Mówi: | Pascal Brodnicki (kucharz); Karol Okrasa (kucharz) |
Pascal Brodnicki i Karol Okrasa są przyjaciółmi od ponad 10 lat
Pascal Brodnicki i Karol Okrasa od roku występują razem w reklamie sieci Lidl, a niedawno wspólnie napisali książkę. Obaj zgodnie twierdzą, że wspólna praca idzie im tak dobrze, bo znają się i przyjaźnią od lat. I nie jest to przyjaźń na pokaz, a prawdziwa męska znajomość.
– My rzeczywiście się przyjaźnimy. Od samego początku mieliśmy jakieś wspólne tematy. Ta rozmowa między nami mam wrażenie zawsze jakoś się fajnie kleiła. To jest tak, że albo się z człowiekiem dogadujesz od samego początku i czujesz tę chemię, albo też nie. A my z Pascalem chyba się dogadujemy – mówi Karol Okrasa
– Poznaliśmy się w 2002 albo w 2003 r. I zawsze mówiliśmy sobie, że kiedyś będziemy pracować razem. I nadszedł ten dzień i teraz to jest praca, ale też super przyjaźń – dodaje Pascal Brodnicki.
Panowie zgodnie przyznają, że zawsze mogą na siebie liczyć, ale też ich przyjaźń jest typowo męska, nierzadko szorstka.
– Jesteśmy cukiernikami, więc nie słodzimy sobie, bo by nas zemdliło – mówi Karol Okrasa. – Na tym polega też przyjaźń, że my potrafimy sobie absolutnie wszystko powiedzieć, niezależnie od tego, czy drugiej osobie to się podoba czy nie.
Pascal Brodnicki dodaje, że obaj lubią sobie też dokuczyć, powygłupiać się.
– Śmieję się z niego, on się śmieje ze mnie, robimy sobie taki psikus czasami – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Pascal Brodnicki.
Kucharze od roku są twarzami kampanii reklamowej sieci sklepów Lidl. Niedawno firma przedłużyła im umowę współpracy. W ramach kampanii rozda też milion książek kucharskich pt: "Pascal kontra Okrasa".
Czytaj także
- 2025-06-05: Już pięciolatki interesują się pieniędzmi. Wakacje to dobry moment na edukację finansową
- 2025-05-09: Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty
- 2025-05-19: Robotyzacja i automatyzacja stają się codziennością w produkcji i logistyce. To odpowiedź na wyzwania demograficzne
- 2025-05-21: Przybywa ośrodków zajmujących się medycyną długowieczności. Pacjenci zyskują dostęp do najnowszych technologii medycznych
- 2025-03-18: Sylwia Bomba: W liceum nikt nie miał odwagi prosto w oczy nazwać mnie grubasem. Ale jak szłam korytarzem, to czułam śmiechy za moimi plecami
- 2025-03-03: Sylwia Bomba: „Królowa przetrwania” to nie jest mój format. Nie lubię być blisko dram, nie lubię rywalizować na takim poziomie
- 2025-02-19: Wycofanie się USA z WHO może mieć katastrofalne skutki. Cenę zapłacą także kraje UE
- 2025-01-30: Za rok USA oficjalnie wycofają się z porozumienia paryskiego. To nie musi oznaczać rezygnacji z zielonych inwestycji
- 2025-02-07: Miasta będą się starzały wolniej niż reszta kraju. Jednak w niektórych do 2050 roku seniorzy będą stanowić 37 proc. populacji
- 2024-12-05: Opieka długoterminowa mierzy się z niedoborem kadr. Brakuje szczególnie pielęgniarek
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Bartłomiej Nowosielski: Kluczowe w leczeniu otyłości jest odpowiednie nastawienie psychiczne. Otoczenie nie zawsze jest wyrozumiałe i empatyczne
Aktor przyznaje, że osoby otyłe z powodu swojego wyglądu często przez otoczenie są odrzucane, marginalizowane i hejtowane. Brak akceptacji i zrozumienia wynika między innymi z tego, że nie brakuje tych, którzy myślą stereotypami i ich zdaniem dodatkowe kilogramy są wynikiem złego odżywiania i lenistwa. Bartłomiej Nowosielski tłumaczy, że otyłość jest chorobą przewlekłą, która wymaga leczenia. By terapia była skuteczna, potrzeba silnej woli i wielu wyrzeczeń. Dla niego w chwilach zwątpienia niezwykle ważne jest również wsparcie ze strony bliskich.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Prawo
Kobietobójstwo jest typem przestępstwa niedookreślonym przez polskie prawo. Świadomość na ten temat jest wciąż zbyt mała

Brakuje usystematyzowanych danych na temat skali problemu, jakim jest kobietobójstwo – wskazuje organizacja Femicide in Poland. U źródeł problemu leży brak uspójnienia baz danych prowadzonych przez poszczególne organy państwowe. Organizacja pracuje nad narzędziami, które pozwolą je zgromadzić w jednym miejscu i udostępnić w formie interaktywnej mapy. Jej przedstawicielka wskazuje również na inne fundamentalne obszary do poprawy. To w szczególności egzekwowanie istniejącego prawa i intensyfikacja działań na rzecz edukacji.