Mówi: | Marta Augustynowicz |
Funkcja: | właścicielka firmy Muscari |
Rośliny cebulowe idealne do mieszkania na zimę
W okresie zimowym krajobraz zdominowany jest przez odcienie bieli i szarości. Dodać koloru i poprawić nastrój mogą dostępne w supermarketach rośliny cebulowe.
– Rośliny cebulowe kupujemy, kiedy z cebuli dopiero zaczynają wyrastać zielone listki. Już po kilku dniach przy regularnym podlewaniu rośliny te rozwiną liście, a później ślicznie zakwitną. Doda to bez wątpienia koloru w naszych mieszkaniach, a także przyniesie ze sobą radosny powiew wiosny – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Marta Augustynowicz, właścicielka firmy Muscari wykonującej dekoracje z kwiatów.
Największą popularnością wśród roślin cebulowych cieszą się hiacynty oraz narcyzy.
– Hiacynty sprzedawane są najczęściej w trzech kolorach: różowym, błękitnym i białym. Modne są także narcyzy, na przykład odmiana „Tete a-Tete”, która zakwita delikatnymi żółtymi kwiatami. Coraz częściej pojawiają się także cebulki tulipanów niskich w kolorze żółtym bądź czerwonym, które kojarzą się z wiosną – mówi Marta Augustynowicz.
Ogromną zalet roślin cebulowych jest to, że nie wymagają specjalistycznej opieki, wystarczy regularnie je podlewać. Kwiaty roślin cebulowych, na przykład bardzo popularnych hiacyntów, możemy wykorzystać także w formie ciętej, udekorować nimi stół na spotkanie rodzinne czy małe przyjęcie karnawałowe. Po przekwitnięciu cebulkę można zachować i posadzić ją np. w ogrodzie.
Należy pamiętać, by ciętych roślin cebulowych nie łączyć z innymi kwiatami, jak róże czy goździki, Wydzielają one specyficzny sok, który nie wpływa dobrze na rozwój innych kwiatów ciętych i może przyczynić się do ich przedwczesnego przekwitania.
Czytaj także
- 2024-08-28: Polacy decydują się na coraz mniejsze domy i bez garaży. Wzrost kosztów budowy może wkrótce przyspieszyć
- 2024-06-07: Co roku Policja notuje 2 tys. zaginięć dzieci i kilkanaście tysięcy ucieczek z domu. To dramat dla całych rodzin
- 2024-06-06: Prawie milion domowych zwierząt w Polsce jest bezdomnych. W wakacje więcej czworonogów trafia na ulice
- 2024-03-07: Nadmierna ilość sztucznego światła w nocy wpływa negatywnie na całe ekosystemy. Zmienia czas kwitnienia roślin i zmniejsza liczbę owadów zapylających
- 2024-03-01: Mały wybór mieszkań na rynku zwraca inwestorów w kierunku domów. Ceny materiałów budowlanych przestały drożeć w szybkim tempie
- 2023-08-08: Polacy stawiają coraz mniejsze domy. Wszystko przez wysokie ceny materiałów budowlanych
- 2023-06-16: Zanieczyszczenie hałasem dotyczy 5 mln Polaków. Mieszkanie w „głośnym” domu może mieć negatywne skutki dla zdrowia
- 2023-04-07: Pracodawcy z nowymi licznymi obowiązkami dotyczącymi pracy zdalnej. Przepisy określają także, kiedy mogą odmówić na nią zgody
- 2023-03-28: Powstał pierwszy samowystarczalny energetycznie dom do indywidualnej konfiguracji. Ma solarny dach i fasadę
- 2023-04-05: Adrianna Palka: Kiedyś fitness to był głównie callanetics, pilates i ćwiczenia domowe. Teraz wychodzimy outdoorowo, łączymy chodzenie, bieganie, rower i treningi funkcjonalne
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Psychologia
Martyna Wojciechowska: 82 proc. dzieci przyznaje, że przerastają ich problemy dnia codziennego. Rodzice powinni kształtować w nich sprawczość
Dziennikarka zauważa, że kształtowanie sprawczości u dzieci jest kluczowym aspektem ich rozwoju emocjonalnego, osobistego i społecznego. Jest wdzięczna swoim rodzicom za motywację, ale i wsparcie w tych momentach, kiedy nie wszystko szło po jej myśli. Teraz ona stara się być właśnie taką matką dla swojej nastoletniej córki.
Media
Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach
Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.