Newsy

Katarzyna Krupa: jest duże zapotrzebowanie na szkolenia z etykiety w biznesie. Na tym polu mamy jeszcze dużo wpadek i niedociągnięć

2017-08-02  |  06:58

Dziennikarka podkreśla, że z dużą przyjemnością wróciła do prowadzenia szkoleń z zakresu etykiety biznesowej i dyplomatycznej. Katarzyna Krupa od czasów studiów interesuje się tą tematyką i wciąż chętnie poszerza swoją wiedzę. Z jej usług najczęściej korzystają duże firmy, którym zależy na tym, by wpoić swoim pracownikom zasady savoir-vivre, nauczyć ich dobrych manier i pokazać zasady budowania wizerunku biznesowego.

– Postanowiłam wrócić do szkoleń, które prowadziłam kilka lat temu – z etykiety w biznesie, z savoir-vivre, dobrych manier. Na kilka lat od nich odeszłam, a teraz odkryłam, że dobrze byłoby do tego wrócić, bo widzę na to duże zapotrzebowanie. Firmy zaczęły się do mnie odzywać, abym na nowo zaczęła prowadzić te szkolenia, więc zaczęłam – mówi agencji Newseria Katarzyna Krupa, dziennikarka, ekspert ds. etykiety i protokołu dyplomatycznego.

Krupa podkreśla, że ukończyła Collegium Civitas na kierunku dyplomacja, zdawała egzaminy z protokołu dyplomatycznego, z etykiety w biznesie, dlatego też nie jest to dla niej obca tematyka.

– Oczywiście stale pogłębiałam tę wiedzę. Tematyką tą zainteresowała się na studiach i odkryłam, że jest to wiedza, która niezwykle przydaje się w życiu. Postanowiłam więc ją więc pogłębiać, a teraz także się nią dzielić – mówi Katarzyna Krupa.

Dziennikarka szkoli przede wszystkim pracowników dużych firm. Coraz więcej szefów zaczyna bowiem rozumieć zasadę „najpierw sprzedajemy siebie, a potem myśl, produkt czy usługę”. Dlatego też spory nacisk kładzie się teraz na znajomość nienagannych manier i profesjonalny wygląd pracowników tak, by godnie reprezentowali swoją firmę.

– Korporacje chcą inwestować w dobre maniery swoich pracowników. Firmy zaczęły rozumieć, że nie tylko uczenie swoich sprzedawców technik sprzedaży jest efektywne, lecz także nauczenie ich prawidłowego zachowania, dobrych manier, precedencji, tego, jak zachowywać się i jeść na spotkaniach. Okazuje się, że na tym polu mamy bardzo dużo wpadek i niedociągnięć – dodaje Katarzyna Krupa.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Zdrowie

Katarzyna Dowbor: Jak najszybciej muszę się zaszczepić przeciw kleszczowemu zapaleniu mózgu. Do tej pory zabezpieczałam przed tymi pasożytami tylko moje zwierzęta

Prezenterka przyznaje, że do tej pory nie zdawała sobie sprawy, że kleszczowe zapalenie mózgu to taka podstępna i groźna choroba. Jest ona wywoływana przez wirusa, który dostaje się do naszego organizmu w wyniku ukłucia przez kleszcza. Dlatego tak ważne jest, by przed tymi pajęczakami zabezpieczać nie tylko naszych pupili, ale także siebie. Katarzyna Dowbor już umówiła się na przyjęcie odpowiedniej szczepionki. Z danych opracowanych przez Ośrodek Badań Socjomedycznych Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW wynika, że na taki krok decyduje się zaledwie co dziesiąty Polak.

Moda

Julia Kamińska: Założyłam sobie, że w tym roku nie będę kupować żadnych nowych ubrań. Z sukcesem sprzedaję też swoje rzeczy na popularnej platformie

Aktorka chętnie podjęła wyzwanie „no-buy 2025” i jak zapewnia, w tym roku nie zamierza kupować żadnych nowych ubrań. Poza tym systematycznie „wietrzy” swoją szafę i te rzeczy, które już nie są jej potrzebne, sprzedaje przez internet albo oddaje znajomym. Julia Kamińska zaznacza też, że kompletując stylizację na czerwony dywan, stara się nie wydawać pieniędzy na nowe ubrania. Najpierw zagląda do garderoby, by znaleźć w niej coś, co można ponownie wykorzystać.

Infrastruktura

Mazowsze turystycznie radzi sobie lepiej niż przed pandemią. Odwiedzających przyciąga już nie tylko Warszawa

Województwo mazowieckie jest liderem pod względem liczby turystów. W ubiegłym roku odwiedziło je prawie 7 mln gości. I choć lokomotywą ruchu turystycznego pozostaje Warszawa, to coraz więcej osób wybiera zwiedzanie regionu w wolniejszym tempie niż w stolicy i bliżej natury. Mazowsze od lat postrzegane było jako idealny kierunek na mikrowyprawę, ale teraz przybywa osób, które chcą się tu zatrzymać na dłużej niż 1–2 dni.