Newsy

Szymon Majewski felietonistą internetowego magazynu dla kobiet ceniących wartości chrześcijańskie

2016-09-02  |  06:50

W cotygodniowym felietonie na łamach magazynu „For Her” Szymon Majewski pisze o ważnych dla niego ludziach, wartościach i wydarzeniach. Twierdzi, że jest zaszczycony nowym zawodowym wyzwaniem, zazwyczaj oczekuje się od niego bowiem raczej tekstów o charakterze rozrywkowym, a nie refleksyjnym. Uważa też, że na łamach mediów innych niż prawicowe, zbyt mało mówi się o tak fundamentalnych wartościach jak rodzina i małżeństwo.

„For Her” to nowy, internetowy magazyn dla kobiet, które cenią chrześcijańskie wartości. Jego celem jest m.in. przekonanie Polek, że bycie nowoczesną, cieszącą się życiem kobietą nie kłóci się z tradycyjnymi wartościami. Na łamach magazynu poruszane są tematy z takich dziedzin jak moda i uroda, kuchnia, dekoracja wnętrz, podróże, kultura i sztuka oraz relacje z bliskimi, a wśród autorów znaleźli się m.in. Tessa Capponi Borawska i Szymon Majewski. Dziennikarz twierdzi, że poczuł się zaszczycony propozycją pisania cotygodniowego felietonu na potrzeby serwisu.

– Rzadko jestem proszony lub wręcz nagabywany, żebym opowiadał bądź opisywał rzeczy, które są dla mnie ważne, wspomnienia czy przemyślenia. Z reguły ode mnie wszyscy oczekują bawienia natychmiast, na trzy cztery, tupania nóżkami i raczej zabawy, żartu, grypsu – mówi Szymon Majewski agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Dziennikarz twierdzi, że profil magazynu wpisuje się w jego obecną działalność, zaciekawiła go także możliwość pisania o ważnych dla niego sprawach, wartościach rodzinnych, konfrontowania teraźniejszości z przeszłością. W jego tekstach pojawiają się członkowie jego rodziny, np. dziadka i mamy, których rady i poglądy na życie wywarły na Majewskiego duży wpływ.

– Umówiliśmy się z redakcją, że będę pisał dosyć szeroko, czyli to mogą być też współczesne historie, współczesne rzeczy, jakieś moje obrazki z czaszki, z przemyśleń – mówi Szymon Majewski.

Zdaniem dziennikarza trudno dziś mówić w mediach o tradycyjnych wartościach, nie tego bowiem oczekują czytelnicy. Współcześni ludzie odchodzą od takich ideałów jak rodzina czy małżeństwo, o czym świadczy choćby najwyższy od 1946 roku wskaźnik rozwodów w Polsce. Majewski uważa, że obecnie pary zamiast naprawiać relacje między sobą, wolą się zdecydować na szybkie rozstanie. Dlatego warto przypominać, że w życiu istnieją wartości istotniejsze niż przelotne relacje.

– Nie chcę być mentorem i człowiekiem, który mówi wszystkim, że wy nic nie rozumiecie, ja powiem wam, co wy macie robić, bo tacy są najgorsi. Pomyślałem, że fajnie podzielić się pewną refleksją i opowiedzieć ludziom o tym, co dla mnie jest ważne, np. wspomnienie mojej rodziny, mojego dziadka, mamy czy np. harcerstwa, w którym byłem mówi Szymon Majewski.

Obecnie media kuszą młodych ludzi życiem łatwym i bez konsekwencji. Zdaniem dziennikarza młodzież bywa jednak przekorna w pewnym momencie może poczuć przesyt i zacząć szukać czegoś nowego. Już teraz wielu młodych ludzi nad internetowe pogawędki przekłada spotkanie ze znajomymi w kawiarni czy kinie, a wieczór przed komputerem zamieniają na obóz na łonie natury.

– Oczywiście jest jakieś szaleństwo i oni się muszą czegoś najeść, nachapać i wyszumieć, ale z drugiej strony kto wie, czy nie będą mieli nagle powrotu do takiego tradycyjnego spędzania czasu, zabawy kijkiem i sznurkiem, a nie kupowania wszystkiego w gotowych zestawach mówi Szymon Majewski.

Dziennikarz twierdzi, że sam chętnie korzysta z mediów społecznościowych, które uważa za fantastyczny sposób komunikowania się z fanami. Uważa jednak, że powinna istnieć także przeciwwaga w postaci realnych spotkań i kontaktów międzyludzkich.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Dom i ogród

Handel

Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.

Moda

Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z  osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.