Newsy

Grażyna Szapołowska: Kobiecie w każdym wieku nie wypada kłamać, wstydzić się swoich uczuć, bać się, udawać i hejtować. A reszta to już jest sprawa wyobraźni

2021-10-18  |  06:12

Publikując niedawno zdjęcie z wakacji w Monako, gwiazda polskiego kina udowodniła, że wciąż wygląda fenomenalnie. W komentarzach podziw, zachwyt, ale i krytyka. Aktorka jednak z dużym dystansem podchodzi do swojej osoby. Uważa, że jeżeli ma się czym pochwalić, to robi to bez skrępowania. Każde kobiece ciało jest na swój sposób piękne i nie należy się go wstydzić. Ale żeby dobrze się w nim czuć, trzeba też żyć w zgodzie z samym sobą i pielęgnować ponadczasowe wartości.

Zdjęcie Grażyny Szapołowskiej w stroju kąpielowym zrobione w Monako wywołało wiele emocji. W sieci pojawiło się dużo komentarzy i skrajnych opinii. Aktorka zapewnia, że absolutnie nie chodziło jej o wzbudzanie kontrowersji. Po prostu uznała, że to jest atrakcyjna fotografia, którą warto się pochwalić, a wrzuciła ją do sieci za namową swojej wnuczki.

– Ja najpierw to rozebrane zdjęcie w kostiumie kąpielowym puściłam do mojej wnuczki i ona napisała mi: babciu, jesteś piękna! A ja mówię: „to puszczę go na Insta”, a ona mówi: „puść”. I, jeżeli ona się nie wstydzi, że ma taką babcię, to ja tym bardziej się nie wstydzę. To jest dobre zdjęcie, to wszystko – mówi agencji Newseria Lifestyle Grażyna Szapołowska.

Aktorka napisała pod zdjęciem „Życie zaczyna się po 64-rtym, tak mówiła moja babcia”. Jej zdaniem dyskusja o tym, czego nie wypada robić kobiecie w pewnym wieku, nie powinna skupiać się na wyglądzie czy też sposobie ubierania, ale dotyczyć pewnych zachowań i norm moralnych, które dodają piękna, klasy i elegancji niezależnie od tego, ile ma się lat.

– Wydaje mi się, że kobiecie nie wypada kłamać w każdym wieku, nie wypada wstydzić się swoich uczuć w każdym wieku, nie wypada bać się w każdym wieku, nie wypada hejtować w każdym wieku, nie wypada udawać w każdym wieku, a reszta, cóż, to jest sprawa wyobraźni – mówi Grażyna Szapołowska.

Jej zdaniem wielu kobietom, zwłaszcza po 50. roku życia, brakuje odwagi, by robić to, na co naprawdę mają ochotę. Aktorka uważa, że trzeba pozbywać się blokad i wychodzić poza schematy. Tylko w ten sposób mamy szansę czuć się szczęśliwe i spełnione.

– Ja tę odwagę mam coraz większą. Im więcej mam lat, tym większą mam odwagę mówienia prawdy, niewstydzenia się tego. Ale są też pewne zachowania czy pewne normy, pewne tabu, do których powinniśmy się dostosować. To jest oczywiste – mówi aktorka.

Grażyna Szapołowska jest ambasadorką Fundacji „Serce nie ma zmarszczek”, której celem jest przedstawienie kobiecej dojrzałości jako potencjału, a nie jako ograniczenia. Bierze też udział w otwartych spotkaniach w całej Polsce w ramach kampanii Wewnętrzna Moc – The Inner Power, która ma przełamać rutynę w postrzeganiu kobiet po 50. roku życia, także przez nie same. 

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Media

Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.