Mówi: | Wojciech Solarz (aktor) Robert Jarociński (aktor) Hubert Gotkowski (reżyser) |
Niezależna polska komedia w rytmie punk rocka „Bobry” od jutra w kinach
Jutro do kin wchodzi niezależna komedia „Bobry” Huberta Gotkowskiego. Film został zrealizowany bez wsparcia państwowych instytucji. W głównych rolach występują Wojciech Solarz, Robert Jarosiński i Sebastian Stankiewicz.
Film „Bobry” opowiada o grupie przyjaciół usiłujących reaktywować punk rockowy zespół sprzed lat. Grupa wydała jedno demo, po czym rozpadła się, a każdy z członków zapomniał o muzyce i marzeniach o wielkiej karierze. Marcin (Wojciech Solarz) po powrocie z Irlandii czuje się niespełniony i chce zakończyć swoje życie. W ostatniej chwili zmienia jednak zdanie i postanawia odnaleźć kolegów z zespołu. Tymczasem po piętach depcze Marcinowi skorumpowany i nie stroniący od alkoholu Śmierć, który chce namówić bohatera, by targnął się na swoje życie.
– Na planie było bardzo wesoło, ale czasem jak jest za wesoło, to też jest niedobrze: śmiesznie na planie, smutno na ekranie. Ekipa była wspaniała, naprawdę rzadko udaje się tak dobrać ludzi, żeby wszyscy się lubili i chcieli iść do przodu. Moim zdaniem to jest film niezależny, a nie profesjonalnie zrobiona fabuła. Był to dla mnie jednak jeden z najpiękniejszych planów zdjęciowych, na jakim w życiu byłem, jeżeli nie najpiękniejszy, pełny radości z robienia kina – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Wojciech Solarz.
Hubertowi Gotkowskiemu udało się zaangażować do niezależnej, niskobudżetowej produkcji profesjonalnych aktorów. Robert Jarociński, odtwórca roli Śmierci, przyznaje, że o jego udziale w „Bobrach” zadecydował atrakcyjny scenariusz.
– Intryga jest napisana tak, że do samego końca nie wiemy, jak się rozwiąże. Każdy zwrot akcji jest bardzo dobrze przemyślany. Sama postać była napisana na tyle atrakcyjnie, że po prostu starałem się nie zepsuć scenariusza, mogę to powiedzieć bez fałszywej skromności – mówi Jarociński.
Twórcy nie ubiegali się o dofinansowanie projektu w instytucjach państwowych. Zdecydowali się sfinansować film z prywatnych pieniędzy. Pozyskali sponsorów oraz oszczędzali przez trzy lata, by mieć całkowitą kontrolę nad projektem i twórczą swobodę.
– To jest film o punk rocku, alkoholu i śmierci. Wydaje mi się, że stworzyliśmy bardzo fajny przekrój postaci w tym filmie. Bo mamy Śmierć, która jest nieco różna od śmierci, którą możemy oglądać w mainstreamowym kinie lub bajkach, no i zespół punkowy, który jest naprawdę od czapy – dodaje Hubert Gotkowski, reżyser.
„Bobry” wchodzą do kin 15 sierpnia. Dystrybutorem filmu jest Spectator.
Czytaj także
- 2024-11-18: Polscy producenci żywności obawiają się utraty unijnych rynków zbytu. Wszystko przez umowę z krajami Ameryki Południowej
- 2024-10-25: Alicja Węgorzewska: Opera Juliusz Cezar mimo historycznie odległego tła przedstawia te same namiętności, zazdrości i intrygi jak w obecnych czasach. I to jest jej największą siłą
- 2024-11-15: Alicja Węgorzewska: W Warszawskiej Operze Kameralnej sięgamy po rzadkie i trudne dzieła sprzed wieków. Chcemy zaprezentować widzom najwyższy kunszt
- 2024-10-14: Margaret: 15 listopada wydaję kontynuację albumu „Siniaki i cekiny”. Zamykam to wszystko klamrą i czuję, że to otworzy mi drzwi na nowe
- 2024-09-19: Miliard euro ze środków unijnych na rozwój technologii kosmicznych. Z programu Cassini skorzystało już ponad 600 europejskich firm
- 2024-11-08: Cezary Pazura: Jeżeli robię żart podczas kręcenia komedii i nikt na planie się nie śmieje, to trzeba go zmienić. Pierwsze wrażenie ekipy mówi mi najwięcej
- 2024-10-22: Cezary Pazura: Jako reżyser filmu „Weekend” dostałem manto od branży i spokorniałem. Ale chętnie bym jeszcze raz stanął za kamerą
- 2024-07-25: Polscy producenci gier coraz mocniej obecni na zagranicznych rynkach. Wykorzystanie nowych technologii, w tym sztucznej inteligencji, może zwiększyć ich konkurencyjność
- 2024-07-18: Sebastian Wątroba: Uwielbiamy wakacje nad Bałtykiem. Aby spędzić je pod palmami, wcale nie musimy wyjeżdżać do ciepłych krajów, wystarczy przyjechać do Międzyzdrojów
- 2024-07-16: Polskie banki nie zwalniają procesu digitalizacji. Wydatki na technologie stanowią nawet do 70 proc. ich kosztów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Psychologia
Martyna Wojciechowska: 82 proc. dzieci przyznaje, że przerastają ich problemy dnia codziennego. Rodzice powinni kształtować w nich sprawczość
Dziennikarka zauważa, że kształtowanie sprawczości u dzieci jest kluczowym aspektem ich rozwoju emocjonalnego, osobistego i społecznego. Jest wdzięczna swoim rodzicom za motywację, ale i wsparcie w tych momentach, kiedy nie wszystko szło po jej myśli. Teraz ona stara się być właśnie taką matką dla swojej nastoletniej córki.
Media
Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach
Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.