Newsy

Dziś premiera czwartej edycji świątecznej płyty „Czarodzieje uśmiechu” wydanej z inicjatywy Majki Jeżowskiej

2014-12-11  |  06:45

Na krążku „Czarodzieje Uśmiechu” znalazło się dziewięć przebojów z repertuaru Majki Jeżowskiej w nowych, autorskich aranżacjach, m.in. „Ulica Śnieżynkowa” i „Swingująca zima”. W tym roku działalność wokalistki na rzecz dzieci z chorobami nowotworowymi wsparli tacy artyści, jak Olga Bończyk, Rafał Brzozowski, Natalia Szroeder, i Andrzej Krzywy, którzy zaśpiewali w duetach z dziećmi.

To już czwarte wydawnictwo realizowane pod wspólnym tytułem „Czarodzieje uśmiechu”.

To jest rzecz, która zajmuje mi 6 miesięcy każdego roku, ale z której jestem bardzo dumna, bo to jest moje kochane dziecko. „Czarodzieje uśmiechu” mogą wyczarować uśmiech na twarzy dziecka, a także każdego, kto kupi tę płytę, bo tu są fantastyczne nowe aranżacje i fantastyczne głosy polskie – mówi Majka Jeżowska w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

W tym roku akcję Majki Jeżowskiej postanowili wesprzeć: Rafał Brzozowski, Natalia Szroeder, Olga Bończyk, Hania Stach, Urszula, Andrzej Krzywy, i Damian Ukeje. Każdy z wokalistów wybrał jeden utwór z repertuaru Majki Jeżowskiej i wykonał go we własnej aranżacji. Wszyscy wokaliści zaśpiewali wybrane piosenki w duecie z dziećmi, laureatami organizowanego od dziewięciu lat Ogólnopolskiego Festiwalu Piosenek Majki Jeżowskiej „Rytm i Melodia”. Na płycie znalazło się dziewięć zimowych i świątecznych utworów m.in. Swingująca zima, Ulica Śnieżynkowa, „Kochany Panie Mikołaju”, Chcę z tobą spędzić święta”.

Zawsze nagrywamy hymn, który napisałam razem z Jackiem Cyganem „Otwórzmy serca na słabszy świat”, w tym roku brzmi świątecznie, to naprawdę po amerykańsku zrobiona płyta. Jestem zachwycona. „Chcę z tobą spędzić święta” to z kolei piosenka, którą nagrałam z De Mono kilka lat temu i to jest taki świąteczny przebój, który znajdziecie państwo na wszystkich składankach. Niby się go nie słyszało, ale się okazuje, że jest jedną z najpiękniejszych piosenek, jaka ostatnio się pokazała w Polsce na temat świąt – mówi Majka Jeżowska.

Płytę Czarodzieje uśmiechu 4 będzie można kupić wyłącznie w restauracjach McDonald’s w dniach 11-31 grudnia. Jej cena wynosi 8,90 zł. Całkowity dochód z jej sprzedaży wspomoże realizowany przez Fundację Ronalda McDonalda ogólnopolski program „NIE nowotworom u dzieci”. Jesienią tego roku fundacja, w radzie której od lat zasiada Majka Jeżowska, rozpoczęła budowę pierwszego w Polsce Domu Rodzinnego, czyli hotelu dla rodzin małych pacjentów Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Prokocimiu. Pierwszy krążek z serii Czarodzieje uśmiechu ukazał się w czerwcu 2010 roku i sprzedał się w rekordowym nakładzie 70 tys. egzemplarzy, uzyskując status podwójnej platyny. Łącznie trzy poprzednie edycje płyty sprzedały się w nakładzie 200 tys. egzemplarzy.

 

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Psychologia

Beata Pawlikowska: To wszystko, czego doświadczyłam w dżungli amazońskiej, wstrząsnęło mną i pokazało mi prawdę o sobie samej. To właśnie był początek zmian w moim życiu

Pisarka preferuje podróżowanie w pojedynkę. Lubi wyjeżdżać w trudne, niedostępne rejony świata, bo takie wyprawy są także podróżą w głąb siebie. Chociażby w dżungli amazońskiej przekonała się, że decyzje, jakie podejmujemy na różnych etapach naszego życia, wynikają właśnie z naszego postrzegania samych siebie i świata. A z kolei to postrzeganie zależy od podświadomych przekonań, które są naszym wewnętrznym programem wgranym w dzieciństwie. W swojej książce zatytułowanej „Kody podświadomości” podróżniczka tłumaczy, że jeśli ktoś podświadomie wierzy na przykład w to, że nie ma prawa do szczęścia i jest gorszy od innych, to jego życiowa droga będzie właśnie wiernym odbiciem tych przekonań.

Konsument

Coraz więcej Europejczyków ogranicza spożycie mięsa na rzecz produktów roślinnych. Większe wsparcie ze strony rządów i legislacji mogłoby zwiększyć ich popularność

Ponad połowa Europejczyków jedzących mięso aktywnie ogranicza jego roczne spożycie. Niemal 30 proc. co najmniej raz w tygodniu spożywa przynajmniej jedną roślinną alternatywę mięsa lub nabiału – wynika z badania ProVeg. Zmiana nawyków konsumenckich napędza branżę produktów roślinnych, ale wspomogłyby ją także zmiany systemowe, m.in. szersze dofinansowanie produkcji roślinnej kosztem mięsnej czy obniżenie podatku na żywność o niskim śladzie środowiskowym.