Newsy

Agnieszka Cegielska zamierza zostać konsultantką medycyny ajurwedyjskiej

2017-04-03  |  06:50

Prezenterka uczy się tradycyjnej medycyny indyjskiej od zagranicznych lekarzy. Uczestniczy w kursach, które zakończyć zamierza egzaminem. Gwiazda TVN twierdzi, że od dawna interesują ją inne niż europejskie systemy leczenia.

Agnieszka Cegielska z wykształcenia jest dziennikarką i ekonomistką, pracuje jako prezenterka telewizyjna, a jej pasją jest zdrowy styl odżywiania. W 2016 roku ukończyła nawet podyplomowe studia z zakresu coachingu zdrowia i zdrowego stylu życia z poszerzoną wiedzą o żywieniu. Obecnie natomiast zgłębia tajniki ajurwedy, czyli tradycyjnej medycyny indyjskiej, której korzenie sięgają VII w. p.n.e.

– Lubię zgłębiać takie dziedziny z różnych stron świata, spoglądać i coś zabrać na grunt środkowoeuropejski – mówi Agnieszka Cegielska agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Istotą medycyny ajurwedyjskiej jest traktowanie ludzkiego organizmu jako całości, a nie zajmowanie się poszczególnymi organami. Jej celem jest natomiast profilaktyka zdrowotna, choć medycyna ta zajmuje się również leczeniem chorób, jeśli już do nich dochodzi. Agnieszka Cegielska twierdzi, że większość zaleceń ajurwedy stosuje w prywatnym życiu.

– To jest kwestia tego, żeby wybrać, co jest zgodne z konstytucją naszego organizmu, żeby poznać właśnie, jakim my jesteśmy typem, i wybrać coś, żeby się sprawdzało każdego dnia. I te dni, żeby w naszym życiu były po prostu lepsze i zdrowsze mówi prezenterka.

Gwiazda TVN zamierza uzyskać tytuł konsultanta medycyny ajurwedyjskiej. Naukę tę poznaje od praktykujących ją lekarzy, którzy przyjeżdżają z Indii, by szkolić polskich adeptów ajurwedy.

– To są specjalne kursy, potem jest egzamin i certyfikat mówi Agnieszka Cegielska.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Transport

Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

Handel

Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.