Newsy

Po splashu popularne stały się wideo życzenia. Nowa charytatywna moda na Facebooku

2014-12-22  |  06:55
Play
Current Time 0:00
/
Duration Time 0:00
Remaining Time -0:00
Stream Type LIVE
Loaded: 0%
Progress: 0%
00:00
Fullscreen
00:00
Mute
Playback Rate
1

    „Dobre Słowo na Święta” to kolejna z charytatywnych akcji, które poza sprawieniem komuś przyjemności i dobrą zabawą, mają na celu przede wszystkim zbiórkę pieniędzy na pomoc potrzebującym. W tym przypadku chodzi o zakup specjalistycznego sprzętu dla Kliniki Budzik” założonej przez aktorkę Ewę Błaszczyk. Wystarczy nagrać życzenia świąteczne bądź noworoczne i umieścić na Facebooku. W akcji może wziąć udział każdy.

    Najpierw polskim show-biznesem zawładnął „Splash”, czyli oblewanie się wiadrem lodowatej wody, później dużą popularność zyskała charytatywna akcja „#Przypomnijsobie, jak to jest być dzieckiem” polegająca na rekonstruowaniu zdjęć z przeszłości, teraz przyszedł czas na kolejną – „Dobre Słowo na Święta”.

    Wystarczy nagrać życzenia i wrzucić na Facebooka. Każdy może to zrobić, a część dochodu jest przeznaczona na Fundację „Akogo?” Wiele gwiazd się w to zaangażowało, ale zapraszamy wszystkich. Chcemy, żeby ta inicjatywa zyskała popularność – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Ewa Błaszczyk, założycielka Fundacji „Akogo?”.

    Ewa Błaszczyk podkreśla, że wystarczy zamieścić na swoim profilu wideo z życzeniami dla bliskich i dodać hashtag #PhilipiakMilano oraz #DobreSlowaNaSwieta. Akcję wsparły już między innymi florecistka Sylwia Gruchała, instruktorka fitness Mariola Bojarska Ferenc, dziennikarka Beata Sadowska i aktorka Maria Seweryn.

    „Dobre Słowo na Święta” jest dobrym hasłem i pada w odpowiednim czasie, kiedy jesteśmy w nieco innym nastroju, bo już zbliża się Wigilia, Boże Narodzenie, Nowy Rok, więc podsumowujemy to, co się wydarzyło. Mamy również nadzieję, że się jakieś kolejne drzwi kolejne otworzą. I to jest chyba taki dobry psychiczno-emocjonalny stan, żeby sobie życzyć czegoś fajnego, dobrego, a jednocześnie komuś pomóc w ten sposób – tłumaczy Ewa Błaszczyk.

    Ewa Błaszczyk dodaje, że liczy się każdy grosz, bo potrzeby Fundacji „Akogo?” są ogromne. Priorytetem jest doposażenie w niezbędny sprzęt Kliniki Budzik.

    W zależności od tego, ile nazbieramy pieniędzy, ilu ludzi tym zainteresujemy, tyle sprzętu zakupimy. Mamy jeszcze całą listę różnych sprzętów i będziemy je po kolei kupować. Potrzebny jest aparat EMG, żeby podawać botulinę. Bardzo przyda się również RehaCom, który jest takim programem do działań pozawerbalnych – mówi Ewa Błaszczyk.

    Do każdych życzeń, które w ten sposób będą sobie składać Polacy za pośrednictwem Facebooka, firma Philipiak Milano dołoży od siebie 1 zł. Organizatorzy liczą, że uda się uzbierać ok. 80 tys. zł. Akcja będzie trwała do 31 grudnia.

    Jest cała plejada ludzi, którzy już zachęcają do tego i dają nam dobry przykład – dodaje Ewa Błaszczyk.

    Klinika „Budzik” wybudziła już ze śpiączki dziesięcioro dzieci.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Gwiazdy

    Transport

    Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

    Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

    Muzyka

    Alicja Węgorzewska: Czuję się ambasadorką polskiej kultury. Czasami dokonuję niepopularnych wyborów, ale moje pomysły są bardzo odkrywcze

    Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej została uhonorowana prestiżową nagrodą ShEO Awards 2025 w kategorii „Ambasadorka polskiej kultury” i jak podkreśla, w stu procentach na nią zasłużyła. Przyznawane przez tygodnik „Wprost” wyróżnienie trafia bowiem do kobiet, które zmieniają świat, a Alicja Węgorzewska czyni to od lat, nadając polskiej kulturze operowej zupełnie nowy wymiar. Tym razem szczególne uznanie otrzymała za stworzenie i rozwijanie Festiwalu Mozart Junior. W tym roku odbywa się już jego szósta edycja.

    Nasza strona używa cookies między innymi w celu gromadzenia statystyk oraz prawidłowego funkcjonowania serwisu. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przegladarki oznacza, że ciasteczka będa zapisywane na Twoim urządzeniu. Pamietaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Kliknij tutaj aby zamknąć