Newsy

Magdalena Różczka: Mam nadzieję, że moje pokolenie wychowuje dzieci bez bicia

2015-06-12  |  06:50

Magdalena Różczka, jedna z ambasadorek tegorocznej akcji „Kocham. Nie biję”, dzięki zaangażowaniu w projekt przestała się bać zwracać uwagę agresywnym rodzicom. Aktorka ma nadzieję, że jej pokolenie rodziców nie wychowuje już dzieci poprzez bicie.

Kiedyś miałam takie przeświadczenie i Polacy chyba też, że rodzic może absolutnie wszystko. Teraz przestałam się bać zwracać uwagę. Jeżeli coś wydaje mi się nie tak, słyszę płacz, który mnie martwi, to potrafię zapukać do drzwi. Na szczęście na niczym złym nikogo nie nakryłam – mówi w rozmowie z agencją informacyjna Newseria Lifestyle Magdalena Różczka.

Aktorka ma nadzieję, że kary cielesne są już stosowane przez niewielu rodziców.

Mam nadzieję, że moje pokolenie rodziców wychowuje już bez bicia. Nie chodzi mi o to, żeby jakakolwiek kobieta, która mnie usłyszy, pomyślała sobie, że jest złą matką, bo raz w życiu podniosła głos albo coś takiego. Nie o to chodzi. Jesteśmy tylko ludźmi, popełniamy błędy. Ale chodzi mi o to, żeby w głowie nie mieć na to zaplanowanego przyzwolenia. Istnieje bardzo dużo różnych sposobów i naprawdę można sobie poradzić bez bicia – mówi Magdalena Różczka.

Aktorka ma świadomość, że są jednak tacy rodzice, którzy krzywdzą dzieci, a te mówią o tym dopiero w dorosłym życiu.

Myślę, że to się niestety zdarza. Dowiemy się o tym za 20 lat, bo dzieci, które dotknięte były biciem, molestowaniem fizycznym czy psychicznym przyznają się do tego dużo później. To jest bardzo silne przeżycie. Znam jedną taką osobę, która w tej chwili ma 45 lat i pierwszy raz wyrzuciła to z siebie. O takich rzeczach chyba można mówić dopiero po pewnym czasie. Jeżeli się ich nie przepracuje, to one gdzieś tam owocują też złym postępowaniem w swoim życiu – tłumaczy aktorka.

Kampania „Kocham. Nie biję” organizowana jest od 2006 r. W tym roku twarzami akcji, oprócz Magdaleny Różczki, zostali Marcin Perchuć i Omenaa Mensah. W ramach akcji została także uruchomiona strona internetowa strefabezpiecznegorodzica.pl, na której można znaleźć informacje o tym, jak bezpiecznie wychowywać dzieci. Kampanię od lat przygotowuje Fundacja Krajowe Centrum Kompetencji. Tegoroczny projekt wspierają resorty edukacji narodowej, zdrowia, sprawiedliwości, pracy i polityki społecznej, Rzecznik Praw Dziecka i Prokuratura Generalna.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.