Newsy

Siostry Bogusz pomagają kobietom walczyć z kompleksami. Rozpoczęły własną kampanię społeczną

2015-07-27  |  06:50

Siostry Bogusz nakłaniają Polki do samoakceptacji. W nakręconym przez siebie filmie przekonują, by nie przejmować się negatywnymi opiniami innych ludzi. Zachęcają także do pracy nad ciałem, by wyzbyć się kompleksów. Dochód z wyświetleń filmu zamierzają przekazać fundacji opiekującej się osobami poparzonymi.

Aniela i Ada Bogusz, znane także jako Siostry FitDevAngel, to coraz bardziej popularne blogerki fitnessowe. Na swoim blogu udzielają porad dotyczących zdrowego stylu życia, zwłaszcza ćwiczeń i odpowiedniej diety. Jak same twierdzą, ich działalność zyskała im wielu fanów, ale także spotkała się z negatywnymi komentarzami. Większość z nich dotyczy wyglądu blogerek. Siostry zapewniają, że nie przejmują się krytyką i zachęcają do tego inne kobiety.

– W naszej kampanii chciałyśmy przede wszystkim zwrócić uwagę na duży problem, jakim jest w młodym społeczeństwie brak akceptacji siebie. Bardzo dużo kompleksów dotyczących swojego wyglądu ma przede wszystkim młodzież – mówi Aniela Bogusz agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

– Nie przejmujemy się jakimiś negatywnymi komentarzami, chociaż mamy ich naprawdę sporo. Często są te komentarze związane również z naszym ciałem, dlatego chciałyśmy pokazać, że my się go nie wstydzimy, po prostu kochamy się takie, jakie jesteśmy – dodaje Ada Bogusz.

Siostry nagrały film, w którym pokazały się w samej bieliźnie. Przekonują w nim, że kobiety powinny pozbyć się kompleksów i nie przejmować negatywnymi opiniami innych ludzi. Zdaniem Ady i Anieli Bogusz samoakceptacja to pokochanie siebie takim, jakim się jest, nie oznacza to jednak, że należy zrezygnować ze starań o lepszy wygląd. Dlatego namawiają również do pracy nad sobą. 

– Każda kobieta ma kompleksy. Jeśli nie zacznie nad sobą pracować, to cały czas będzie tą zakompleksioną szarą myszką. Chcemy przekonać młode osoby, przede wszystkim kobietom, do tego, żeby zaakceptowały swój wygląd i nie miały tych kompleksów – mówi Aniela Bogusz.

Siostry przekonują, że warto zadbać o swoje ciało poprzez regularne ćwiczenia fizyczne oraz zdrową dietę. Ich zdaniem dobry wygląd wpływa na poprawę samopoczucia, a to jest warunkiem dobrego zdrowia. Aniela i Ada Bogusz uważają, że odpowiednio dobranymi ćwiczeniami i zdrową dietą można doskonale wyrzeźbić ciało, a interwencja chirurga plastycznego nie jest konieczna. One same często spotykają się z zarzutami, że ich idealne sylwetki to efekt operacji plastycznych.

– Dostajemy dużo komentarzy, że nasze ciała są zrobione, że mamy implanty. To nie jest prawda. Dzięki, że tak nas widzicie, ale to jest efekt naszej pracy włożonej w sylwetkę. Byłam zawodniczką bikini fitness i ciężko pracowałam na siłowni na tę sylwetkę – mówi Aniela Bogusz.

Nakręcony przez siebie film siostry Bogusz zamieściły na swoim kanale YouTube. Dochód z wyświetleń zamierzają przeznaczyć na działalność fundacji Jagoda, pomagającej osobom poparzonym oraz cierpiącym na chorobę oparzeniową. Aniela i Ada Bogusz poprzez swoją kampanię chcą nie tylko nakłaniać Polki do samoakceptacji, lecz także chcą zwrócić uwagę opinii społecznej na problem ludzi poparzonych.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Firma

Polki są przedsiębiorcze. Wciąż mają jednak mniej wiary w swoje kompetencje i pewności siebie niż kobiety biznesu na świecie

Według danych PIE na koniec 2023 roku do kobiet należało 34 proc. jednoosobowych działalności gospodarczych w Polsce. To więcej niż średnio w skali całej UE, ale i tak kobiety wciąż rzadziej niż mężczyźni decydują się na prowadzenie własnej firmy. Powstrzymuje je przed tym głównie strach przed porażką, brak wiary w swoje umiejętności i wiedzy na temat narzędzi niezbędnych w prowadzeniu biznesu. Według danych przytaczanych przez Fundację LBC Business Women Foundation tylko 11 proc. przedsiębiorczych Polek uważa się za ekspertki w technologiach, a aż 60 proc. kobiet biznesu ocenia, że poziom ich kompetencji w tym zakresie jest niewystarczający. Kampania społeczna GO digital – realizowana przez Fundację LBC przy wsparciu Mastercard Strive, globalnej inicjatywy Caribou Digital i Mastercard Center for Inclusive Growth – ma zachęcić do sprawdzenia poziomu cyfryzacji firmy oraz testowania i wdrażania narzędzi cyfrowych, niezbędnych do rozwoju własnego przedsiębiorstwa.

Media

Katarzyna Pakosińska: Uwielbiam programy na żywo i nieprzewidziane sytuacje. Duże doświadczenie dała mi praca na estradzie

Gospodyni „Pytania na śniadanie” przekonuje, że zarówno występując na scenie, jak i prowadząc program realizowany „na żywo”, jest w swoim żywiole. I choć w obu przypadkach może się zdarzyć wiele nieprzewidzianych rzeczy, to absolutnie się tym nie stresuje. Zawsze ma w zanadrzu jakiś komentarz czy ripostę i potrafi wybrnąć z każdej sytuacji. Katarzyna Pakosińska zauważa, że widzowie lubią autentyczność, dlatego zamiast udawać, że nic się nie dzieje, ona sama woli odpowiednio zareagować i  w ten sposób rozładować napięcie.