Newsy

Magdalena Różczka: Mam nadzieję, że moje pokolenie wychowuje dzieci bez bicia

2015-06-12  |  06:50

Magdalena Różczka, jedna z ambasadorek tegorocznej akcji „Kocham. Nie biję”, dzięki zaangażowaniu w projekt przestała się bać zwracać uwagę agresywnym rodzicom. Aktorka ma nadzieję, że jej pokolenie rodziców nie wychowuje już dzieci poprzez bicie.

Kiedyś miałam takie przeświadczenie i Polacy chyba też, że rodzic może absolutnie wszystko. Teraz przestałam się bać zwracać uwagę. Jeżeli coś wydaje mi się nie tak, słyszę płacz, który mnie martwi, to potrafię zapukać do drzwi. Na szczęście na niczym złym nikogo nie nakryłam – mówi w rozmowie z agencją informacyjna Newseria Lifestyle Magdalena Różczka.

Aktorka ma nadzieję, że kary cielesne są już stosowane przez niewielu rodziców.

Mam nadzieję, że moje pokolenie rodziców wychowuje już bez bicia. Nie chodzi mi o to, żeby jakakolwiek kobieta, która mnie usłyszy, pomyślała sobie, że jest złą matką, bo raz w życiu podniosła głos albo coś takiego. Nie o to chodzi. Jesteśmy tylko ludźmi, popełniamy błędy. Ale chodzi mi o to, żeby w głowie nie mieć na to zaplanowanego przyzwolenia. Istnieje bardzo dużo różnych sposobów i naprawdę można sobie poradzić bez bicia – mówi Magdalena Różczka.

Aktorka ma świadomość, że są jednak tacy rodzice, którzy krzywdzą dzieci, a te mówią o tym dopiero w dorosłym życiu.

Myślę, że to się niestety zdarza. Dowiemy się o tym za 20 lat, bo dzieci, które dotknięte były biciem, molestowaniem fizycznym czy psychicznym przyznają się do tego dużo później. To jest bardzo silne przeżycie. Znam jedną taką osobę, która w tej chwili ma 45 lat i pierwszy raz wyrzuciła to z siebie. O takich rzeczach chyba można mówić dopiero po pewnym czasie. Jeżeli się ich nie przepracuje, to one gdzieś tam owocują też złym postępowaniem w swoim życiu – tłumaczy aktorka.

Kampania „Kocham. Nie biję” organizowana jest od 2006 r. W tym roku twarzami akcji, oprócz Magdaleny Różczki, zostali Marcin Perchuć i Omenaa Mensah. W ramach akcji została także uruchomiona strona internetowa strefabezpiecznegorodzica.pl, na której można znaleźć informacje o tym, jak bezpiecznie wychowywać dzieci. Kampanię od lat przygotowuje Fundacja Krajowe Centrum Kompetencji. Tegoroczny projekt wspierają resorty edukacji narodowej, zdrowia, sprawiedliwości, pracy i polityki społecznej, Rzecznik Praw Dziecka i Prokuratura Generalna.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Firma

Polki są przedsiębiorcze. Wciąż mają jednak mniej wiary w swoje kompetencje i pewności siebie niż kobiety biznesu na świecie

Według danych PIE na koniec 2023 roku do kobiet należało 34 proc. jednoosobowych działalności gospodarczych w Polsce. To więcej niż średnio w skali całej UE, ale i tak kobiety wciąż rzadziej niż mężczyźni decydują się na prowadzenie własnej firmy. Powstrzymuje je przed tym głównie strach przed porażką, brak wiary w swoje umiejętności i wiedzy na temat narzędzi niezbędnych w prowadzeniu biznesu. Według danych przytaczanych przez Fundację LBC Business Women Foundation tylko 11 proc. przedsiębiorczych Polek uważa się za ekspertki w technologiach, a aż 60 proc. kobiet biznesu ocenia, że poziom ich kompetencji w tym zakresie jest niewystarczający. Kampania społeczna GO digital – realizowana przez Fundację LBC przy wsparciu Mastercard Strive, globalnej inicjatywy Caribou Digital i Mastercard Center for Inclusive Growth – ma zachęcić do sprawdzenia poziomu cyfryzacji firmy oraz testowania i wdrażania narzędzi cyfrowych, niezbędnych do rozwoju własnego przedsiębiorstwa.

Media

Katarzyna Pakosińska: Uwielbiam programy na żywo i nieprzewidziane sytuacje. Duże doświadczenie dała mi praca na estradzie

Gospodyni „Pytania na śniadanie” przekonuje, że zarówno występując na scenie, jak i prowadząc program realizowany „na żywo”, jest w swoim żywiole. I choć w obu przypadkach może się zdarzyć wiele nieprzewidzianych rzeczy, to absolutnie się tym nie stresuje. Zawsze ma w zanadrzu jakiś komentarz czy ripostę i potrafi wybrnąć z każdej sytuacji. Katarzyna Pakosińska zauważa, że widzowie lubią autentyczność, dlatego zamiast udawać, że nic się nie dzieje, ona sama woli odpowiednio zareagować i  w ten sposób rozładować napięcie.