Newsy

Grażyna Szapołowska: Kobiecie w każdym wieku nie wypada kłamać, wstydzić się swoich uczuć, bać się, udawać i hejtować. A reszta to już jest sprawa wyobraźni

2021-10-18  |  06:12

Publikując niedawno zdjęcie z wakacji w Monako, gwiazda polskiego kina udowodniła, że wciąż wygląda fenomenalnie. W komentarzach podziw, zachwyt, ale i krytyka. Aktorka jednak z dużym dystansem podchodzi do swojej osoby. Uważa, że jeżeli ma się czym pochwalić, to robi to bez skrępowania. Każde kobiece ciało jest na swój sposób piękne i nie należy się go wstydzić. Ale żeby dobrze się w nim czuć, trzeba też żyć w zgodzie z samym sobą i pielęgnować ponadczasowe wartości.

Zdjęcie Grażyny Szapołowskiej w stroju kąpielowym zrobione w Monako wywołało wiele emocji. W sieci pojawiło się dużo komentarzy i skrajnych opinii. Aktorka zapewnia, że absolutnie nie chodziło jej o wzbudzanie kontrowersji. Po prostu uznała, że to jest atrakcyjna fotografia, którą warto się pochwalić, a wrzuciła ją do sieci za namową swojej wnuczki.

– Ja najpierw to rozebrane zdjęcie w kostiumie kąpielowym puściłam do mojej wnuczki i ona napisała mi: babciu, jesteś piękna! A ja mówię: „to puszczę go na Insta”, a ona mówi: „puść”. I, jeżeli ona się nie wstydzi, że ma taką babcię, to ja tym bardziej się nie wstydzę. To jest dobre zdjęcie, to wszystko – mówi agencji Newseria Lifestyle Grażyna Szapołowska.

Aktorka napisała pod zdjęciem „Życie zaczyna się po 64-rtym, tak mówiła moja babcia”. Jej zdaniem dyskusja o tym, czego nie wypada robić kobiecie w pewnym wieku, nie powinna skupiać się na wyglądzie czy też sposobie ubierania, ale dotyczyć pewnych zachowań i norm moralnych, które dodają piękna, klasy i elegancji niezależnie od tego, ile ma się lat.

– Wydaje mi się, że kobiecie nie wypada kłamać w każdym wieku, nie wypada wstydzić się swoich uczuć w każdym wieku, nie wypada bać się w każdym wieku, nie wypada hejtować w każdym wieku, nie wypada udawać w każdym wieku, a reszta, cóż, to jest sprawa wyobraźni – mówi Grażyna Szapołowska.

Jej zdaniem wielu kobietom, zwłaszcza po 50. roku życia, brakuje odwagi, by robić to, na co naprawdę mają ochotę. Aktorka uważa, że trzeba pozbywać się blokad i wychodzić poza schematy. Tylko w ten sposób mamy szansę czuć się szczęśliwe i spełnione.

– Ja tę odwagę mam coraz większą. Im więcej mam lat, tym większą mam odwagę mówienia prawdy, niewstydzenia się tego. Ale są też pewne zachowania czy pewne normy, pewne tabu, do których powinniśmy się dostosować. To jest oczywiste – mówi aktorka.

Grażyna Szapołowska jest ambasadorką Fundacji „Serce nie ma zmarszczek”, której celem jest przedstawienie kobiecej dojrzałości jako potencjału, a nie jako ograniczenia. Bierze też udział w otwartych spotkaniach w całej Polsce w ramach kampanii Wewnętrzna Moc – The Inner Power, która ma przełamać rutynę w postrzeganiu kobiet po 50. roku życia, także przez nie same. 

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

raca w Newserii

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Moda

Seriale

Adam Fidusiewicz: Zagrałem w dwóch amerykańskich serialach. To zupełnie inny komfort pracy niż w Polsce

Aktor cieszy się ze współpracy z zagranicznymi twórcami filmowymi, bo jak podkreśla – w ten sposób poszerza swoje horyzonty, zdobywa nowe doświadczenia i patrzy na siebie oraz na swój zawód z nieco innej perspektywy. Przekonał się już m.in. że trzeba zainwestować w swój wygląd i ciężko pracować nad sylwetką. Wtedy zwiększają się szanse na zdobycie ciekawej roli. Aktor dumny jest m.in. z roli w amerykańskim serialu kryminalnym „FBI: International”.

Konsument

Konsumenci wyznaczają kierunki działania dla biznesu. Pod ich wpływem prawie 60 proc. firm zwiększyło ambicje swoich celów środowiskowych

Temat zrównoważonego rozwoju staje się kluczowy dla konsumentów i biznesu. – Prawie 90 proc. Polaków uważa, że ich wybory i jednostkowe działania mogą mieć pozytywny wpływ na rozwiązywanie globalnych problemów społecznych i środowiskowych, 57 proc. firm zwiększyło ambicje swoich celów środowiskowych – mówi Małgorzata Jarczyk-Zuber, odpowiedzialna za ESG i innowacje w ING Banku Śląskim. Rzeczywiście duże korporacje mają coraz bardziej ambitne cele ESG, ale takie inicjatywy powinny docierać szerzej, także do średniego i małego biznesu oraz samorządów. Do tego potrzebne są wymiana doświadczeń, współpraca i uczciwe podejście – podkreślali eksperci Okrągłych Stołów Klimatycznych zorganizowanych podczas Festiwalu Przyszłości Bomba Megabitowa. Co istotne, nie tylko wymogi konsumentów, ale też globalny kryzys może się stać wyzwalaczem pozytywnej zmiany w zakresie odpowiedzialnego biznesu.