Mówi: | Anna Gołębicka |
Funkcja: | ekspert komunikacji |
Firma: | Agata Meble |
Polacy zaczynają przywiązywać wagę do tego, jak są zaaranżowane ich wnętrza. 70 proc. chciałoby wymienić meble na nowocześniejsze i jaśniejsze
70 proc. Polaków deklaruje potrzebę wymiany mebli i aż 59 proc. planuje w najbliższym czasie je zakupić. Tak wynika z raportu na temat preferencji zakupowych Polaków w odniesieniu do aranżacji wnętrz, przeprowadzonego przez TNS Polska na zlecenie Agata Meble. Najbardziej preferowane są dwa style – nowoczesny i minimalistyczny.
– Prawie 60 proc. Polaków deklaruje, że w najbliższym czasie planuje zmienić swoje meble. Dla nas to jest bardzo ważna informacja, gdyż okazuje się, że Polacy ubierają się już coraz lepiej, jeżdżą coraz lepszymi samochodami, a dom, który do tej pory pozostawał lekko zaniedbany, zaczyna zyskiwać na znaczeniu. Zaczynamy rozumieć, że to, gdzie żyjemy, gdzie spędzamy czas, ma ogromny wpływ na jakość naszego życia. Chcemy żyć ładniej i zmieniać wnętrza – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Anna Gołębicka, ekspert komunikacji w firmie Agata Meble.
Badania pokazują, że w pierwszej kolejności Polacy wymieniają meble w tych wnętrzach, które są wizytówką domu i gdzie najczęściej zapraszają gości. Coraz bardziej zależy im na tym, by mieć wygodne meble wypoczynkowe, piękne komody, stoliki i szafki na sprzęt RTV.
– Polacy chcą mieć w salonie bardzo komfortowo i funkcjonalnie. Te nowe meble, które wprowadzą do swojego salonu, będą jaśniejsze, lżejsze i delikatniejsze. Będą różniły się od tych, które były do tej pory nowoczesnością i stylem, który pozwala na to, żebyśmy się czuli wyjątkowo z tymi meblami – tłumaczy Anna Gołębicka.
Badanie pokazało, że w urządzaniu wnętrz Polacy najbardziej preferują styl nowoczesny (38 proc.), który charakteryzuje się oszczędnymi kształtami i prostymi bryłami, następnie minimalistyczny (30 proc.), czyli kolekcje z niewielką liczbą mebli w stonowanych kolorach. Style: prowansalski, rustykalny i glamour wybrało tylko 1-4 proc. ankietowanych.
– W czasopismach kobiecych dominuje zwykle styl glamour, czyli różnego rodzaju łączenia z barokowymi żyrandolami, ciekawym oświetleniem, błyszczącymi dodatkami. Natomiast w domach już niekoniecznie tak musi być. Polacy w naszych badaniach zupełnie nie byli zainteresowani wymianą mebli na te w stylu glamour. Zaskoczyła nas też niska popularność stylu prowansalskiego. Polacy preferują styl nowoczesny, czyli proste, uniwersalne meble i styl minimalistyczny. I takie zmiany planują – mówi Anna Gołębicka.
Jeśli chodzi o kolorystykę, to dominują odcienie brązu (39 proc,) oraz beż i ecru. Nieco odważniejsze barwy pojawiają się w kontekście meblowania kuchni. Pojawiło się sporo zwolenników koloru białego (11 proc.), szarego (9 proc.) oraz czerwieni i bordo (8 proc.).
– Przez wiele lat najbardziej popularnym kolorem mebli skrzyniowych był kolor wenge. A teraz we wszystkich pomieszczeniach chcemy mieć jaśniej i chcemy kupować meble, które są w kolorze jasnego drewna. To kobiety wprowadzają ten styl, mężczyźni trochę mniej chętnie – dodaje Anna Gołębicka.
