Newsy

Hollywoodzcy eksperci robią efekty specjalne do filmu „Miasto 44”

2014-03-26  |  07:00
Znany z serialu „Prawo Agaty” Michał Mikołajczak zagrał w filmie „Miasto 44” Jana Komasy. Aktor wcielił się w postać Aleksandra, chłopaka z bogatego domu, który organizuje przemyt w czasie okupacji. Według Mikołajczaka mocną stroną projektu będą efekty specjalne, nad którymi pracują doświadczeni specjaliści z Hollywood.

Nad efektami specjalnymi w „Mieście 44” pracuje człowiek, który wcześniej przygotowywał efekty specjalne do produkcji hollywoodzkich, w tym filmów o Batmanie. Budżet pozwolił na to, by niektóre sceny zrealizować z dużym rozmachem. Na przykład w Warszawie ustawialiśmy ogromne zielone powierzchnie, które potem były komputerowo wymontowywane. Efekty specjalne będą mocną stroną tego filmu, to mogę śmiało powiedzieć po tym, co widziałem mówi Michał Mikołajczak agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

„Miasto 44” Jana Komasy opowiada o grupie przyjaciół, którzy biorą udział w powstaniu warszawskim. W filmie występują m.in. Józef Pawłowski, Maurycy Popiel  oraz Anna Próchniak. W ramach przygotowań do roli aktorzy spotkali się z powstańcami warszawskimi, czytali literaturę związaną z drugą wojną światową.

Bardzo się cieszę, że mogłem wziąć udział w tym projekcie, bo to była wielka przygoda. Mój bohater jest człowiekiem, który lubi się dobrze zabawić. Z zespołem integrowaliśmy się na długo przed rozpoczęciem zdjęć. Chodziliśmy razem na paintball, razem się bawiliśmy na mieście. To później procentowało na planie – mówi Mikołajczak.

Premiera „Miasta 44” planowana jest na 19 września.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Transport

Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

Handel

Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.