Newsy

Magdalena Różczka: Mam nadzieję, że moje pokolenie wychowuje dzieci bez bicia

2015-06-12  |  06:50

Magdalena Różczka, jedna z ambasadorek tegorocznej akcji „Kocham. Nie biję”, dzięki zaangażowaniu w projekt przestała się bać zwracać uwagę agresywnym rodzicom. Aktorka ma nadzieję, że jej pokolenie rodziców nie wychowuje już dzieci poprzez bicie.

Kiedyś miałam takie przeświadczenie i Polacy chyba też, że rodzic może absolutnie wszystko. Teraz przestałam się bać zwracać uwagę. Jeżeli coś wydaje mi się nie tak, słyszę płacz, który mnie martwi, to potrafię zapukać do drzwi. Na szczęście na niczym złym nikogo nie nakryłam – mówi w rozmowie z agencją informacyjna Newseria Lifestyle Magdalena Różczka.

Aktorka ma nadzieję, że kary cielesne są już stosowane przez niewielu rodziców.

Mam nadzieję, że moje pokolenie rodziców wychowuje już bez bicia. Nie chodzi mi o to, żeby jakakolwiek kobieta, która mnie usłyszy, pomyślała sobie, że jest złą matką, bo raz w życiu podniosła głos albo coś takiego. Nie o to chodzi. Jesteśmy tylko ludźmi, popełniamy błędy. Ale chodzi mi o to, żeby w głowie nie mieć na to zaplanowanego przyzwolenia. Istnieje bardzo dużo różnych sposobów i naprawdę można sobie poradzić bez bicia – mówi Magdalena Różczka.

Aktorka ma świadomość, że są jednak tacy rodzice, którzy krzywdzą dzieci, a te mówią o tym dopiero w dorosłym życiu.

Myślę, że to się niestety zdarza. Dowiemy się o tym za 20 lat, bo dzieci, które dotknięte były biciem, molestowaniem fizycznym czy psychicznym przyznają się do tego dużo później. To jest bardzo silne przeżycie. Znam jedną taką osobę, która w tej chwili ma 45 lat i pierwszy raz wyrzuciła to z siebie. O takich rzeczach chyba można mówić dopiero po pewnym czasie. Jeżeli się ich nie przepracuje, to one gdzieś tam owocują też złym postępowaniem w swoim życiu – tłumaczy aktorka.

Kampania „Kocham. Nie biję” organizowana jest od 2006 r. W tym roku twarzami akcji, oprócz Magdaleny Różczki, zostali Marcin Perchuć i Omenaa Mensah. W ramach akcji została także uruchomiona strona internetowa strefabezpiecznegorodzica.pl, na której można znaleźć informacje o tym, jak bezpiecznie wychowywać dzieci. Kampanię od lat przygotowuje Fundacja Krajowe Centrum Kompetencji. Tegoroczny projekt wspierają resorty edukacji narodowej, zdrowia, sprawiedliwości, pracy i polityki społecznej, Rzecznik Praw Dziecka i Prokuratura Generalna.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.