Mówi: | Julia Kuczyńska |
Funkcja: | autorka bloga Maffashion |
Julia Kuczyńska: Polska nie jest chyba gotowa na kreatywne kampanie reklamowe
Nigdy nie oszukałam swoich fanów – twierdzi Julia Kuczyńska. Autorka bloga Maffashion przyznaje, że reklama Orange z jej udziałem miała być kontrowersyjna i budzić sprzeczne emocje, bowiem spoty reklamowe nie powinny być nudne. Zdaniem blogerki reakcja przedstawicieli branży reklamowej pokazuje, że Polacy nie są jeszcze gotowi na kreatywne i odbiegające od standardów kampanie reklamowe.
W połowie października Julia Kuczyńska poinformowała na swoim profilu na Facebooku, że skradziono jej telefon. Wkrótce blogerka zaczęła też publikować zdjęcia, które złodziej robił jej telefonem. Kuczyńska twierdziła, że korzysta z usługi automatycznego zapisywania zdjęć na wirtualnym dysku, do którego dostęp ma z różnych urządzeń. Po dwóch tygodniach wyjaśniła, że rzekoma kradzież telefonu była elementem kampanii reklamowej usługi Orange Cloud. Branża reklamowa odniosła się do pomysłu sceptycznie, twierdząc, że żadna reklama nie powinna bazować na oszustwie. Julia Kuczyńska miała nadzieję, że reklama będzie budzić skrajne emocje. Jej zdaniem kampanie promocyjne nie powinny bazować na nudnych spotach reklamowych.
– Zawsze jest tak, że jak ktoś znany weźmie udział w kampanii reklamowej, to od razu pojawiają się głosy, że się sprzedał. Wydaje mi się, że ludzie są po prostu za mało elastyczni, że Polska nie jest jeszcze gotowa na kreatywne kampanie, takie jak choćby ta, w której brałam udział. Nie mówię, że kampania Orange była duża, ale mam nadzieję, że będzie ona początkiem zmian na polskim rynku reklamy, sprawi, że akcje będę bardziej kreatywne i bardziej zabawne – mówi Julia Kuczyńska w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.
Krytycy uważają też, że kampania może podważyć zaufanie społeczne w stosunku do blogosfery. Reklamy bronią natomiast blogerzy, między innymi słynny Kominek. Jego zdaniem Kuczyńskiej należą się gratulacje za świetną grę aktorską w reklamie Orange. Julia Kuczyńska zapewnia, że jej intencją nie było oszukiwanie fanów, a kampania zakończyła się filmem, w którym przyznaje, że jest winna wszystkim wyjaśnienie.
– Nigdy w życiu swoich fanów nie oszukałam. Prowadzę bloga tak samo, nie rzuciłam się właśnie w wir reklam i na pewno nazywanie tej akcji kłamstwem, jest lekką przesadą. Moi obserwatorzy śmieją z tego, że naprawdę ktoś poczuł się oszukany przez to, że Maffashion zgubiła telefon, uważają, że to jest żenada. Jeśli kogoś uraziłam, zrobiłam krzywdę lub zawiodłam, to przepraszam bardzo, nie miałam tego na celu – mówi Julia Kuczyńska.
Zdolności aktorskie blogerki docenił nie tylko Kominek, lecz także jej fani, którzy wyrazili uznanie dla naturalności, z jaką zachowywała się na filmie reklamowym. Kuczyńska zapewnia, że nikt nie dawał jej żadnych wskazówek odnośnie tego, jak ma grać, a nagranie było dla niej świetną zabawą.
– Jeśli pracujesz z fajnymi osobami, to jest to bardziej zabawa niż praca. W kampania brał udział Wujaszek, który ogolił głowę, był bez okularów, zmieniał głos, byli tam też inni ludzie, inne postaci, aktorzy nieprofesjonalni, ale odbył się casting i wybraliśmy tych aktorów do poszczególnych ról, dlatego wszystko było tak naturalne i prawdziwe – mówi Julia Kuczyńska.
Blogerka cieszy się, że w kampanii musiała wykazać się umiejętnościami aktorskimi. Zapewnia jednak, że przynajmniej na razie, nie ma żadnych większych planów związanych z aktorstwem.
Czytaj także
- 2025-04-17: Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar
- 2025-04-22: Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników
- 2025-03-31: W cyfrowym świecie spada umiejętność koncentracji. Uważność można ćwiczyć od najmłodszych lat
- 2025-04-29: Julia Kamińska: Założyłam sobie, że w tym roku nie będę kupować żadnych nowych ubrań. Z sukcesem sprzedaję też swoje rzeczy na popularnej platformie
- 2025-03-07: Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa
- 2025-03-24: Julia Kamińska: Materiał z mojej debiutanckiej płyty jest kontrowersyjny i raczej ciężki, ale ludzie chcą tego słuchać
- 2025-04-10: Julia Kamińska: Nie boję się krwi, ale raz podczas takiej procedury zdarzyło mi się zemdleć
- 2025-04-02: Julia Kamińska: Bardzo niepokoi mnie trend odwrotu od sprawdzonych szczepionek ratujących życie. Chciałabym, żeby ludzie ufali naukowcom i nie bali się
- 2025-03-14: Julia Kamińska: Dzięki roli lekarki z większą pewnością wykonywałabym teraz masaż serca. Potrafiłabym pewnie też zrobić szew na skórze
- 2024-12-23: Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie
Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.
Problemy społeczne
Muzea pomagają walczyć ze stereotypami i uprzedzeniami. To ważne dla zmieniającego się rynku pracy

Według NEMO, Sieci Europejskich Organizacji Muzealnych, społeczna rola muzeów wykracza daleko poza ich tradycyjne funkcje. W coraz bardziej spolaryzowanym świecie muzea mogą odgrywać kluczową rolę w promowaniu dialogu i spójności społecznej, zachęcać do dyskusji, mogą też pełnić rolę ośrodków integracji społecznej. Dzięki przybliżaniu obcych kultur mogą też zmienić spojrzenie na rynek pracy.
Żywienie
Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.