Mówi: | Dorota Wellman |
Funkcja: | dziennikarka |
Dorota Wellman: Celebrytki nie inspirują nikogo do niczego. W telewizji trzeba pokazywać kobiety nieznane, ale wartościowe
Dziennikarka podkreśla, że nie chciała tworzyć kolejnego programu telewizyjnego, w którym główną rolę będą grały celebrytki znane tylko z bywania na ściankach lub aktywności w social mediach. Jej zdaniem takie „gwiazdy” mają niewiele do przekazania innym i nie są wzorem do naśladowania. W jej nowym autorskim formacie „Inspirujące kobiety” zobaczymy natomiast niezwykłe kobiety, które inspirują, motywują oraz wspierają do działania i wprowadzania pozytywnych zmian w swoim życiu.
Dorota Wellman chce zaprezentować widzom sylwetki niezwykłych Polek – kobiet, które mają odwagę zmieniać świat. Nie tylko ten wielki, ale również swój własny. Pomagają innym, inspirują swoją postawą i codziennie dodają skrzydeł ludziom, którzy je otaczają. Ich życie napisało różne scenariusze, mimo to często łamią schematy i wybierają drogę, którą mało kto odważyłby się pójść. Czasem z dnia na dzień podejmują śmiałe decyzje o podążaniu za własną pasją, poświęcają się twórczej pracy, odkrywają fakty, które mogą być kluczowe dla przyszłych pokoleń, i przyczyniają się do rewolucyjnych wynalazków.
– Celebrytki nie inspirują nikogo do niczego, chyba że do kupienia nowego kostiumu kąpielowego i nowych kosmetyków firmowanych znanym nazwiskiem. My natomiast szukaliśmy normalnych, zwykłych kobiet, ale tak naprawdę one są niezwykłe. Pokazywanie znowu celebryckiego życia, tego, co widzimy w innych mediach i w naszym show biznesie, to już było. Teraz trzeba pokazywać osoby nieznane, ale wartościowe, działania nieznane szeroko, ale warte zauważenia. Potrzebni nam są bohaterowie w naszym otoczeniu, a niekoniecznie znane twarze z telewizji – mówi agencji Newseria Lifestyle Dorota Wellman.
Dziennikarka podkreśla, że w ramach projektu #byckobietaontour odwiedziła kobiety w różnych zakątkach Polski. Z jej obserwacji wynika, że panie mieszkające w mniejszych miejscowościach często nie mają odwagi i motywacji, by zmienić coś w swoim życiu. Potrzebują więc zachęty do działania i rozmowy, które umocnią je w jakimś postanowieniu. Dziennikarka zauważa, że kobiety nadal chętnie się ze sobą spotykają, uczą od siebie i wymieniają doświadczeniami.
– Kobiety wzajemnie się inspirują, patrzą na siebie, podglądają, spotykają się właśnie po to, żeby szukać inspiracji, słuchają wypowiedzi innych kobiet, słuchają o przykładach ich działań i kiedy po roku znowu się widzimy, to słyszymy, że coś zrobiły. Tego typu spotkania inspirują kobiety i dlatego mam nadzieję, że ten program też będzie inspirował kobiety do działania – mówi.
Dorota Wellman zauważa też, że w kobietach drzemie ogromna siła. Coraz częściej mają ambicje, by osiągnąć w życiu sukces, i jeśli znajdą odpowiednią przestrzeń do rozwoju, wykazują się dużą pomysłowością i determinacją. Z powodzeniem realizują swoje plany i spełniają się zarówno na gruncie prywatnym, jak i zawodowym, dorównując mężczyznom, a nawet przewyższając ich swoimi kompetencjami.
– Kobiety teraz mają naprawdę łatwiej, niż to było jeszcze pięć lat temu. Oczywiście, że mężczyźni są bardziej eksponowani, ich sukcesy są bardziej zauważane, ale to się już zmienia, jestem dobrej myśli w tej sprawie. Trzeba pokazywać te przykłady, tak jak będzie pokazywał nasz program właśnie po to, żeby udowodnić, że kobiety już działają bardzo sprawnie i nie potrzebują specjalnego męskiego wsparcia, żeby zrobić coś swojego. Wszystkie przykłady, które mamy w naszym programie, będą wskazówką dla kobiet, które będą chciały zrobić coś inspirującego jeszcze dla innych kobiet – mówi Dorota Wellman.
Każda zaprezentowana w programie historia ma pokazać innym kobietom, że warto walczyć o siebie, o swoje marzenia i dążyć do samorealizacji. Cały czas trzeba też iść do przodu, ale tylko w zgodzie z samą sobą.
Pierwszy odcinek programu „Inspirujące kobiety” będzie można obejrzeć 26 kwietnia o godz. 22:25 na antenie stacji TVN Style.
Czytaj także
- 2024-11-15: Rok regularnej aktywności fizycznej wydłuża życie w zdrowiu o co najmniej rok. Zmniejsza też absencję chorobową w pracy
- 2024-11-18: Maciej Rock: „Must Be the Music” to jeden z moich ulubionych programów. Szczególnie wspominam Korę
- 2024-11-21: Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach
- 2024-11-12: Polskę czeka boom w magazynach energii. Rząd pracuje nad nowymi przepisami
- 2024-11-08: Samorządy inwestują w mieszkania dla studentów i absolwentów. Chcą w ten sposób zatrzymać odpływ młodych ludzi
- 2024-11-05: Leczenie okulistyczne coraz skuteczniejsze. Pomagają w tym inwestycje w infrastrukturę i nowe technologie
- 2024-10-15: Klaudia Carlos: Nie myślę o konkurowaniu z innymi formatami. „Pytanie na śniadanie” jest programem interdyscyplinarnym i wielopokoleniowym
- 2024-10-30: Kompetencje społeczne są kluczowe w świecie pełnym ekranów. Można je rozwijać już u przedszkolaków
- 2024-11-06: Martyna Wojciechowska: Cudownie mieć 50 lat, wiedzieć, czego się chce i czego się na pewno nie chce. To dla mnie bardzo dobry czas
- 2024-10-22: Robert El Gendy: Zauważam inne programy śniadaniowe i dobrze, że one są. Konkurencja nakręca nas do walki o widzów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Psychologia
Martyna Wojciechowska: 82 proc. dzieci przyznaje, że przerastają ich problemy dnia codziennego. Rodzice powinni kształtować w nich sprawczość
Dziennikarka zauważa, że kształtowanie sprawczości u dzieci jest kluczowym aspektem ich rozwoju emocjonalnego, osobistego i społecznego. Jest wdzięczna swoim rodzicom za motywację, ale i wsparcie w tych momentach, kiedy nie wszystko szło po jej myśli. Teraz ona stara się być właśnie taką matką dla swojej nastoletniej córki.
Media
Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach
Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.