Newsy

Rośliny cebulowe idealne do mieszkania na zimę

2014-02-17  |  06:10
Mówi:Marta Augustynowicz
Funkcja:właścicielka firmy Muscari
  • MP4
  • Zimowa aura, krótkie dni i niskie temperatury mogą powodować zmęczenie i uczucie chandry. Aby poradzić sobie z obniżeniem nastroju, warto udekorować dom roślinami cebulowymi, które po rozkwitnięciu przypomną o zbliżającej się wiośnie.

    W okresie zimowym krajobraz zdominowany jest przez odcienie bieli i szarości. Dodać koloru i poprawić nastrój mogą dostępne w supermarketach rośliny cebulowe.

    – Rośliny cebulowe kupujemy, kiedy z cebuli dopiero zaczynają wyrastać zielone listki. Już po kilku dniach przy regularnym podlewaniu rośliny te rozwiną liście, a później ślicznie zakwitną. Doda to bez wątpienia koloru w naszych mieszkaniach, a także przyniesie ze sobą radosny powiew wiosny – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Marta Augustynowicz, właścicielka firmy Muscari wykonującej dekoracje z kwiatów.

    Największą popularnością wśród roślin cebulowych cieszą się hiacynty oraz narcyzy.

    – Hiacynty sprzedawane są najczęściej w trzech kolorach: różowym, błękitnym i białym. Modne są także narcyzy, na przykład odmiana „Tete a-Tete”, która zakwita delikatnymi żółtymi kwiatami. Coraz częściej pojawiają się także cebulki tulipanów niskich w kolorze żółtym bądź czerwonym, które kojarzą się z wiosną – mówi Marta Augustynowicz.

    Ogromną zalet roślin cebulowych jest to, że nie wymagają specjalistycznej opieki, wystarczy regularnie je podlewać. Kwiaty roślin cebulowych, na przykład bardzo popularnych hiacyntów, możemy wykorzystać także w formie ciętej, udekorować nimi stół na spotkanie rodzinne czy małe przyjęcie karnawałowe. Po przekwitnięciu cebulkę można zachować i posadzić ją np. w ogrodzie.

    Należy pamiętać, by ciętych roślin cebulowych nie łączyć z innymi kwiatami, jak róże czy goździki, Wydzielają one specyficzny sok, który nie wpływa dobrze na rozwój innych kwiatów ciętych i może przyczynić się do ich przedwczesnego przekwitania.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Psychologia

    Media

    Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

    Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

    Konsument

    Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

    Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.