Newsy

Film "Chce się żyć" zbiera dobre recenzje

2013-10-14  |  06:00
W weekend do kin wszedł najnowszy film Macieja Pieprzycy "Chce się żyć". Film zbiera bardzo dobre recenzje, a szczególnie Dawid Ogrodnik. To jemu przypadła główna rola i jak mówi reżyser, był to celny wybór.

Dawid Ogrodnik wcielił się w rolę niepełnosprawnego Mateusza. Reżyser przyznaje, że sporo ryzykował decydując się na angaż dla młodego artysty.

Słyszałem, że jest taki zdolny aktor młodego pokolenia w Krakowie, który właśnie kończy szkołę. On wtedy grał w Teatrze Starym rolę, do której był ogolony na łyso i przyjechał jeszcze w dresie, czyli po prostu prezentował się jak młody chuligan, jak kibol ze stadionu – tak swoje pierwsze spotkanie z Dawidem Ogrodnikiem wspomina Maciej Pieprzyca.

Reżyser filmu „Chce się żyć” przyznaje, że kiedy po raz pierwszy zobaczył Ogrodnika, nie był zachwycony wyglądem młodego aktora.

 – Ja nie szukałem kibola, nie szukałem chuligana. Jego wygląd, prawdę mówiąc, kompletnie nie pasował do tego, czego potrzebowałem – mówi Pieprzyca w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

Twórca zaprosił jednak Dawida Ogrodnika na casting i podczas zdjęć próbnych okazało się, że aktor jest bardzo zdolny.

Kiedy później przeglądałem zdjęcia  próbne, dostrzegłem coś pomiędzy wierszami, odkleiłem się od jego fizyczności, która mnie początkowo zwiodła – przyznaje.

Sam Dawid Ogrodnik, który w zeszłym roku zagrał „Rahima”, jednego z członków Paktofoniki, w „Jesteś Bogiem” Leszka Dawida, spotkanie z Pieprzycą wspomina podobnie.

 – Maciej chyba nie widział w tym pierwszym kontakcie osoby, która ma być bohaterem jego filmu i chyba jeszcze przez jakiś czas tak myślał – ocenia aktor.

Oprócz Dawida Ogrodnika, w nowym filmie Pieprzycy wystąpili też m.in. Anna Nehrebecka, Dorota Kolak i Katarzyna Zawadzka.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Media

Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.