Newsy

Dorota Wellman: Celebrytki nie inspirują nikogo do niczego. W telewizji trzeba pokazywać kobiety nieznane, ale wartościowe

2021-04-21  |  06:17

Dziennikarka podkreśla, że nie chciała tworzyć kolejnego programu telewizyjnego, w którym główną rolę będą grały celebrytki znane tylko z bywania na ściankach lub aktywności w social mediach. Jej zdaniem takie „gwiazdy” mają niewiele do przekazania innym i nie są wzorem do naśladowania. W jej nowym autorskim formacie „Inspirujące kobiety” zobaczymy natomiast niezwykłe kobiety, które inspirują, motywują oraz wspierają do działania i wprowadzania pozytywnych zmian w swoim życiu.

Dorota Wellman chce zaprezentować widzom sylwetki niezwykłych Polek – kobiet, które mają odwagę zmieniać świat. Nie tylko ten wielki, ale również swój własny. Pomagają innym, inspirują swoją postawą i codziennie dodają skrzydeł ludziom, którzy je otaczają. Ich życie napisało różne scenariusze, mimo to często łamią schematy i wybierają drogę, którą mało kto odważyłby się pójść. Czasem z dnia na dzień podejmują śmiałe decyzje o podążaniu za własną pasją, poświęcają się twórczej pracy, odkrywają fakty, które mogą być kluczowe dla przyszłych pokoleń, i przyczyniają się do rewolucyjnych wynalazków.

– Celebrytki nie inspirują nikogo do niczego, chyba że do kupienia nowego kostiumu kąpielowego i nowych kosmetyków firmowanych znanym nazwiskiem. My natomiast szukaliśmy normalnych, zwykłych kobiet, ale tak naprawdę one są niezwykłe. Pokazywanie znowu celebryckiego życia, tego, co widzimy w innych mediach i w naszym show biznesie, to już było. Teraz trzeba pokazywać osoby nieznane, ale wartościowe, działania nieznane szeroko, ale warte zauważenia. Potrzebni nam są bohaterowie w naszym otoczeniu, a niekoniecznie znane twarze z telewizji – mówi agencji Newseria Lifestyle Dorota Wellman.

Dziennikarka podkreśla, że w ramach projektu #byckobietaontour odwiedziła kobiety w różnych zakątkach Polski. Z jej obserwacji wynika, że panie mieszkające w mniejszych miejscowościach często nie mają odwagi i motywacji, by zmienić coś w swoim życiu. Potrzebują więc zachęty do działania i rozmowy, które umocnią je w jakimś postanowieniu. Dziennikarka zauważa, że kobiety nadal chętnie się ze sobą spotykają, uczą od siebie i wymieniają doświadczeniami.

– Kobiety wzajemnie się inspirują, patrzą na siebie, podglądają, spotykają się właśnie po to, żeby szukać inspiracji, słuchają wypowiedzi innych kobiet, słuchają o przykładach ich działań i kiedy po roku znowu się widzimy, to słyszymy, że coś zrobiły. Tego typu spotkania inspirują kobiety i dlatego mam nadzieję, że ten program też będzie inspirował kobiety do działania – mówi.

Dorota Wellman zauważa też, że w kobietach drzemie ogromna siła. Coraz częściej mają ambicje, by osiągnąć w życiu sukces, i jeśli znajdą odpowiednią przestrzeń do rozwoju, wykazują się dużą pomysłowością i determinacją. Z powodzeniem realizują swoje plany i spełniają się zarówno na gruncie prywatnym, jak i zawodowym, dorównując mężczyznom, a nawet przewyższając ich swoimi kompetencjami.

– Kobiety teraz mają naprawdę łatwiej, niż to było jeszcze pięć lat temu. Oczywiście, że mężczyźni są bardziej eksponowani, ich sukcesy są bardziej zauważane, ale to się już zmienia, jestem dobrej myśli w tej sprawie. Trzeba pokazywać te przykłady, tak jak będzie pokazywał nasz program właśnie po to, żeby udowodnić, że kobiety już działają bardzo sprawnie i nie potrzebują specjalnego męskiego wsparcia, żeby zrobić coś swojego. Wszystkie przykłady, które mamy w naszym programie, będą wskazówką dla kobiet, które będą chciały zrobić coś inspirującego jeszcze dla innych kobiet – mówi Dorota Wellman.

Każda zaprezentowana w programie historia ma pokazać innym kobietom, że warto walczyć o siebie, o swoje marzenia i dążyć do samorealizacji. Cały czas trzeba też iść do przodu, ale tylko w zgodzie z samą sobą.

Pierwszy odcinek programu „Inspirujące kobiety” będzie można obejrzeć 26 kwietnia o godz. 22:25 na antenie stacji TVN Style.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Dorośli nie umieją rozmawiać o dojrzewaniu ze swoimi dziećmi. Młodzi czerpią wiedzę głównie z internetu

Dojrzewanie i to, co w tym okresie dzieje się z ciałem i emocjami, to w wielu polskich domach wciąż temat tabu. Nawet jeśli rodzice i opiekunowie podejmują temat, to często się okazuje, że nie za bardzo wiedzą, jak mają o tym rozmawiać ze swoimi dziećmi. Młodzi najczęściej szukają odpowiedzi na swoje pytania i wątpliwości w internecie, jednak nie zawsze są to jakościowe treści, zgodne z aktualną wiedzą i pochodzące od wykwalifikowanych ekspertów. – Chcieliśmy stworzyć miejsce, gdzie znajdą bezpieczną wiedzę na temat wszystkiego, co się dzieje w ich ciele, głowie i duszy w tak ważnym momencie w ich życiu – mówi Olga Kwiecińska, założycielka i pomysłodawczyni Cześć Ciało.

Media

Robert El Gendy: Z Klaudią Carlos jesteśmy różni charakterologicznie, ale doskonale się uzupełniamy. Jak mam słabszy dzień, to ona przejmuje kontrolę nad rozmową lub odwrotnie

Nowi gospodarze TVP2 nie mogą się nachwalić zarówno atmosfery, jaka panuje w TVP, jak i siebie nawzajem. Robert El Gendy bardzo się cieszy z tego, że może prowadzić „Pytanie na śniadanie” z Klaudią Carlos i przekonuje, że ich duet ma duży potencjał. Na wizji doskonale się dogadują i uzupełniają, a poza kamerami  mają wiele wspólnych tematów do rozmów.

Prawo

Świadomość społeczna na temat ryzyka publikowania wizerunków dzieci w internecie nadal bardzo niska. UODO apeluje o ostrożność

Kilkaset milionów zdjęć codziennie jest publikowanych w internecie, wśród nich wiele z udziałem dzieci. Zdjęcia i wideo zamieszczają zarówno rodzice, jak i placówki oświatowe, do których dzieci uczęszczają. Materiały te, bez względu na to, z jaką intencją są publikowane, mogą trafić w niepowołane ręce i posłużyć do ataku hejterskiego na dzieci, kradzieży ich cyfrowej tożsamości, a nawet zostać wykorzystane przez osoby o skłonnościach pedofilskich. Podkreślają to eksperci UODO i Fundacji Orange w poradniku skierowanym do osób pracujących w placówkach i organizacjach działających na rzecz dzieci.