Newsy

Elżbieta Dzikowska chętnie korzysta z usług biur podróży. Dzięki temu oszczędza czas i nie musi zajmować się kwestiami organizacyjnymi

2016-06-22  |  06:45

Podróżniczka przyznaje, że planując swoje kolejne zagraniczne wyjazdy, chętnie korzysta z pomocy biur podróży. Tak jest łatwiej, bezpieczniej, a nawet taniej – podkreśla. W ciągu kilkudziesięciu lat podróżniczka odwiedziła najodleglejsze kraje i najbardziej egzotyczne zakątki świata. Z każdego przywiozła nowe doświadczenia, a tym, którzy dopiero planują zagraniczne wojaże, radzi, by do każdej wyprawy dobrze się przygotowywali. Trzeba czytać książki, oglądać programy telewizyjne i poznawać miejscowe zwyczaje.

Elżbieta Dzikowska podkreśla, że ma całkowite zaufanie do biur podróży, dlatego planując różne wyjazdy, chętnie korzysta z ich usług.

Jeśli jeżdżę z przyjaciółmi i mamy przygotowany plan, to czasami zwracamy się do biura podróży, żeby nam zorganizowało wyjazd, bo tak jest jednak znacznie łatwiej, bezpieczniej, a nawet taniej. Jeśli zbierze się grupa ok. dziesięciu osób, to dostaje się różne zniżki, i na przeloty, i na hotele – agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Elżbieta Dzikowska, podróżniczka, pisarka.

Zdaniem Dzikowskiej to duży komfort i wygoda, bo zamiast zajmować się kwestiami organizacyjnymi, w tym czasie może się mentalnie przygotować do wyjazdu. Pisarka tłumaczy, że spontaniczne wojaże też mają swój urok. Wszystko zależy jednak od celu i charakteru podróży.

Kiedyś jeździłam sama. Przez kilkanaście lat jako dziennikarka docierałam wszędzie, udało mi się to. Potem jeździłam z mężem – wspomina Elżbieta Dzikowska.

Elżbieta Dzikowska podkreśla, że na mapie świata jest jeszcze wiele miejsc, które chciałaby zobaczyć. I choć z tysiąca urokliwych i fascynujących zakątków trudno wybrać tylko jedno, to zanim zaplanuje się podróż, warto zrobić porządny research.

Trzeba wiedzieć, dokąd się jedzie i po co się tam jedzie. Trzeba się przygotować, trzeba poczytać, jest sporo książek o różnych krajach, są programy internetowe, telewizyjne. Trzeba też uczyć się języków. Oczywiście zawsze zaskoczą nas pewne rzeczy i bardzo dobrze. Nawet jak robiliśmy filmy i doskonale wiedzieliśmy o czym, to korzystaliśmy z przypadków, nadarzających się okazji i włączaliśmy je do swoich programów – podkreśla Elżbieta Dzikowska.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.