Newsy

Renata Kaczoruk: bycie kobietą zamyka niektóre drzwi

2016-09-20  |  06:55

Modelka uważa, że kobietom często znacznie trudniej realizować swoje plany zawodowe niż mężczyznom. Wciąż są bowiem postrzegane stereotypowo, przez pryzmat atrakcyjności fizycznej. Renata Kaczoruk twierdzi, że niekiedy chciałaby być mężczyzną, którego otoczenie traktuje bez pobłażania.

Wczesnym latem tego roku Renata Kaczoruk wzięła udział w programie „Azja Express”. Jego uczestnicy odbyli podróż po Laosie, Wietnamie, Kambodży i Tajlandii, dysponując zaledwie dolarem dziennie. Oznacza to, że podczas wyprawy zmuszeni byli prosić miejscową ludność o darmowe noclegi i posiłki oraz transport. Jeden z biorących udział w reality show mężczyzn stwierdził, że kobietom łatwiej jest zdobyć przychylność obcych ludzi ze względu na atrakcyjny wygląd.

– Każdy kij ma dwa końce, ten też. Myślę, że nieobojętnym jest to, jak wyglądamy, i że często atrakcyjna kobieta może uzyskać pomoc mężczyzny łatwiej ze względu na aspekt właśnie atrakcyjności – mówi Renata Kaczoruk agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Modelka uważa jednak, że równie często płeć stanowi dla kobiet poważną przeszkodę w realizacji planów. Atrakcyjne kobiety bywają bowiem postrzegane stereotypowo jako niezbyt inteligentne, nie dość utalentowane lub nienadające się do określonego zadania.

– Po prostu możesz się spotkać z reakcją, w której to, że jesteś kobietą, zamyka ci drzwi. To, że jesteś atrakcyjna, powoduje, że jesteś odbierana stereotypowo i koniec rozmowy – mówi Renata Kaczoruk.

Gwiazda twierdzi, że sama równie często chciałaby być mężczyzną, co kobietą.

– W zależności od sytuacji bardziej przydałoby się być silnym, przystojnym, bez pobłażania traktowanym mężczyzną, jak i długonogą, subtelną kobietką – mówi Renata Kaczoruk.

Reality show „Azja Express” można oglądać w każdą środę, o godz. 21.30, na antenie stacji TVN. Oprócz Renaty Kaczoruk wzięli w nim udział m.in. Małgorzata Rozenek, Leszek Stanek, Pascal Brodnicki, Hanna Lis i Łukasz Jemioł.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Dom i ogród

Handel

Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.

Moda

Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z  osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.