Newsy

Rodziny z dziećmi wybierają na wakacje apartamenty zamiast hoteli. Najchętniej nad Bałtykiem

2015-05-18  |  06:30

Z roku na rok apartamenty stają się w Polsce coraz popularniejsze. Decydują się na nie zwłaszcza rodziny z małymi dziećmi. Powstają też pierwsze parki wakacyjne, czyli ośrodki wypoczynkowe zapewniające wszelkie możliwe rozrywki podczas rodzinnego urlopu. Najchętniej wybierane przez rodziców małych dzieci destynacje to miejscowości nad polskim morzem.

Rodziny z małymi dziećmi najchętniej wypoczywają w Polsce. Najpopularniejszy kierunek wyjazdowy to Wybrzeże, zwłaszcza Trójmiasto, Władysławowo i Jastrzębia Góra, a w Zachodniopomorskiem – Kołobrzeg i Świnoujście. Nieco większym zainteresowaniem latem cieszą się góry – ich miłośnicy najchętniej wybierają Zakopane, Szklarską Porębę i Karpacz.

Rodziny z dziećmi coraz częściej rezerwują apartamenty zamiast hoteli.

Apartament to taki drugi dom. Jest pełne wyposażenie AGD, więc można przygotowywać posiłki. W łazienkach są pralki, przy dłuższych pobytach ma to tę korzyść, że można zrobić pranie, więc nie trzeba zabierać ze sobą dużych ilości ubrań dla dzieci – mówi agencji informacyjnej Newseria Tatiana Kałużniacka z firmy Sun & Snow. – Ponadto można zamówić łóżeczko turystyczne z pościelą, krzesełko do karmienia, podgrzewacz do jedzenia, czyli wszystkie rzeczy, które są potrzebne w czasie wypoczynku z dzieckiem. Dzięki temu nie musimy tych wszystkich rzeczy wozić ze sobą.

Największą popularnością wśród rodziców z dziećmi cieszą się apartamenty dwupokojowe. Na większe, trzy- lub czteropokojowe decydują się wielopokoleniowe lub zaprzyjaźnione rodziny, które wspólnie wybrały się na wakacje. Ceny wynajmu liczone są za apartament, a nie od osoby. Nad morzem w okresie letnim koszt wynajmu waha się od 200 do 400 zł za apartament dwupokojowy. W górach ceny zaczynają się od 160 zł.

Przy apartamentowcach najczęściej znajdują się bezpieczne place zabaw, sale, w których znajdują się zabawki, gry planszowe i komputerowe, a nawet baseny. Takie atrakcje przydają się szczególnie wtedy, kiedy zawodzi pogoda.

Nowością w Polsce są parki wakacyjne, czyli nowoczesne ośrodki wypoczynkowe obejmujące budynki apartamentowe przeznaczone dla gości i budynek hotelowy.

Budynek hotelowy ma pełne zaplecze restauracyjne i rozrywkowe, tam często znajdują się strefy zabaw dla dzieci, baseny, a na terenie ośrodka jest mnóstwo tego typu atrakcji, np. miejsca do wspinaczki czy organizowania ognisk – mówi Tatiana Kałużniacka. – Taki ośrodek w Polsce powstaje w Szklarskiej Porębie i właśnie w ten sposób będzie zorganizowany. Będą tam trzy budynki apartamentowe i hotel, a na terenie działki różne atrakcje dla mniejszych i dużych.

Coraz więcej właścicieli budynków apartamentowych decyduje się także na organizowanie zajęć dla dzieci z udziałem animatora. Dzięki temu rodzice mogą zostawić pociechy pod fachową opieką i spędzić trochę czasu sami.

Taka oferta – zdaniem specjalistów – powinna być dostępna jak najwcześniej w sezonie, ponieważ nie wszystkie rodziny wyjeżdżają na wakacje w tym samym czasie. Rodzice z dziećmi w wieku szkolnym najczęściej wypoczywają w apartamentach w lipcu i sierpniu, natomiast rodzice młodszych dzieci zaczynają wakacyjne wyjazdy już w czerwcu.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Samorządowy Kongres Finansowy

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna

Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.

Ochrona środowiska

Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]

„Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

IT i technologie

Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce

Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.