Czytaj także
- 2024-04-03: Monika Richardson: Nowy kolor włosów to nowa energia. Dzisiaj jestem ruda, ale jutro może wrócę do fioletowych
- 2024-03-15: Na blokadzie przejść towarowych z Ukrainą Polska może stracić więcej niż nasz wschodni sąsiad. Rolnicy potrzebują pomocy ze strony rządu i unijnych instytucji
- 2024-02-14: Monika Richardson: Styl zarządzania własnym biznesem to skomplikowana sprawa. Mój styl jest partnerski – nie na kumpelę, ale i nie na złą babę czy żmiję
- 2024-01-29: MKiŚ pracuje nad rozwiązaniem problemów z wypłatą środków z programu Czyste Powietrze. Odbiorcy mogą stracić zaufanie do niego
- 2024-02-07: Ruszają prace nad poprawą programu Czyste Powietrze. Ministerstwo Klimatu szuka stabilnych źródeł finansowania i większej efektywności
- 2024-01-26: Ważne zmiany dla przewoźników i eksporterów towarów do Wielkiej Brytanii. Od 31 stycznia pojawią się nowe obowiązki i kontrole na granicach
- 2024-01-10: Niskie temperatury to sezon na częste awarie akumulatorów. Ten problem to zmora także dla kierowców elektryków
- 2024-01-04: Polski przemysł w słabej kondycji wchodzi w 2024 rok. Liczba nowych zamówień spada już od prawie dwóch lat
- 2024-01-05: Szereg nowych przetargów w planach PKP Intercity na 2024 rok. W realizacji strategii taborowej mogą pomóc środki z UE
- 2024-01-04: Radosław Liszewski: Nie mam nałogów, z którymi muszę walczyć. Moje jedyne postanowienie noworoczne jest więc takie, że jeszcze bardziej wezmę się za siebie, żeby lepiej wyglądać
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Edyta Herbuś: Rozmawiałam z produkcją na temat mojej ewentualnej roli w „Tańcu z gwiazdami”. Wierzę, że stworzą taką, która będzie dla mnie inspirująca
Tancerka przyznaje, że kiedy dostała propozycję udziału w ostatniej edycji „Tańca z gwiazdami”, to choć miała apetyt na powrót do tej produkcji, po rozważeniu wszystkich za i przeciw jednak ją odrzuciła. Z jednej strony miała już inne zobowiązania zawodowe, a z drugiej – zależało jej na tym, by powrócić do show nie tylko w charakterze instruktorki, ale zaprezentować się widzom z nieco innej strony. Edyta Herbuś wierzy, że w przyszłości program przejdzie pewną metamorfozę i znajdzie się w nim rola skrojona właśnie dla niej. Nie ukrywa też, że ta edycja wyjątkowo przyciągnęła jej uwagę, bo skupiła bardzo charyzmatycznych uczestników.
Prawo
Sztuczna inteligencja coraz śmielej wkracza w produkcję muzyczną. Artyści i odbiorcy chcą jasnego oznaczania utworów generowanych przez takie narzędzia
Dziesięciokrotny wzrost przychodów rynku sztucznej inteligencji w tworzeniu muzyki przewidują analitycy w ciągu najbliższych 10 lat. Wokół tematu narasta coraz więcej kontrowersji, związanych m.in. z uczeniem się algorytmów na już skomponowanych dziełach czy wykorzystywania głosów wokalistów do tworzenia coverów śpiewanych przez SI. Jednocześnie ponad jedna trzecia muzyków przyznaje już, że wspierali się w swojej pracy sztuczną inteligencją. Artyści oczekują jednak jasno wytyczonych ram regulacyjnych dla tego typu narzędzi. Przede wszystkim miałyby one dotyczyć zgód na wykorzystanie własności intelektualnej i wyraźnego oznaczania muzyki komponowanej przez SI.
Handel
Po kiełbaski wege czy roślinne burgery sięga coraz więcej konsumentów. Branża roślinna będzie walczyć o utrzymanie takiego nazewnictwa
Kiełbasa bezmięsna, burger roślinny, parówka wegetariańska, stek vege – do takich nazw produktów wielu konsumentów zdążyło się przyzwyczaić i coraz chętniej po nie sięga. Pojawiają się jednak pomysły, by zakazać nazewnictwa charakterystycznego dla produktów mięsnych. Również w Polsce pojawiła się propozycja w tym zakresie ze strony poprzedniego składu resortu rolnictwa pod koniec ubiegłego roku. Zwolennicy uzasadniają ten pomysł ochroną interesów konsumenckich, ale badania pokazują, że tylko niewielki odsetek klientów pomylił produkt wegański i mięsny przy zakupie.