Newsy

Firmy coraz częściej wykorzystują wyroby cukiernicze do promocji. W cukiernictwie biznesowym hitem są babeczki i torty z logotypami

2017-11-28  |  06:10

Do promowania firm i budowania wizerunku wśród kontrahentów służą już nie tylko gadżety, takie jak kubki, kalendarze, smycze czy długopisy. W biznesie podczas spotkań służbowych, konferencji czy targów coraz chętniej wykorzystywane są wyroby cukiernicze: muffiny, torty i zestawy słodyczy – obowiązkowo z logo danej firmy, jej atrybutami bądź konkretnym napisem. Słodkie gadżety wykonane na specjalne zamówienie będą kolorystycznie jak najbardziej zbliżone do tych zawartych w księdze znaku. Wypieki są również zamawiane przez firmy z myślą o pracownikach, np. z okazji spotkań świątecznych czy dla uczczenia długiego stażu pracy.

Właściciele pracowni cukierniczych podkreślają, że jest wiele sytuacji, w których ich wyroby są wykorzystywane do nawiązywania lub podtrzymywania dobrych kontaktów w biznesie. Bardzo częstym firmy składają zamówienia przed targami, podczas których słodkie gadżety mają być elementem promocji dekoracją stanowiska, zachęta dla odwiedzających czy upomikiem dla kluczowych klientów.

W cukiernictwie biznesowym najczęściej zamawianą formą są babeczki z logotypami. Zazwyczaj każda babeczka jest osobno pakowana i ma logo danej firmy. W drugiej kolejności mamy torty biznesowe, czyli torty, na których też często pojawia się logotyp firmy – mówi agencji informacyjnej Newseria Urszula Stępniak, właścicielka pracowni cukierniczej Słodki Muffin.

W tortach biznesowych wyznacznikiem nie jest cena, natomiast dużą wagę przywiązuje się do estetyki i smaku. Do każdego zamówienia jest możliwość dołączenia bileciku z życzeniami, podpisem lub logo firmy.

– Torty biznesowe bardzo często oprócz tego, że mają logotyp, muszą też mieć atrybuty danej firmy. Jeżeli robimy tort dla firmy budowlanej, to pojawią się tam elementy, które będą nam się z tą firmą kojarzyły – kombinerki, deski podłogowe czy śrubokręt. Jeśli robimy tort dla marki obuwniczej, to oprócz samego logotypu pojawiają się buty i torebki, które w tych sklepach można znaleźć – mówi Urszula Stępniak.

Stępniak podkreśla, że w przypadku jej pracowni firmy stanowią ok. 30 proc. odbiorców. Pozostałe 70 proc. to klienci indywidualni. Choć ceny w porównaniu do sieciówek cukierniczych są o ok. 20 proc. wyższe, to wiele osób wraca właśnie do niej, bo wolą zapłacić za tort więcej, ale mieć pewność, że powstał ze składników najwyższej jakości.

– W cukiernictwie biznesowym największym wyzwaniem było wykonanie ponad 4,5 tys. babeczek dla jednej z firm ubezpieczeniowych z okazji rebrandingu firmy. Wtedy praca trwała przez 48 godzin non stop i było to wyzwanie, głównie ze względu na to, że trzeba było je wykonać w krótkim czasie, by wszystko było jak najbardziej świeże – dodaje Urszula Stępniak.

Cukiernia Słodki Muffin przygotowała tort urodzinowy dla Paula McCartneya z okazji jego jedynego koncertu w Polsce. Urszula Stępniak wspomina, że na realizację zlecenia miała zaledwie 24 godziny. Po przekrojeniu tort był biało czerwony, tak by muzyk kojarzył go właśnie z naszym krajem.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Doda: Udało mi się całkowicie zwalczyć przyczynę Hashimoto, a nie tylko skutki tej choroby. Nadal będę się dzielić moimi doświadczeniami i nie dam się zastraszyć

Niedawno piosenkarka podzieliła się swoim sposobem na wyleczenie się z hashimoto. Jak podkreśla, kiedy ona sama kilka lat temu usłyszała diagnozę, postanowiła zrobić wszystko, by zatrzymać rozwój przewlekłego zapalenia tarczycy o podłożu autoimmunologicznym. Przede wszystkim zaczęła prowadzić zdrowy styl życia i postawiła na restrykcyjną dietę. Skutecznym antidotum miały się też okazać suplementy. Jej wypowiedź wywołała spore kontrowersje. Lekarze podkreślają bowiem, że całkowite wyleczenie się z tego schorzenia nie jest możliwe, a rozwój choroby mogą powstrzymać wyłącznie leki.

Konsument

Po debacie prezydenckiej wzrosło zainteresowanie woreczkami nikotynowymi. Niesłusznie mylone są z nielegalnymi w Polsce snusami

Debata prezydencka 23 maja br. pokazała, że Polacy nie wiedzą, czym są saszetki nikotynowe oraz snusy, a także czym się różnią. Sztab wyborczy Karola Nawrockiego podał, że kandydat na prezydenta podczas debaty przyjął snus. Sam Karol Nawrocki sprostował, że była to saszetka nikotynowa. Tymczasem różnica między oboma produktami jest ogromna. Snus zawiera tytoń, którego nie ma w saszetce, a jego sprzedaż w UE – z wyjątkiem Szwecji – jest zabroniona.

Transport

SUV-y dominują rynek motoryzacyjny. Hyundai wprowadzi latem do sprzedaży nowy siedmioosobowy model

Na polskich i europejskich drogach królują SUV-y. W kwartale br. stanowiły już 60 proc. nowych rejestracji w Polsce. Latem w sprzedaży pojawi się nietypowa odmiana SUV-a: siedmioosobowy elektryczny Hyundai IONIQ 9. Marka zapewnia, że to pokaz jej możliwości technologicznych.