Newsy

Film "Chce się żyć" zbiera dobre recenzje

2013-10-14  |  06:00
W weekend do kin wszedł najnowszy film Macieja Pieprzycy "Chce się żyć". Film zbiera bardzo dobre recenzje, a szczególnie Dawid Ogrodnik. To jemu przypadła główna rola i jak mówi reżyser, był to celny wybór.

Dawid Ogrodnik wcielił się w rolę niepełnosprawnego Mateusza. Reżyser przyznaje, że sporo ryzykował decydując się na angaż dla młodego artysty.

Słyszałem, że jest taki zdolny aktor młodego pokolenia w Krakowie, który właśnie kończy szkołę. On wtedy grał w Teatrze Starym rolę, do której był ogolony na łyso i przyjechał jeszcze w dresie, czyli po prostu prezentował się jak młody chuligan, jak kibol ze stadionu – tak swoje pierwsze spotkanie z Dawidem Ogrodnikiem wspomina Maciej Pieprzyca.

Reżyser filmu „Chce się żyć” przyznaje, że kiedy po raz pierwszy zobaczył Ogrodnika, nie był zachwycony wyglądem młodego aktora.

 – Ja nie szukałem kibola, nie szukałem chuligana. Jego wygląd, prawdę mówiąc, kompletnie nie pasował do tego, czego potrzebowałem – mówi Pieprzyca w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

Twórca zaprosił jednak Dawida Ogrodnika na casting i podczas zdjęć próbnych okazało się, że aktor jest bardzo zdolny.

Kiedy później przeglądałem zdjęcia  próbne, dostrzegłem coś pomiędzy wierszami, odkleiłem się od jego fizyczności, która mnie początkowo zwiodła – przyznaje.

Sam Dawid Ogrodnik, który w zeszłym roku zagrał „Rahima”, jednego z członków Paktofoniki, w „Jesteś Bogiem” Leszka Dawida, spotkanie z Pieprzycą wspomina podobnie.

 – Maciej chyba nie widział w tym pierwszym kontakcie osoby, która ma być bohaterem jego filmu i chyba jeszcze przez jakiś czas tak myślał – ocenia aktor.

Oprócz Dawida Ogrodnika, w nowym filmie Pieprzycy wystąpili też m.in. Anna Nehrebecka, Dorota Kolak i Katarzyna Zawadzka.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.