Mówi: | Wojciech Solarz (aktor) Robert Jarociński (aktor) Hubert Gotkowski (reżyser) |
Niezależna polska komedia w rytmie punk rocka „Bobry” od jutra w kinach
Jutro do kin wchodzi niezależna komedia „Bobry” Huberta Gotkowskiego. Film został zrealizowany bez wsparcia państwowych instytucji. W głównych rolach występują Wojciech Solarz, Robert Jarosiński i Sebastian Stankiewicz.
Film „Bobry” opowiada o grupie przyjaciół usiłujących reaktywować punk rockowy zespół sprzed lat. Grupa wydała jedno demo, po czym rozpadła się, a każdy z członków zapomniał o muzyce i marzeniach o wielkiej karierze. Marcin (Wojciech Solarz) po powrocie z Irlandii czuje się niespełniony i chce zakończyć swoje życie. W ostatniej chwili zmienia jednak zdanie i postanawia odnaleźć kolegów z zespołu. Tymczasem po piętach depcze Marcinowi skorumpowany i nie stroniący od alkoholu Śmierć, który chce namówić bohatera, by targnął się na swoje życie.
– Na planie było bardzo wesoło, ale czasem jak jest za wesoło, to też jest niedobrze: śmiesznie na planie, smutno na ekranie. Ekipa była wspaniała, naprawdę rzadko udaje się tak dobrać ludzi, żeby wszyscy się lubili i chcieli iść do przodu. Moim zdaniem to jest film niezależny, a nie profesjonalnie zrobiona fabuła. Był to dla mnie jednak jeden z najpiękniejszych planów zdjęciowych, na jakim w życiu byłem, jeżeli nie najpiękniejszy, pełny radości z robienia kina – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Wojciech Solarz.
Hubertowi Gotkowskiemu udało się zaangażować do niezależnej, niskobudżetowej produkcji profesjonalnych aktorów. Robert Jarociński, odtwórca roli Śmierci, przyznaje, że o jego udziale w „Bobrach” zadecydował atrakcyjny scenariusz.
– Intryga jest napisana tak, że do samego końca nie wiemy, jak się rozwiąże. Każdy zwrot akcji jest bardzo dobrze przemyślany. Sama postać była napisana na tyle atrakcyjnie, że po prostu starałem się nie zepsuć scenariusza, mogę to powiedzieć bez fałszywej skromności – mówi Jarociński.
Twórcy nie ubiegali się o dofinansowanie projektu w instytucjach państwowych. Zdecydowali się sfinansować film z prywatnych pieniędzy. Pozyskali sponsorów oraz oszczędzali przez trzy lata, by mieć całkowitą kontrolę nad projektem i twórczą swobodę.
– To jest film o punk rocku, alkoholu i śmierci. Wydaje mi się, że stworzyliśmy bardzo fajny przekrój postaci w tym filmie. Bo mamy Śmierć, która jest nieco różna od śmierci, którą możemy oglądać w mainstreamowym kinie lub bajkach, no i zespół punkowy, który jest naprawdę od czapy – dodaje Hubert Gotkowski, reżyser.
„Bobry” wchodzą do kin 15 sierpnia. Dystrybutorem filmu jest Spectator.
Czytaj także
- 2025-02-21: Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy
- 2025-02-19: Superluksusowy Maybach już po polskiej premierze. Fanki motoryzacji wieszczą powrót mody na kabriolety
- 2024-12-13: W Europie segment elektrycznych małych aut miejskich zapóźniony o trzy–cztery lata. Hyundai chce to zmienić
- 2024-12-02: W ostatnich miesiącach coraz więcej Polaków sięga po jabłka. Konsumpcja tych owoców jednak z roku na rok spada [DEPESZA]
- 2024-11-18: Polscy producenci żywności obawiają się utraty unijnych rynków zbytu. Wszystko przez umowę z krajami Ameryki Południowej
- 2024-12-11: Miuosh: Trwa wielkie odliczanie do trasy koncertowej „Pieśni Współczesne. Tom II”. Biletów praktycznie już nie ma, więc dodajemy kolejne terminy
- 2025-01-09: Rośnie konkurencja ze strony ukraińskich producentów żywności na unijnym rynku. To wyzwanie dla polskiego rolnictwa
- 2024-10-25: Alicja Węgorzewska: Opera Juliusz Cezar mimo historycznie odległego tła przedstawia te same namiętności, zazdrości i intrygi jak w obecnych czasach. I to jest jej największą siłą
- 2024-11-15: Alicja Węgorzewska: W Warszawskiej Operze Kameralnej sięgamy po rzadkie i trudne dzieła sprzed wieków. Chcemy zaprezentować widzom najwyższy kunszt
- 2024-10-14: Margaret: 15 listopada wydaję kontynuację albumu „Siniaki i cekiny”. Zamykam to wszystko klamrą i czuję, że to otworzy mi drzwi na nowe
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Adam Kszczot: Bardzo żałuję, że nie da się drugi raz wystartować w „Tańcu z gwiazdami”. W tym roku planuję za to z żoną pójść na kurs tańca
Biegacz zapewnia, że doskonale czuje się na parkiecie i choć musi jeszcze popracować nad techniką, to taniec sprawia mu mnóstwo przyjemności, poprawia nastrój i dodaje pozytywnej energii. Wiosną ubiegłego roku Adama Kszczota można było oglądać w „Tańcu z gwiazdami”. Partnerowała mu Katarzyna Vu Manh. Niestety jego przygoda z formatem trwała bardzo krótko.
Transport
Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.
Handel
Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.