Newsy

Anna Puślecka: jesteśmy narodem, który nie ma poczucia humoru

2017-03-02  |  06:50

Zdaniem dziennikarki Polakom brakuje dystansu do siebie. Zarówno gwiazdy, jak i zwykli ludzie traktują samych siebie niezwykle poważnie. Anna Puślecka chciałaby, aby Polacy mieli takie poczucie humoru, jak mieszkańcy Europy Zachodniej czy przedstawiciele świata mody i sztuki.

Jak wynika z badań niemieckiego socjologa Hansa Pozelta, Polacy uważani są za naród o bardzo niskim poczuciu humoru. Ankieta pokazała również, że Polacy nie lubią się śmiać z samych siebie. Anna Puślecka również uważa, że mieszkańcy Polski powinni się jeszcze sporo nauczyć w zakresie poczucia humoru.

– U nas jest wszystko na serio. I te gwiazdy są na serio, i ludzie, którzy pokazują się publicznie, że jeśli jest jakaś krytyka czy żartuje się z ludzi w mediach, to przyjmują to za bardzo do siebie – mówi dziennikarka agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Współprowadząca cykl „Moda Polska” twierdzi, że brak poczucia humoru i dystansu do siebie cechuje nie tylko gwiazdy, lecz także zwykłych Polaków. Swoich rodaków porównuje do mieszkańców innych krajów europejskich, m.in. Włoch. Dziennikarka przeprowadziła wywiady z tak znanymi przedstawicielami świata mody i sztuki jak Giuseppe Zanotti, Carla Sozzani czy Oliviero Toscani, i jest zachwycona ich podejście do życia i samych siebie.

– Ci ludzie mają tak niebywałe poczucie humoru i taki luz, że ja bym sobie życzyła, żeby w Polsce było podobnie – mówi Anna Puślecka.

Gwiazda uważa, że ten brak dystansu może być także przyczyną problemów, jakie Polacy mają z mówieniem o seksie. W tej dziedzinie, zdaniem dziennikarki, potrzebny jest bowiem luz.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Transport

Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

Handel

Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.