Mówi: | Monika Mrozowska |
Funkcja: | aktorka |
Monika Mrozowska: Na ściankach dziewczyny lubią wyglądać za każdym razem inaczej. Trochę mi szkoda na to czasu
Aktorka na pierwszym miejscu stawia ekologię, stara się więc nie kupować zbyt dużej liczby ubrań i nie gromadzić w szafie coraz to nowszych sukienek kupionych tylko na jedno wyjście. Jej zdaniem pokazanie się na salonach dwa razy w tej samej kreacji to nic złego. Sama też często tak robi i w ten sposób nie tylko wpisuje się w trend eko, ale również oszczędza pieniądze i czas, bo na każdą okazję nie zamawia nowej stylizacji i nie musi oddawać się w ręce sztabu fryzjerów i makijażystów.
– Ekologia jest mi absolutnie bliska, przemyślane zakupy, przemyślane gotowanie, wymiany ubrań z moimi koleżankami, przekazywanie sobie różnych elementów po naszych dzieciach. Jeżeli chodzi o jakieś przeróbki ubrań, to również ten temat jest mi absolutnie bliski – mówi agencji Newseria Lifestyle Monika Mrozowska.
Aktorka zauważa, że jeśli chodzi o codzienne stylizacje, to gwiazdom łatwiej przychodzi noszenie tych samych ubrań, chociażby w różnych zestawieniach. Jeśli natomiast w grę wchodzi czerwony dywan, to lubią błyszczeć, zachwycać nietuzinkowymi kreacjami i rzadko decydują się na założenie tej samej sukienki kolejny raz z rzędu. Nie tylko bowiem chcą się wyróżniać z tłumu, ale także obawiają się tego, że krytycy wytkną im modową wpadkę.
– Myślę, że choć jest teraz moda na ekologię, to jednak na ściankach dziewczyny lubią wyglądać za każdym razem inaczej. Ja też to lubię, natomiast trochę mi szkoda czasu na to. Mam takie podejście, że jeśli na przykład idę na premierę filmu i szykowanie się może mi zająć 20 minut, bo założę sukienkę, w której już byłam, w której dobrze wyglądam, dobrze się czuję i jeszcze mogę sama zrobić sobie w kilkanaście minut makijaż, to w większości przypadków wybiorę właśnie taką drogę ekologiczną. Natomiast absolutnie są takie chwile, kiedy też chcę wyglądać super i wtedy rozglądam się za nowymi sukienkami i proszę moją koleżankę makijażystkę, żeby mnie specjalnie na taką okazję pomalowała – mówi.
Monika Mrozowska zachęca do ponownego wykorzystywania ubrań. Jak podkreśla, jest zwolenniczką pożyczania sobie różnych elementów garderoby i wymieniania się nimi.
– Uważam, że jeżeli moja koleżanka ma świetny garnitur, na który wydała połowę swojej pensji, to ja też równie dobrze mogę się w nim czuć. Ona już gdzieś w nim wystąpi, będzie pierwsza, a ja z kolei mogę go drugi raz założyć na siebie. Nie mam żadnego problemu z takimi sytuacjami – zaznacza.
Aktorka z dużym zaciekawieniem obejrzała kolekcję ubrań przygotowanych w ramach projektu „Moda na recykling 5”. Na zaproszenie Europejskiej Platformy Recyklingu absolwentki Międzynarodowej Szkoły Kostiumografii i Projektowania Ubioru razem z dziećmi z całej Polski stworzyły wyjątkowe stylizacje z elektroodpadów. W ten sposób powstały m.in.: sukienka z radiatorów i płytek komputerowych, kostium ze zdjęć ze zużytych aparatów rentgenowskich i marynarka z płyt CD. Z kolei Monika Mrozowska miała na sobie dżinsowy komplet z ekranami LCD ze skanerów magazynowych i niedziałającymi pilotami do telewizorów.
– Z tego typu wykorzystaniem elektrośmieci mam styczność pierwszy raz. To jest kreacja, która powstała we współpracy dzieci z Olecka z projektantką Ewą Ślusakowicz. Dżinsy zostały uszyte z kilku par starych spodni, zostały ponaszywane dodatkowe elementy. Wszystko zostało ozdobione płytkami LED-owymi od takich czytników, które znajdujemy np. w sklepach, kiedy chcemy zeskanować sobie cenę danego produktu, plus płytki ze starych pilotów do telewizora. To jest bardzo wygodna kreacja i gdyby nie to, że mocno zwracam w niej na siebie uwagę, to naprawdę mogłabym sobie spokojnie dzisiaj cały dzień spędzić w takim stroju – dodaje.
Czytaj także
- 2025-02-19: Zasada 3R może ograniczyć liczbę elektroodpadów. Recykling nie rozwiąże wszystkich problemów
- 2025-02-10: Finansowanie, technologia i wola polityczna sprzyjają walce o klimat. Dołączają do niej także konsumenci
- 2025-01-23: Plastikowe opakowania żywności dominują w europejskich marketach. 40 proc. z nich można usunąć lub zastąpić
- 2025-01-27: Liczebność ponad 40 gatunków ptaków gwałtownie spada. Coraz mniej czajek i gawronów
- 2025-02-14: Spływające resztki nawozów największym zagrożeniem dla Bałtyku. Pojawiają się nowe wyzwania związane z energetyką wiatrową
- 2025-01-22: Nowy obowiązek segregowania odpadów budowlanych i rozbiórkowych. Firmy mogą go jednak scedować na wyspecjalizowane przedsiębiorstwa
- 2025-01-10: Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
- 2024-12-12: 15 proc. Polaków na co dzień korzysta z miejskich rowerów publicznych. To rosnący potencjał dla reklamodawców
- 2024-12-18: Rolnictwo czekają znaczące inwestycje. Bez nich trudno będzie zapewnić żywność 10 mld ludzi
- 2024-11-27: Tylko co trzecia firma wdraża zasady zrównoważonego rozwoju. Mniejsze przedsiębiorstwa potrzebują wsparcia w tym procesie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Adam Kszczot: Bardzo żałuję, że nie da się drugi raz wystartować w „Tańcu z gwiazdami”. W tym roku planuję za to z żoną pójść na kurs tańca
Biegacz zapewnia, że doskonale czuje się na parkiecie i choć musi jeszcze popracować nad techniką, to taniec sprawia mu mnóstwo przyjemności, poprawia nastrój i dodaje pozytywnej energii. Wiosną ubiegłego roku Adama Kszczota można było oglądać w „Tańcu z gwiazdami”. Partnerowała mu Katarzyna Vu Manh. Niestety jego przygoda z formatem trwała bardzo krótko.
Transport
Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.
Handel
Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.