Newsy

Golf sprzyja nawiązywaniu relacji biznesowych. W Polsce szybko przybywa graczy

2015-06-10  |  06:30
Mówi:Robert Zagożdżon, biznesmen, coach, właściciel spółki Energia dla Firm
Piotr Szymański, dyrektor pola Sobienie Królewskie Golf & Country Club
  • MP4
  • Spędzają na grze kilka godzin i to w terenach, których inni sportowcy mogą im tylko pozazdrościć. Z pola schodzą wypoczęci, zrelaksowani i często bogatsi o nowe, cenne znajomości, również biznesowe. Z roku na rok na polskich polach jest coraz więcej golfistów. Ci, którzy już dołączyli do klubów golfowych, przekonują, że wbrew pozorom wcale nie jest to sport tylko dla wybranych. 

    Duża grupa golfistów to biznesmeni i właściciele firm. To często osoby, które wiedzą, że czas to pieniądz. Dlatego świadomie wybierają właśnie tę dyscyplinę, bo czas spędzony na polu nie jest – ich zdaniem – czasem straconym. Pozwala się zrelaksować i uczy cierpliwości.

    Mówi się, że golf jest sportem managementu czy biznesmenów właśnie z tego względu, że oni jednocześnie prowadzą wiele projektów, które trwają czasami przez kilka miesięcy. Trudno zamknąć choćby część prac wraz z zakończeniem dnia. A w golfie każde uderzenie jest zamkniętą historią. I dlatego golf jest tak ceniony przez tych ludzi – tłumaczy biznesmen, coach i wieloletni golfista Robert Zagożdżon, właściciel spółki Energia dla Firm.

    W ten sposób na polu często spotykają się osoby nie tylko o podobnych zainteresowaniach, lecz także pracujące w podobnych branżach. To pozwala na łatwe nawiązanie znajomości, które mogą zakończyć się współpracą biznesową. Tym bardziej że czas spędzony na polu golfowym to najczęściej kilka godzin.

    W ciągu tych 4-5 godzin, kiedy gram z daną osobą, kiedy podejmujemy różnego rodzaju decyzje, doskonale się poznajemy. Golf świetnie pokazuje wartości, jakimi kierujemy się w życiu i zdolność, np. do podejmowania ryzyka. To ważne informacje o partnerze biznesowym czy życiowym – mówi Robert Zagożdżon.

    W Polsce Golf niewątpliwie bardzo szybko się rozwija. Z roku na rok przybywa nam graczy, a dynamika ta jest coraz większa. Pole golfowe to wyjątkowe miejsce do odpoczynku i rozmów na naprawdę różne tematy. Niektórzy cenią rzeczywiście to miejsce również pod kątem rozmów biznesowych – mówi Piotr Szymański, dyrektor pola golfowego Sobienie Królewskie Golf & Country Club, gdzie w pierwszy weekend czerwca odbył się turniej PZU Press Golf Cup 2015.

    Polski Związek Golfowy skupia w swoich szeregach ponad 3,8 tys. golfistów i prawie 70 klubów golfowych. Ale zainteresowanych tym sportem jest znacznie więcej, bo coraz więcej osób dostrzega, że wbrew powszechnym opiniom nie jest to drogi sport. Wydatki związane z przygotowaniem do wejścia na pole często porównywane są do kosztów, jakie tenisiści muszą ponieść na rakietę, ubranie i dostęp do kortu. Tym samym koszty przygotowania się do gry w golfa to na początek około kilkuset złotych.

    Jedna gra, w której gracze muszą trafić do osiemnastu dołków, to koszt wynajęcia pola za kwotę około 120 złotych. Taka cena sprawia, że golf może być alternatywą dla wyjścia do kina czy spędzenia czasu w kawiarni.

    Staramy się popularyzować golfa, żeby odczarować powszechny mit, że jest to sport jedynie dla biznesmenów. Dzisiaj grają tu dziennikarze z bardzo różnych redakcji. To druga edycja turnieju golfowego PZU Press Golf Cup i cieszy nas, że z roku na rok rośnie zainteresowanie uczestnictwem w tym wydarzeniu czy samą nauką gry, bo taką możliwość też stwarzamy w trakcie tego spotkania – mówi Bartosz Soja, dyrektor marketingu miesięcznika „Press”.

    Często w pobliżu ogólnodostępnych pól golfowych funkcjonują także kluby golfowe. W zależności od klubu koszt członkostwa to średnio 4 500 zł dla dorosłych bądź około 1 500 zł dla dzieci (w zależności od wieku). Dostępne są również karnety rodzinne – koszt około 7 500 zł. Klubowicze oprócz zniżki na korzystanie z pól mogą także uczestniczyć w cyklicznych turniejach.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Samorządowy Kongres Finansowy

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    Rewolucja w legislacji dotyczącej opakowań i powstających z nich odpadów. Działania firm wyprzedzają wymogi prawne

    Po długich i burzliwych pracach Parlament Europejski przyjął ostatecznie pod koniec kwietnia br. rozporządzenie PPWR w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych. Oczekuje się, że nowe przepisy wejdą w życie w 2026 roku i będą stanowić rewolucję nie tylko dla konsumentów, ale przede wszystkim dla przemysłu, który będzie musiał położyć dużo większy nacisk na ekoprojektowanie i wziąć odpowiedzialność za odpady powstające z wytwarzanych produktów. Część firm już zaczęła wprowadzać w tym zakresie zmiany na własną rękę, m.in. eliminując odpady z tworzyw sztucznych.

    Infrastruktura

    Polskie aglomeracje stają się coraz bardziej cyfrowe. Skokowo wzrasta zużycie danych w sieci

    W 12 największych polskich metropoliach mieszka 16 mln Polaków, a każdego dnia z przedmieść do centrów dojeżdża do pracy i szkoły od 50 tys. do nawet 300 tys. ludzi – wynika z raportu Play. To duże wyzwanie dla infrastruktury miast, również telekomunikacyjnej, bo zużycie danych dynamicznie rośnie. W sieci Play wzrost ten już dwukrotnie przekroczył gwałtowny skok z okresu pandemii COVID-19. Dostęp do szybkiego internetu mobilnego i stacjonarnego jest obecnie kluczowy dla miast, a do tego konieczne są dalsze inwestycje w infrastrukturę sieciową.

    Firma

    Przedsiębiorcy chcą mieć wszystkie produkty finansowe i biznesowe na jednej platformie. W takie rozwiązania inwestują banki i firmy leasingowe

    Niemal 70 proc. mikro-, małych i średnich firm chciałoby mieć zgromadzone wszystkie produkty finansowe na jednej platformie – wynika z raportu EFL  „Cyfrowa (r)ewolucja na rynku leasingu. Pod lupą”. Dodatkowo chętnie korzystaliby w jej ramach z usług ułatwiających prowadzenie biznesu, jak wsparcie księgowe, prawne, możliwość załatwienia sprawy urzędowej, rezerwacji noclegu na podróż służbową czy zakupu pakietu usług medycznych. Nad takimi hubami dla przedsiębiorców intensywnie pracują zarówno banki, jak i firmy leasingowe. Takie narzędzie udostępnili właśnie Credit Agricole i Grupa EFL.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.