Newsy

Qczaj: W widocznym miejscu na szyi wytatuowałem sobie różę. Ma mi przypominać, że warto wytrwać w walce z uzależnieniem

2024-11-07  |  06:17

Trener zaznacza, że dla niego każdy kolejny tatuaż to forma terapii, sposób na zewnętrzne wyrażenie wewnętrznych zmagań i przypomnienie, że nawet w najtrudniejszych momentach warto znaleźć w sobie siłę, by pokonać zwątpienie. Ponad dwa lata temu Qczaj odstawił alkohol i chce wytrwać w tym postanowieniu. Symbolem walki z uzależnieniem są dwa nowe tatuaże: róża i pszczółka z balonikiem.

– Mój nowy tatuaż – róża powstał na koniec zeszłego roku w Meksyku. Pojechałem sobie na współpracę i po prostu w hotelu czułem, że to jest właśnie tatuażysta, który ma mi wytatuować róże na szyi. Jest ona piękna, aczkolwiek za mało bolało, więc myślę, że poprawię ją jeszcze tak, żeby była mocniejsza. Trzeba ją trochę przyciemnić – mówi agencji Newseria Lifestyle Qczaj.

Trener wspomina, że podczas ustalania szczegółów z tatuażystą o mały włos nie doszło do komicznej pomyłki.

– Nie mówił w ogóle po angielsku i na początku chciał mi wytatuować głowę Justina Biebera, dlatego że po prostu powiedziałem, że chciałbym mieć róże, taką jak ma Justin Bieber. On wydrukował więc głowę tego artysty, ale na szczęście w porę zobaczyłem, co chce mi wytatuować – mówi.

Tatuaże Qczaja opowiadają jego historię – pełną wzlotów i upadków, życiowych zakrętów, wyzwań i triumfów. Każdy z nich to nie tylko obrazek na skórze, ale także odzwierciedlenie osobowości trenera. Dają mu one również szansę na wyrażenie uczuć, które często trudno ubrać w słowa, i na zamanifestowanie emocji.

– Ja w ogóle bardzo lubię róże, a ta róża jest akurat dla mnie symbolem tego czasu, który wtedy miałem, i wytrwania, przetrwania. I zrobiłem ją naprawdę w widocznym miejscu, żebym ją codziennie widział i żeby przypominała mi o tym, że warto wytrwać przy tym, co dobre, bo to przynosi długotrwałe efekty – mówi.

Qczaj prezentuje jeszcze jeden niezwykle ważny dla niego tatuaż, który też jest znakiem wytrwania w trzeźwości. Ten rysunek mobilizuje go do walki z uzależnieniem i przypomina, że proszenie o pomoc w momencie kryzysu nie jest oznaką słabości, ale odwagi.

– Wytatuowałem sobie też pszczółkę z balonem. Ona leci, jest już taka zmęczona i ma balonik uwiązany. I wszyscy pytają, a dlaczego ta pszczółka jest z balonikiem? Otóż jest to tatuaż na pamiątkę dwóch lat mojej trzeźwości. To jest właśnie taki symbol, bo czasami nawet i silna pszczółka potrzebuje pomocy. I to jest bardzo odważne ze strony pszczółek, które bardzo ciężko pracują, że potrzebuję wsparcia. I dla mnie to też jest taki znak i przesłanie, żeby prosić o pomoc i wsparcie – podkreśla.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Media

Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.