Mówi: | Maciej Pieprzyca (reżyser), Dawid Ogrodnik (aktor) |
Film "Chce się żyć" zbiera dobre recenzje
Dawid Ogrodnik wcielił się w rolę niepełnosprawnego Mateusza. Reżyser przyznaje, że sporo ryzykował decydując się na angaż dla młodego artysty.
– Słyszałem, że jest taki zdolny aktor młodego pokolenia w Krakowie, który właśnie kończy szkołę. On wtedy grał w Teatrze Starym rolę, do której był ogolony na łyso i przyjechał jeszcze w dresie, czyli po prostu prezentował się jak młody chuligan, jak kibol ze stadionu – tak swoje pierwsze spotkanie z Dawidem Ogrodnikiem wspomina Maciej Pieprzyca.
Reżyser filmu „Chce się żyć” przyznaje, że kiedy po raz pierwszy zobaczył Ogrodnika, nie był zachwycony wyglądem młodego aktora.
– Ja nie szukałem kibola, nie szukałem chuligana. Jego wygląd, prawdę mówiąc, kompletnie nie pasował do tego, czego potrzebowałem – mówi Pieprzyca w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.
Twórca zaprosił jednak Dawida Ogrodnika na casting i podczas zdjęć próbnych okazało się, że aktor jest bardzo zdolny.
– Kiedy później przeglądałem zdjęcia próbne, dostrzegłem coś pomiędzy wierszami, odkleiłem się od jego fizyczności, która mnie początkowo zwiodła – przyznaje.
Sam Dawid Ogrodnik, który w zeszłym roku zagrał „Rahima”, jednego z członków Paktofoniki, w „Jesteś Bogiem” Leszka Dawida, spotkanie z Pieprzycą wspomina podobnie.
– Maciej chyba nie widział w tym pierwszym kontakcie osoby, która ma być bohaterem jego filmu i chyba jeszcze przez jakiś czas tak myślał – ocenia aktor.
Oprócz Dawida Ogrodnika, w nowym filmie Pieprzycy wystąpili też m.in. Anna Nehrebecka, Dorota Kolak i Katarzyna Zawadzka.
Czytaj także
- 2024-11-18: Maciej Rock: „Must Be the Music” to jeden z moich ulubionych programów. Szczególnie wspominam Korę
- 2024-10-29: Trudno gojące się rany to problem miliona Polaków. System ochrony zdrowia go bagatelizuje
- 2024-11-13: Katarzyna Dowbor: Mamy z synem umowę, że nie rozmawiamy o pracy. Cieszę się, że został ciepło przyjęty przez widzów TVN i ma dobre wyniki oglądalności
- 2024-10-25: Alicja Węgorzewska: Opera Juliusz Cezar mimo historycznie odległego tła przedstawia te same namiętności, zazdrości i intrygi jak w obecnych czasach. I to jest jej największą siłą
- 2024-11-15: Alicja Węgorzewska: W Warszawskiej Operze Kameralnej sięgamy po rzadkie i trudne dzieła sprzed wieków. Chcemy zaprezentować widzom najwyższy kunszt
- 2024-10-07: Nowotwór wykryty na wczesnym etapie może być całkowicie wyleczalny. Tylko co trzeci Polak wykonuje jednak regularne badania profilaktyczne
- 2024-10-14: Margaret: 15 listopada wydaję kontynuację albumu „Siniaki i cekiny”. Zamykam to wszystko klamrą i czuję, że to otworzy mi drzwi na nowe
- 2024-08-30: Katarzyna Cichopek: Mamy z Maciejem tyle zajętości związanych z produkcjami Polsatu, że musieliśmy zrobić sobie przerwę od naszego podcastu
- 2024-10-22: Cezary Pazura: Jako reżyser filmu „Weekend” dostałem manto od branży i spokorniałem. Ale chętnie bym jeszcze raz stanął za kamerą
- 2024-08-12: Agnieszka Hyży: Ja, Maciek Rock i Maciek Dowbor byliśmy taką świętą trójcą Polsatu. Ale my nie mamy tak mocnego miejsca i pomysłu na siebie w internecie jak Maciej Dowbor
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Psychologia
Martyna Wojciechowska: 82 proc. dzieci przyznaje, że przerastają ich problemy dnia codziennego. Rodzice powinni kształtować w nich sprawczość
Dziennikarka zauważa, że kształtowanie sprawczości u dzieci jest kluczowym aspektem ich rozwoju emocjonalnego, osobistego i społecznego. Jest wdzięczna swoim rodzicom za motywację, ale i wsparcie w tych momentach, kiedy nie wszystko szło po jej myśli. Teraz ona stara się być właśnie taką matką dla swojej nastoletniej córki.
Media
Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach
Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.