Newsy

Natalia Kukulska: Wybrałam drogę artystycznej wolności. Publiczności się to podoba

2015-04-09  |  06:50

Natalia Kukulska aż pięć lat kazała czekać na swoją nową płytę. W 2015 roku wróciła z krążkiem „Ósmy plan” utrzymanym w zupełnie nowym dla wokalistki klimacie muzycznym. Wybrała drogę artystycznej wolności i zamierza nią konsekwentnie podążać, aby ostatecznie odciąć się od wizerunku dziecięcej wokalistki. Kukulska twierdzi, że jej obecny styl muzyczny już zyskał wielu nowych odbiorców.

Dwupłytowy album „Ósmy plan” ukazał się 23 lutego 2015 roku. Na pierwszej płycie znalazło się 10 premierowych kawałków oraz nowa wersja przeboju grupy Rezerwat z lat 80. pt. „Zaopiekuj się mną”. Natalia Kukulska wykonuje go w duecie z Krzysztofem Zalewskim. Na drugą płytę trafiły utwory nagrane wraz z Atom String Quartet. Teksty do niemal wszystkich utworów napisała Natalia Kukulska, za produkcję i grę na syntezatorach, klawiszach oraz instrumentach perkusyjnych odpowiedzialny był natomiast Michał Dąbrówka. Stworzone przez nich utwory przeplatają brzmienia syntezatorów analogowych i instrumentów akustycznych, takich jak ksylofon czy perkusja.

– Zmieniłam trochę kierunek, ale nie jest tak, że zrobiłam jakiś wielki skręt. Już od płyty „Sexi Flexi” podążam ścieżką bardziej niezależną muzycznie, a ta płyta jest chyba tego dowodem. Zresztą opinie i recenzje na jej temat są takie, że jest już daleka od mainstreamu. I wydaje mi się, że to jest droga, która jest dla mnie teraz najciekawsza. To droga takiej wolności artystycznej. Teraz naprawdę mogę posłuchać siebie w środku, mogę pozwolić sobie na wolność bez oglądania się na oczekiwania innych – mówi Natalia Kukulska w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.

Album znalazł się na 32. miejscu Oficjalnej Listy Sprzedaży Związku Producentów Audio-Video. Bardzo szybko zebrał też pozytywne opinie zarówno publiczności, jak i krytyków, którzy uznali go za najlepsze wydawnictwo w dorobku muzycznym Natalii Kukulskiej. Recenzenci określili „Ósmy plan” jako pop wysokiej klasy oraz najciekawszą rzecz, jaka zdarzy się w tym roku w polskim kobiecym popie. Sama wokalistka nie czuje potrzeby sprecyzowania gatunku muzycznego, w jakim utrzymany jest jej nowy album. Twierdzi, że można go określić jako pop, ale nie mainstreamowy, łączący różne inspiracje i gatunki. Twierdzi też, że chce dalej iść tą nową dla siebie drogą muzyczną.

Problem tylko polega na tym, że ja za sobą ciągnę tak dużo różnych skojarzeń z przeszłości, i z mojej z lat 90., i z moim dziecięcym śpiewaniem, i z moimi rodzicami, że po prostu muszę być bardzo silna i konsekwentna w tym, na czym mi zależy, żeby zdobywać nową publiczność. Ale ona się pojawia, są już tego pierwsze symptomy na tych koncertach. Są ludzie, którzy przychodzą i mówią, że wcześniej nie słuchali, a teraz zaczęli, więc cieszę się, to mi daje nadzieję – mówi Natalia Kukulska.

13 marca 2015 roku Natalia Kukulska rozpoczęła promującą krążek trasę koncertową. Na scenie towarzyszą jej Michał Dąbrówka, Marcin Górny oraz Archie Shevsky. Kukulska zagrała już m.in. w Warszawie, Poznaniu, Siedlcach i Wrocławiu. Kolejne koncerty, które odbędą się w Kobylnicy niedaleko Słupska i Szczecinie, zaplanowane są na 11 i 12 kwietnia.

Jestem w połowie trasy koncertowej, która była po klubach z muzyką elektroniczną, z zupełnie innym zestawem ludzkim na scenie i elektroniką analogową. Dla mnie są to niezwykle inspirujące spotkania. Po koncercie mam poczucie, że ci, którzy wychodzą, są naładowani energią, tak jak ja – mówi Natalia Kukulska.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Firma

Polki są przedsiębiorcze. Wciąż mają jednak mniej wiary w swoje kompetencje i pewności siebie niż kobiety biznesu na świecie

Według danych PIE na koniec 2023 roku do kobiet należało 34 proc. jednoosobowych działalności gospodarczych w Polsce. To więcej niż średnio w skali całej UE, ale i tak kobiety wciąż rzadziej niż mężczyźni decydują się na prowadzenie własnej firmy. Powstrzymuje je przed tym głównie strach przed porażką, brak wiary w swoje umiejętności i wiedzy na temat narzędzi niezbędnych w prowadzeniu biznesu. Według danych przytaczanych przez Fundację LBC Business Women Foundation tylko 11 proc. przedsiębiorczych Polek uważa się za ekspertki w technologiach, a aż 60 proc. kobiet biznesu ocenia, że poziom ich kompetencji w tym zakresie jest niewystarczający. Kampania społeczna GO digital – realizowana przez Fundację LBC przy wsparciu Mastercard Strive, globalnej inicjatywy Caribou Digital i Mastercard Center for Inclusive Growth – ma zachęcić do sprawdzenia poziomu cyfryzacji firmy oraz testowania i wdrażania narzędzi cyfrowych, niezbędnych do rozwoju własnego przedsiębiorstwa.

Media

Katarzyna Pakosińska: Uwielbiam programy na żywo i nieprzewidziane sytuacje. Duże doświadczenie dała mi praca na estradzie

Gospodyni „Pytania na śniadanie” przekonuje, że zarówno występując na scenie, jak i prowadząc program realizowany „na żywo”, jest w swoim żywiole. I choć w obu przypadkach może się zdarzyć wiele nieprzewidzianych rzeczy, to absolutnie się tym nie stresuje. Zawsze ma w zanadrzu jakiś komentarz czy ripostę i potrafi wybrnąć z każdej sytuacji. Katarzyna Pakosińska zauważa, że widzowie lubią autentyczność, dlatego zamiast udawać, że nic się nie dzieje, ona sama woli odpowiednio zareagować i  w ten sposób rozładować napięcie.