Newsy

Iwona Guzowska: Przy wyborze auta kieruję się przede wszystkim potrzebami i możliwościami finansowymi. Najważniejszy jest moc silnika i spalanie, a dopiero później wygląd

2018-01-11  |  06:57

Była sportsmenka przyznaje, że najczęściej wybiera samochody z dużą liczbą koni mechanicznych pod maską. Silnik musi być wydajny, a jednocześnie ekonomiczny. Ważne więc, czy nie spala zbyt dużo paliwa. Wygląd auta również nie pozostaje bez znaczenia. Sportsmenka docenia też gadżety, które mają wpływ na komfort i bezpieczeństwo podróży.

Zdaniem Iwony Guzowskiej nie warto kupować drogich samochodów tylko ze względu na unikatowy design. Priorytetem powinien być mocny silnik. A jeśli jest on połączony ze stylowym wyglądem nadwozia, to taki typ pojazdu ma szansę na dłużej pozostać w garażu sportsmenki.

– Przy wyborze auta kieruję się przede wszystkim potrzebami i możliwościami finansowymi. Dla mnie niezwykle istotne jest również to, czy auto jest ekologiczne, czy nie spala zbyt dużo paliwa. Czyli w pierwszym rzucie najważniejszy jest silnik, jego moc, spalanie, dopiero później wygląd. Niemniej jednak walor estetyczny jest bardzo ważny – samochód musi mi się podobać, w końcu jestem kobietą – mówi agencji Newseria Iwona Guzowska.

Guzowska docenia też rolę gadżetów uprzyjemniających podróż. Auto powinno być więc wyposażone w dobry odtwarzacz muzyk i odpowiedni sprzęt nagłaśniający. Sportsmenka zwraca również uwagę na nowoczesne technologie zapewniające komfort jazdy i gwarantujące maksimum bezpieczeństwa, m.in. system monitorujący martwe pole w lusterku.

– Zwracam uwagę na wykończenie i detale, które mają wpływ na funkcjonalność, ale również na bezpieczeństwo, a więc zestaw głośnomówiący, czujniki parkowania, oczywiście bardzo pomocne są wszystkie systemy wspomagające jazdę, zwłaszcza długą jazdę kierowcy w trasie – mówi Iwona Guzowska.

Guzowska brała udział w rajdach samochodowych. Jak podkreśla, dzięki nim można nabrać coraz większego doświadczenia za kierownicą. Jej zdaniem kobiety na długich dystansach dają sobie równie dobrze radę jak mężczyźni.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Transport

Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

Handel

Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy

Rynek piwa skurczył się w 2024 roku o prawie 2 proc. To m.in. efekt wzrostu średniej ceny tego alkoholu, która jest dziś o ponad 40 proc. wyższa niż w 2019 roku. Na tle rynku zdecydowanie wyróżnia się segment bezalkoholowy, który wolumenowo i wartościowo rośnie o ok. 17 proc. w ujęciu rocznym. – Ten segment, wart 1,7 mld zł, jest nadzieją na poprawę wyników branży piwowarskiej – ocenia Igor Tikhonov, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. I podkreśla, że rynek pozostaje pod presją rosnących kosztów produkcji i zmian legislacyjnych.