Newsy

Znajomi Sylwii Gliwy odradzali jej udział w kampanii profilaktyki nowotworowej

2016-07-27  |  06:50

Aktorka przyznaje, że znajomi odradzali jej udział w kampanii poświęconej profilaktyce raka szyjki macicy. Uważali, że nie powinna się kojarzyć z tego typu tematem. Aktorka jest jednak zdania, że popularność, jaką daje zawód aktora, powinno się wykorzystać do mówienia o ważnych rzeczach. Dlatego zaangażowała się w akcję związaną z profilaktyką nowotworów oraz walkę z dopalaczami.

Sylwia Gliwa twierdzi, że w pewnym momencie życia dostrzegła możliwości, jakie niesie ze sobą zawód aktora i związana z nim popularność. Uświadomiła sobie, że osoba publiczna ma ogromną siłę przekazu, a tym samym możliwość skutecznego mówienia o ważnych kwestiach.

– Ponieważ jestem popularna, to wśród osób, które czytają różne pisma i oglądają telewizję z pewnością znajdą się takie, które będą chciały przeczytać to, co mam do powiedzenia mówi Sylwia Gliwa agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.

Gwiazda serialu „Na Wspólnej” zaangażowała się w kampanię „Piękna, bo zdrowa” zainicjowaną przez ogólnopolską organizację Kwiat Kobiecości. Celem akcji jest zwiększenie świadomości Polek na temat raka szyjki macicy i nakłonienie ich do regularnego wykonywania badań cytologicznych. Aktorka twierdzi, że sama co roku poddaje się tym badaniom i chce przekonać do tego inne kobiety.

– Każdy mówił: ale przestań, to jest macica, takie słowo, w ogóle nie powinnaś się z tym kojarzyć. Pomyślałam jednak, dlaczego nie, w sumie otarłam się o tę chorobę mówi Sylwia Gliwa.

Do mówienia o konieczności profilaktyki raka szyjki macicy aktorka wykorzystywała m.in. wywiady, których często udziela. Obecnie natomiast gwiazda zaangażowała się w walkę z dopalaczami. Skłoniła ją do tego tragedia znajomych, których nastoletni syn zmarł po zażyciu tych substancji. Aktorka twierdzi, że zdarzenie to bardzo ją poruszyło. 

– Jest wiele dzieci, które mają duży problem z narkotykami, i wiele rodziców, którzy mają problem ze swoimi dziećmi – mówi Sylwia Gliwa.

Swój sprzeciw wobec dopalaczy aktorka wyraziła podczas imprezy Gałkowo Masters 2016. Pojawiła się tam w oryginalnym nakryciu głowy z napisem „Śmierć dopalaczom”.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Patrzenie na zieleń może zwiększyć komfort życia mieszkańców miast. Najbardziej kojąco działał widok drzew

Zmniejszenie odczucia lęku i zwiększenie odprężenia to główne korzyści wynikające z nawet wzrokowego kontaktu z zielenią – dowiedli brytyjscy i izraelscy naukowcy. Okazało się, że największe korzyści czerpiemy z patrzenia na drzewa, a wyraźny dobroczynny wpływ natury na dobrostan psychiczny można zauważyć nawet po krótkim spacerze. To ważne wskazówki dla urbanistów, które mogą być pomocne w optymalnym planowaniu przestrzeni miejskiej. Kontakt wzrokowy z zielenią nie wpływa natomiast na zdolności poznawcze.

Gwiazdy

Edyta Herbuś: Joga pozwala mi zadbać o systematyczny przepływ dobrej energii i harmonię. Mam bardzo dobry kontakt ze swoim ciałem

Tancerka kompleksowo dba o swoje zdrowie i o ciało. Nie daje sobie taryfy ulgowej i zawsze, niezależnie od ilości obowiązków zawodowych, stara się znaleźć czas, by wykonać pakiet ulubionych ćwiczeń. Edyta Herbuś zdążyła się już przekonać, że niezwykle korzystny wpływ na jej kondycję i dobre samopoczucie ma także joga. Systematyczne jej praktykowanie umożliwia bowiem swobodny przepływ energii i pozwala utrzymać życiową równowagę. Nie ukrywa więc, że jest wielką miłośniczką tej aktywności i poleca ją także innym.

Handel

E-konsumenci wybierają jak najszybsze i najprostsze opcje płatności online. Coraz bardziej interesują się płatnościami odroczonymi i ratalnymi

Szybkie płatności, a w szczególności Blik, to metody najchętniej wybierane przez klientów podczas zakupów internetowych. W ostatnim czasie rośnie jednak popularność płatności odroczonych oraz rozłożenia płatności na raty – twierdzą przedstawiciele e-commerce. Niezmiennie ktoś, kto chce osiągnąć sukces w handlu w sieci, musi oferować wszystkie możliwe metody płatności. Jeśli klient nie znajdzie na stronie swojej ulubionej, zwykle rezygnuje z zakupu.