Newsy

Maja Hirsch: Kiedyś aktorzy mieli po metr pięćdziesiąt w kapeluszu, nie było z kim grać. Na szczęście nie żyłam w tamtych czasach

2019-09-30  |  06:50

Maja Hirsch jest jedną z najwyższych polskich aktorek – ma 179 cm wzrostu. I choć teraz w jej zawodzie może być to atut, to jak wspomina, kiedy dorastała, miała z tego powodu duże kompleksy.

Maja jest jedną z najbardziej wyrazistych osobowości na polskiej scenie filmowej. Wiele koleżanek po fachu może jej pozazdrościć oryginalnych rysów twarzy i figury modelki, ale ona sama zdradza, że jej wzrost nie raz był powodem łez.

– Bardzo szybko urosłam, to była chyba jakaś szósta czy siódma klasa podstawówki, wtedy szybko poszłam do góry. I pewnego dnia przyszłam do domu, usiadłam na fotelu, się rozpłakałam i powiedziałam, że jak stoimy na WF-ie, to jestem najwyższa z klasy i że sobie nigdy nie znajdę chłopaka. Naprawdę się wtedy załamałam, ale potem stało się tak, że pozostałe dziewczyny zaczęły mnie doganiać, a ja się zatrzymałam – mówi agencji Newseria Maja Hirsch.

Zdaniem aktorki czasy się zmieniły i teraz młodzi ludzie zupełnie się nie martwią tym, że są wyżsi lub niżsi od swoich rówieśników.

– W ogóle to pokolenie sprzed 10 lat i trochę wcześniej, to wszystko idzie do góry. Naprawdę jesteśmy coraz więksi, jest bardzo dużo wysokich dziewczyn i bardzo dużo wysokich mężczyzn – mówi Maja Hirsch.

Pod kątem wzrostu Maja Hirsch analizuje również branżę aktorską. Jej zdaniem przed laty większe szanse na role miały kobiety drobne i filigranowe, bo łatwiej było im dobrać odpowiedniego partnera.

– Kiedyś ten wzrost nawet wśród aktorów był taki, że przepraszam, ale to były konusy, metr pięćdziesiąt w kapeluszu, naprawdę. Nie było z kim grać. Na szczęście nie byłam w tamtych czasach, teraz są trochę wyżsi, aczkolwiek też jest niewielu wysokich aktorów. Więc mam nadzieję, że następne pokolenie to już też będą. Ale to wcale nie świadczy o tym, że wysoki aktor jest lepszy, czy niższy, to w ogóle nie jest z tym związane – mówi Maja Hirsch.

Różnica wzrostu nie ma także znaczenia w miłości. Maja Hirsch przez długi czas tworzyła szczęśliwy związek z Jackiem Braciakiem, mimo że partner był od niej niższy o 16 cm.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Dorota Szelągowska: Tęsknię za Darkiem „Stolarzem” przed kamerą. Ale mamy ze sobą kontakt i będziemy razem robić jakieś rzeczy youtube’owe

Prezenterka zaznacza, że wraz z ostatnim klapsem na planie zdjęciowym programu, który wcześniej realizowała z Darkiem „Stolarzem”, nie zakończyła się ich znajomość. Nadal utrzymują ze sobą kontakt i planują kolejne wspólne przedsięwzięcia. Dorota Szelągowska uważa, że każdy powinien maksymalnie wykorzystywać swój potencjał, dlatego nie można siedzieć bezczynnie, tylko trzeba podejmować nowe wyzwania, korzystać z dostępnych propozycji i szans. Teraz co prawda obydwoje pracują dla konkurencyjnych stacji, ale nie rywalizują ze sobą, tylko nadal się wspierają.

Prawo

Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.

Robotyka i SI

Za 90 proc. wypadków drogowych odpowiada człowiek. Rozwój autonomicznych pojazdów może to ryzyko ograniczyć

Z analiz Polskiego Obserwatorium Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego ITS wynika, że w ok. 90 proc. wypadków drogowych decydującą rolę odgrywa czynnik ludzki. Dzięki inteligentnym pojazdom liczba wypadków może się zmniejszyć o ok. 30 proc. Stopniowe udoskonalanie czujników i algorytmów ma kluczowe znaczenia dla poprawy bezpieczeństwa na drogach. Obecnie samochody osiągają drugi i trzeci​ poziom autonomii w sześciostopniowej skali SAE.