Newsy

Dorota Soszyńska: Rynek dermokosmetyków w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie. Już warty jest 1,2 mld zł

2014-10-10  |  06:00
Mówi:Dorota Soszyńska, współwłaścicielka i dyrektor kreatywna firm Oceanic i Euro Fragrance

Maria Czech-Małasiewicz, kosmetolog z działu naukowo-szkoleniowego firmy Oceanic

  • MP4
  • Dorota Soszyńska, współwłaścicielka firm Oceanic i Euro Fragrance, szacuje, że rynek dermokosmetyków w Polsce wart jest 1,2 miliarda złotych. Ta gałąź kosmetologii rozwija się bardzo dynamicznie. Z roku na rok rośnie liczba osób, które sięgają po preparaty bogate w substancje, które mają udowodnione działanie medyczne.

     – Dzisiaj polski rynek dermokosmetyków to prawie 1,2 mld zł i rokrocznie rośnie przynajmniej o kilka procent. Jest to na pewno wielka przyszłość. W aptekach widzimy coraz więcej tych produktów – mówi agencji informacyjnej Newseria Dorota Soszyńska, współwłaścicielka i dyrektor kreatywna firm Oceanic i Euro Fragrance.

    Od lat dermokosmetyki cieszą się ogromną popularnością w Niemczech, Francji, Szwajcarii czy we Włoszech. Niezwykłe właściwości tych produktów odkryły także Polki. Dermokosmetyki mają tak dobrane składniki, by przeciwdziałać konkretnym problemom skóry bądź je niwelować. Ich receptury są opracowywane we współpracy z lekarzami dermatologami.

    Zawierają wyższe stężenia składników aktywnych, które są dobierane do typu skóry i problemu. Co bardzo ważne – nie zawierają całego szeregu składników, które mogłyby podrażniać bądź w negatywnie wpływać na barierę lipidową naskórka, czyli sztucznych barwników czy sztucznych kompozycji zapachowych. Konserwanty są stosowane w najmniejszym stężeniu, jakie jest potrzebne do zabezpieczenia produktów – tłumaczy Maria Czech-Małasiewicz, kosmetolog.

    Badanie dermokosmetyku, zanim wprowadzimy go na rynek, czyli od pomysłu do tego momentu, kiedy faktycznie produkt znajdzie się na półce, z reguły trwa prawie 3 lata – wyjaśnia Dorota Soszyńska.

    Zdaniem Doroty Soszyńskiej dermokosmetyki to bardzo dynamicznie rozwijająca się gałąź kosmetologii. Prognozy na kolejne lata również są optymistyczne.

    Sprzedaż dermokosmetyków w aptekach co roku rośnie o kilka procent. Kobiety doceniają to, że mają bezpośredni kontakt z farmaceutami, którzy mogą być bardzo dobrymi doradcami w doborze odpowiednich dla nich produktów – tłumaczy Dorota Soszyńska.

    Stres, ciągły pośpiech, zanieczyszczenie powietrza, klimatyzacja – to wszystko znacznie przyspiesza procesy starzenia skóry i sprzyja chorobom alergicznym. Dlatego też coraz więcej osób sięga po dermokosmetyki, bo mają silniejsze działanie niż tradycyjne kosmetyki, a przy tym są bezpieczniejsze.

    Dermokosmetyki ze względu na swoje właściwości są odpowiednimi preparatami do profilaktyki. Nawet osoby, która niekoniecznie mają problem z nadwrażliwością skóry lub alergią, ale są świadome zagrożeń, jakie niesie zanieczyszczone środowisko, mogą po nie sięgać – dodaje Maria Czech-Małasiewicz.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Złote Spinacze 2020 - zgłoszenie

    Gwiazdy

    Jak korzystać z materiałów Newserii?

    Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

    Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

    Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

    Teatr

    Olga Bończyk: Artyści zostali niezwykle boleśnie dotknięci przez pandemię. Większość z nas czuje się zapomniana i niechciana

    Aktorka przyznaje, że na początku kwarantanny starała się zagospodarować wolny czas tak, by nie odczuwać niepokoju spowodowanego brakiem pracy. Skupiła się głównie na przyjemnościach i dbaniu o dom. Natłok zajęć całkowicie ją pochłonął. Jednak gdy przerwa od aktywności zawodowej zaczęła się niebezpiecznie przedłużać, pojawił się wewnętrzny niepokój. Obecnie Olga Bończyk przygotowuje się do premier spektakli, które już niedługo będą miały miejsce w nowo powstałej przestrzeni artystycznej – Scenie Relaks.

    Media

    Patrycja Strzałkowska: Podczas produkcji programów telewizyjnych manipuluje się wypowiedziami ludzi, żeby uzyskać efekt zadowalający producenta

    Uczestniczka polskich reality show i autorka bestsellerów niedawno wydała kolejną, pełną erotyki powieść, która nosi tytuł „Show mojego życia”. Autorka zdradza w niej kulisy powstawania programów telewizyjnych oraz ujawnia manipulacje, które stosuje się w trakcie montażu nakręconego materiału. Patrycja Strzałkowska podczas tworzenia kontrowersyjnej historii korzystała ze swojego doświadczenia. Przyznaje, że praca nad telewizyjnymi projektami zazwyczaj wiąże się z licznymi wpadkami.

    Transport

    Polacy obawiają się drugiej fali pandemii. Co czwarty ogranicza wydatki, a ponad połowa wybiera polskie produkty i krajowe atrakcje turystyczne

    48 proc. mieszkańców naszego kraju obawia się powrotu pandemii, a wśród kobiet odsetek ten wynosi 51 proc. – to wnioski z badania przeprowadzonego na zlecenie Dentsu Aegis Network Polska w czerwcu. Nastroje Polaków poprawiły się w porównaniu z początkowym okresem pandemii, jednak podczas zakupów jedna czwarta ogranicza wydatki, ponad połowa koncentruje się na produktach, które zaspokajają podstawowe potrzeby, a większość tych, którzy planują wakacje, spędzi je w Polsce.