Mówi: | Dorota Soszyńska, współwłaścicielka i dyrektor kreatywna firm Oceanic i Euro Fragrance Maria Czech-Małasiewicz, kosmetolog z działu naukowo-szkoleniowego firmy Oceanic |
Dorota Soszyńska: Rynek dermokosmetyków w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie. Już warty jest 1,2 mld zł
Dorota Soszyńska, współwłaścicielka firm Oceanic i Euro Fragrance, szacuje, że rynek dermokosmetyków w Polsce wart jest 1,2 miliarda złotych. Ta gałąź kosmetologii rozwija się bardzo dynamicznie. Z roku na rok rośnie liczba osób, które sięgają po preparaty bogate w substancje, które mają udowodnione działanie medyczne.
– Dzisiaj polski rynek dermokosmetyków to prawie 1,2 mld zł i rokrocznie rośnie przynajmniej o kilka procent. Jest to na pewno wielka przyszłość. W aptekach widzimy coraz więcej tych produktów – mówi agencji informacyjnej Newseria Dorota Soszyńska, współwłaścicielka i dyrektor kreatywna firm Oceanic i Euro Fragrance.
Od lat dermokosmetyki cieszą się ogromną popularnością w Niemczech, Francji, Szwajcarii czy we Włoszech. Niezwykłe właściwości tych produktów odkryły także Polki. Dermokosmetyki mają tak dobrane składniki, by przeciwdziałać konkretnym problemom skóry bądź je niwelować. Ich receptury są opracowywane we współpracy z lekarzami dermatologami.
– Zawierają wyższe stężenia składników aktywnych, które są dobierane do typu skóry i problemu. Co bardzo ważne – nie zawierają całego szeregu składników, które mogłyby podrażniać bądź w negatywnie wpływać na barierę lipidową naskórka, czyli sztucznych barwników czy sztucznych kompozycji zapachowych. Konserwanty są stosowane w najmniejszym stężeniu, jakie jest potrzebne do zabezpieczenia produktów – tłumaczy Maria Czech-Małasiewicz, kosmetolog.
– Badanie dermokosmetyku, zanim wprowadzimy go na rynek, czyli od pomysłu do tego momentu, kiedy faktycznie produkt znajdzie się na półce, z reguły trwa prawie 3 lata – wyjaśnia Dorota Soszyńska.
Zdaniem Doroty Soszyńskiej dermokosmetyki to bardzo dynamicznie rozwijająca się gałąź kosmetologii. Prognozy na kolejne lata również są optymistyczne.
– Sprzedaż dermokosmetyków w aptekach co roku rośnie o kilka procent. Kobiety doceniają to, że mają bezpośredni kontakt z farmaceutami, którzy mogą być bardzo dobrymi doradcami w doborze odpowiednich dla nich produktów – tłumaczy Dorota Soszyńska.
Stres, ciągły pośpiech, zanieczyszczenie powietrza, klimatyzacja – to wszystko znacznie przyspiesza procesy starzenia skóry i sprzyja chorobom alergicznym. Dlatego też coraz więcej osób sięga po dermokosmetyki, bo mają silniejsze działanie niż tradycyjne kosmetyki, a przy tym są bezpieczniejsze.
– Dermokosmetyki ze względu na swoje właściwości są odpowiednimi preparatami do profilaktyki. Nawet osoby, która niekoniecznie mają problem z nadwrażliwością skóry lub alergią, ale są świadome zagrożeń, jakie niesie zanieczyszczone środowisko, mogą po nie sięgać – dodaje Maria Czech-Małasiewicz.
Czytaj także
- 2025-03-25: Brakuje kompleksowej strategii dotyczącej uzależnień dzieci i młodzieży. Problemem nie tylko alkohol i nikotyna
- 2025-03-21: Zakup używanego samochodu może być stresujący. Mimo profesjonalizacji rynku wciąż zdarzają się oszustwa
- 2025-03-21: Joanna Liszowska: Mam nadzieję, że nigdy nie będę świadkiem wypadku. Bałabym się udzielać pomocy, bo to niebywała odpowiedzialność
- 2025-03-18: Model przewagi gospodarczej polskich firm oparty na taniej sile roboczej się wyczerpuje. Pora na konkurowanie marką i innowacją
- 2025-02-12: Europejski Bank Centralny ma być lepiej przygotowany na przyszłe szoki inflacyjne. Walka o stabilność cen powinna być głównym celem
- 2025-02-10: Sieć MOYA planuje otwierać kilkadziesiąt nowych stacji paliw rocznie. Właśnie otworzyła 500. punkt
- 2025-02-04: Rekordowy wzrost sprzedaży samochodów Mercedes-Benz. Rośnie zainteresowanie przede wszystkim autami niskoemisyjnymi
- 2025-02-18: Europejski przemysł czeka na Clean Industrial Deal. Dekarbonizacja jest potrzebna, ale innymi metodami
- 2025-03-06: Pracodawcy chcą ułatwień w zatrudnianiu cudzoziemców. Strategia migracyjna ograniczy jednak napływ imigrantów
- 2025-02-04: Lekarze będą lepiej przygotowani do pracy w obliczu działań militarnych. Powstał nowy model kształcenia lekarzy cywilnych i wojskowych
Transmisje online
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Patricia Kazadi: To będzie bardzo pracowita wiosna. Pracuję nad własną muzyką
Prezenterka podkreśla, że wiosną czuje przypływ energii i większą motywację do działania. To dla niej także czas wytężonej pracy twórczej, a owocem ma być nowy singiel. Na razie jednak wszystko utrzymywane jest w tajemnicy. Dużo chętniej Patricia Kazadi opowiada o tradycjach wielkanocnych przekazywanych w jej rodzinie z pokolenia na pokolenie. Na świątecznym stole króluje wyjątkowy barszcz przygotowywany przez 94-letnią babcię.
Prawo
Brak różnorodności szkodzi firmom. Nowa dyrektywa może je skłonić do zmiany podejścia

Zarządy spółek giełdowych i rady nadzorcze wciąż są mocno hermetyczne i zatrudniają głównie mężczyzn – wynika z danych 30% Club Poland. Kwestia różnorodności płci staje się jednak coraz bardziej istotna dla inwestorów, a wkrótce zacznie być wymaganym prawnie aspektem. Trwają bowiem prace nad wdrożeniem unijnej dyrektywy Women on Boards do polskiego porządku prawnego. Różne badania wskazują, że spółki, które dbają o różnorodność płci, czerpią z tego szereg korzyści.
Dom i ogród
Katarzyna Dowbor: Od 30 lat uczę się pielęgnacji ogrodu. Zieleń wycisza, uspokaja i ja to uwielbiam

Prezenterka coraz więcej czasu spędza w ogrodzie, bo wiosną wiele roślin budzi się do życia i trzeba o nie odpowiednio zadbać. Teraz jest więc najlepszy czas na przycinanie krzewów, nawożenie trawnika, uporządkowanie rabat kwiatowych i użyźnienie gleby. Można już także siać niektóre warzywa. Katarzyna Dowbor podkreśla, że choć pracy w ogrodzie jest dużo, to te wszystkie obowiązki sprawiają jej dużą przyjemność, pozwalają się wyciszyć i odprężyć.