Mówi: | Małgorzata Chapman |
Funkcja: | senior director creative, production, PR i marketing |
Firma: | Turner Broadcasting System |
Przemoc w szkole dotyczy ponad połowy uczniów
Z badań przeprowadzonych przez Fundację A.R.T. wynika, że aż 56 proc. dzieci w wieku szkolnym spotyka się z problemem dokuczania. O swoich doświadczeniach wstydzą się jednak komukolwiek powiedzieć i nie wiedzą, gdzie szukać pomocy. W ramach kampanii „Bądź kumplem, nie dokuczaj” w telewizji Cartoon Network można oglądać filmy animowane przedstawiające ten problem z różnych perspektyw. Ruszyła też specjalna strona internetowa z poradami i wskazówkami.
Badania pokazują, że w ubiegłym roku 17 proc. uczniów było świadkiem przemocy w szkole więcej niż 10 razy. Akcja ma podkreślać, że reagowanie na sytuacje, w których ktoś komuś dokucza, pozbycie się obaw przed mówieniem o swoich doświadczeniach, a także wzmacnianie postaw koleżeńskich może ograniczyć skalę problemu.
– Wiemy, że na co dzień dzieci stykają się z problemem dokuczania. Te sygnały są widoczne w mediach, w naszym życiu rodzinnym i szkolnym. Chcemy o tym mówić i pokazywać, gdzie tej pomocy trzeba szukać. Dzieci widzą w nas przyjaciela, kogoś, z kim spędzają czas wolny. I naszą rolą jest być kimś, z kim dzieci mogą porozmawiać nie tylko tematy rozrywkowe – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Małgorzata Chapman z Turner Broadcasting System.
Organizatorzy kampanii podkreślają, że chodzi im o to, by za pomocą trzech krótkich filmów animowanych pokazać problem dokuczania z różnych punktów widzenia.
– Jedno dziecko mówi o sobie jako o osobie, której się dokucza, inne dziecko mówi o sobie jako o osobie, która obserwuje takie momenty, w trzecim wypadku mówimy o dokuczającym. Wcześniej kampanie skupiały się tylko na tym, komu się dokucza, a bardzo często dokuczający również jest osobą, która nie radzi sobie ze sobą i tym, co przeżywa – wyjaśnia Małgorzata Chapman.
Ambasadorem kampanii został Marcin Gortat. Małgorzata Chapman tłumaczy, że dla wielu chłopców koszykarz jest autorytetem, dlatego jego słowa będą dla nich ważne i przekonujące.
– Dla nas to, że Marcin chce o tym mówić i że sam angażuje się w pomoc dzieciom, powoduje, że akcja jest jeszcze bardziej nośna. Mamy nadzieję, że razem odniesiemy sukces. Jeśli będzie się mówiło o tym problemie coraz więcej, to dzieci, ich rodzice i opiekunowie będą wiedzieli, gdzie udać się po pomoc – tłumaczy Małgorzata Chapman.
Niezwykle ważnym filarem kampanii jest strona internetowa http://badzkumplem.cartoonnetwork.pl, na której można znaleźć liczne porady i wskazówki oraz zapoznać się z materiałami filmowymi przygotowanymi na potrzeby akcji.
– Zachęcamy najmłodszych i nie tylko do tego, żeby weszli na naszą stronę. Można na niej znaleźć informacje dotyczące tego, jak prosić o pomoc, do kogo się udać. Będziemy również zachęcać do udziału w konkursie, który ma zachęcić dzieci do opowiedzenia, co ich zdaniem świadczy o tym, że jest się dobrym kumplem – mówi Małgorzata Chapman.
Prace konkursowe można przesyłać do 7 marca 2015 r. W ramach kampanii uruchomiono także specjalną infolinię (88 555 22 22) oraz adres mailowy (kumpel@przeciwprzemocy.pl), pod którymi można znaleźć pomoc i wsparcie.
Czytaj także
- 2025-04-17: Dramatyczna sytuacja w opiece długoterminowej. Kolejki oczekujących są coraz dłuższe [DEPESZA]
- 2025-04-15: 400 gmin w Polsce nie ma na swoim terenie apteki i sytuacja co roku się pogarsza. Samorządowcy apelują o zmiany w prawie
- 2025-04-01: Ponad 2 mld ludzi nie ma dostępu do czystej wody. To pogłębia ubóstwo i nierówności społeczne
- 2025-04-08: Blisko 10 mln Ukraińców nie ma dostępu do wody pitnej lub infrastruktury sanitarnej. Na jej odbudowę potrzeba 11,3 mld dol.
- 2025-04-18: UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
- 2025-03-24: Odsetki to za mało. Parlament Europejski chce, by zamrożone rosyjskie aktywa stopniowo wspierały Ukrainę
- 2025-03-19: Tylko co piąty nakaz powrotu migranta do kraju pochodzenia jest realizowany. UE chce wprowadzić nowe skuteczne procedury
- 2025-03-21: Joanna Liszowska: Mam nadzieję, że nigdy nie będę świadkiem wypadku. Bałabym się udzielać pomocy, bo to niebywała odpowiedzialność
- 2025-03-04: Anna Dec: Za mówienie kontrowersyjnych rzeczy byłam karcona w szkole przez rówieśników. Teraz w pracy jestem za to doceniana
- 2025-03-13: Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Gwiazdy

Wiktor Dyduła: W domu rodzinnym zawsze podtrzymywaliśmy tradycję śmigusa-dyngusa. Teraz widzę, że w miastach już zanika ten zwyczaj
Zdaniem wokalisty śmigus-dyngus może dostarczyć sporo radości, ale też być powodem kłótni, chociażby w momencie, kiedy nie wszyscy godzą się na taką zabawę. Nie ukrywa też, że w dzieciństwie najbardziej czekał właśnie na lany poniedziałek i bitwę na wiadra. Zauważa jednak, że z roku na rok ta tradycja powoli zanika, a za oblanie wodą osób, które sobie tego nie życzą, można nawet dostać mandat.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Infrastruktura
Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.