Mówi: | Klaudia Halejcio |
Funkcja: | aktorka |
Klaudia Halejcio założyła fundację wspierającą artystyczny rozwój dzieci dotkniętych przez los
Klaudia Halejcio założyła w ubiegłym roku Fundację Pogotowie Artystyczne, która ma wspierać artystyczny rozwój dzieci dotkniętych przez los. Aktorka i jej współpracownicy organizują wykłady, warsztaty i spotkania w szpitalach, ośrodkach pomocy i domach dziecka. Fundacja chce wspierać dzieci chore, niepełnosprawne i społecznie wykluczone, dając im możliwość artystycznej ekspresji i rozwijania talentu.
Klaudia Halejcio w działalność charytatywną zaangażowana jest od kilku lat. Nie do końca była jednak zadowolona z działalności fundacji, które wspierała, dlatego postanowiła założyć własną organizację charytatywną.
– Zależało mi na tym, aby pomóc ludziom, którym z jakiegoś powodu nie wiedzie się najlepiej. Chciałam, by chociaż na chwilę mogli oderwać ich od codzienności. Żadna ze znanych mi instytucji nie zajmowała się tym, więc stwierdziłam, że może warto stworzyć taką fundację – mówi Klaudia Halejcio w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.
Według aktorki pomoc materialna lub medyczna to priorytet w przypadku dzieci dotkniętych przez los. Równie ważne jest jednak jej zdaniem wsparcie psychiczne i oderwanie choć na chwilę od smutnej rzeczywistości. Wszystkie dzieci, nie tylko te chore, potrzebują przede wszystkim bliskości i ciepła ze strony rodziców lub opiekunów. Ona sama swoim dwóm siostrzenicom nie kupuje kolejnych zabawek, tylko stara się poświęcać im jak najwięcej czasu.
– Rozkładamy kredki, plakaty, robimy po prostu artystyczne rzeczy, bo kocham to. Tworzymy na przykład różne rzeczy z kartonów. Chciałam iść nawet do szkoły plastycznej, zdawałam, chodziłam przez dłuższy czas, więc kreatywność we mnie jest. Mam wrażenie, że dzieci kochają to, że się im poświęca czas, że daje się jakąś cząstkę siebie. Oczywiście zabawki też je rozwijają, ale najważniejsze jest to, abyśmy byli z nimi i poświęcali im czas – mówi Klaudia Halejcio.
Aktorka mówi, że rola fundatorki i wolontariuszki to dla niej wielkie wyzwanie i zaszczyt. Gwiazda serialu „Hotel 52” ma nadzieję, że uda jej się stworzyć przestrzeń artystycznego wyrazu dla jak największej liczby dzieci.
Czytaj także
- 2025-05-27: Po debacie prezydenckiej wzrosło zainteresowanie woreczkami nikotynowymi. Niesłusznie mylone są z nielegalnymi w Polsce snusami
- 2025-03-31: W cyfrowym świecie spada umiejętność koncentracji. Uważność można ćwiczyć od najmłodszych lat
- 2025-05-12: Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
- 2025-04-11: Klaudia Zioberczyk: Święta wiążą się z tym, że się kupuje masę ubrań i jedzenia. Ja w tym roku postawię na minimalizm
- 2025-03-13: Co trzeci wypadek na kolei powoduje kierowca samochodu. Wciąż za mało skrzyżowań bezkolizyjnych
- 2025-03-05: KE pracuje nad planem działań dla przemysłu motoryzacyjnego. Eksperci widzą dla niego przyszłość w technologiach bezemisyjnych
- 2025-02-25: Trwa nabór wniosków do programu dopłat do elektryków. Bez zmiany systemu podatków może być krótkotrwałym mechanizmem wsparcia rynku
- 2025-01-16: Europa potrzebuje strategii dla zdrowia mózgu. Coraz więcej państw dostrzega ten problem
- 2024-12-23: Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
- 2024-11-28: Pozew przeciwko Skarbowi Państwa za brak skutecznej walki ze smogiem. Może to wpłynąć na przyszłe regulacje
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.