiego. Polacy preferują styl nowoczesny, czyli proste, uniwersalne meble i styl minimalistyczny. I takie zmiany planują – mówi Anna Gołębicka.
Jeśli chodzi o kolorystykę, to dominują odcienie brązu (39 proc,) oraz beż i ecru. Nieco odważniejsze barwy pojawiają się w kontekście meblowania kuchni. Pojawiło się sporo zwolenników koloru białego (11 proc.), szarego (9 proc.) oraz czerwieni i bordo (8 proc.).
– Przez wiele lat najbardziej popularnym kolorem mebli skrzyniowych był kolor wenge. A teraz we wszystkich pomieszczeniach chcemy mieć jaśniej i chcemy kupować meble, które są w kolorze jasnego drewna. To kobiety wprowadzają ten styl, mężczyźni trochę mniej chętnie – dodaje Anna Gołębicka.
Czytaj także
- 2024-10-18: Polska unijnym liderem w pracach nad Społecznym Planem Klimatycznym. Ma pomóc w walce z ubóstwem energetycznym
- 2024-10-28: Beata Tadla: Nowe studio „Pytania na śniadanie” jest bardzo uniwersalne. Wszystko mi w nim pasuje i nie ma kakofonii kolorystycznej
- 2024-10-31: Medycyna stylu życia zyskuje na znaczeniu. Może zapobiegać przewlekłym chorobom serca i nowotworom
- 2024-09-06: Rafał Zawierucha: Kocham remonty i nadzorowanie wszystkiego. Wspaniale sprawdzam się w dyrygowaniu i rozdzielaniu obowiązków
- 2024-08-28: Tomasz Jacyków: Ludzie z niską samooceną zakładają cudze metki i eksponują wielkie logo. Często noszą ubrania podrabiane, czyli są to udawacze, oszuści
- 2024-08-20: Tomasz Jacyków: W każdej grupie społecznej są osoby bardzo dobrze ubrane, relatywnie przeciętnie i tragicznie. Wiele osób ubiera się niestosownie do okazji
- 2024-06-12: Katarzyna Dowbor: Uwielbiam remonty. Gdybym nie była dziennikarką, to zostałabym scenografką albo architektem wnętrz
- 2024-05-21: Lara Gessler: Moje aktualne mieszkanie jest już szesnastym. Połowy kuchni jeszcze nie pokazuję, bo nie mam blatu kuchennego
- 2024-05-13: Francuskie firmy z potężnym wkładem w polską gospodarkę. Reinwestują tu połowę wypracowywanych zysków i zatrudniają prawie 230 tys. osób
- 2024-05-22: Tylko 20 proc. oświetlenia w gminach jest po modernizacji. Motywacją do inwestycji są znaczące oszczędności energii
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Uroda
M. Klajda (Miss Polonia 2024): Medycyna estetyczna to forma leczenia kompleksów. Każdy powinien sam zadecydować o ingerencji w swój wygląd
Choć medycyna estetyczna jest branżą bardzo atrakcyjną i perspektywiczną, to jednak taka ścieżka kariery nie była dla Miss Polski 2024 idealnym rozwiązaniem. Nie zdecydowała się rozwijać w tym właśnie kierunku, ale śledzi rozwój tej dziedziny. Maja Klajda nie krytykuje, ani też nie chwali tych, którzy decydują się na poszczególne zabiegi. Jej zdaniem, to indywidualna sprawa, zachęca jednak do podejmowania mądrych decyzji.
Konsument
Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie
Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.
Ochrona środowiska
Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat
Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.