Newsy

Harel: Nie da się stworzyć marki modowej, która będzie się dobrze sprzedawać we wszystkich kategoriach wiekowych

2014-09-18  |  06:40

Zdaniem blogerki Harel rynek modowy w Polsce jest przesycony i w tym momencie nowym projektantom trudno jest się wybić i zaistnieć na dłużej niż 2-3 lata. Dlatego oprócz niebanalnych pomysłów i ciekawych projektów skierowanych do konkretnych klientów, powinni oni przede wszystkim postawić na dobry PR.

Nie można się starać podobać wszystkim. Nie da się stworzyć takiej marki, która będzie się dobrze sprzedawać we wszystkich kategoriach wiekowych, we wszystkich miejscach Polski i świata – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Harel, blogerka modowa.

Kilkaset osób rocznie przygotowuje kolekcje dyplomowe. Liczne targi i tygodnie mody oraz programy telewizyjne, które promują młodych projektantów, sprawiają, że na polskim rynku modowym w zaskakująco szybkim tempie pojawiają się kolejne marki. Oferują klientom nową jakość i proponują nowe spojrzenie na trendy. Jednak Harel podkreśla, że to nie jest dobry czas na debiut.

Najświeżsi polscy projektanci w tym momencie mają gorzej niż ich starsi koledzy, dlatego że już w pewnym sensie rynek jest zapełniony, a nawet momentami przepełniony. Trudniej się na pewno wybić, trudniej zrobić coś interesującego. Mamy dużo marek wtórnych, które próbują żerować na sukcesie tych, które kiedyś powstały i maja się dobrze – tłumaczy Harel.

Dużo łatwiej mieli ci, którzy w branży modowej zaczynali 2-3 lata temu. Teraz w zalewie nowości mimo najlepszych pomysłów i projektów można pozostać niezauważonym.

Obserwujemy, jak marki się pojawiają i za chwilę znikają. Rok czy dwa lata i danej marki nie ma, ponieważ miała ona pomysł krótkofalowy. Można to nazwać takim pomysłem na zarobek, ale bez dłuższej perspektywy – mówi Harel.

Zdaniem Harel oprócz oryginalnych pomysłów trzeba też mieć jasno sprecyzowaną wizję swojego biznesu. Jedna nowa kolekcja na rok to zdecydowanie za mało. Na swoje nazwisko trzeba bardzo ciężko pracować. Duże znaczenie ma także reklama i współpraca z innymi markami.

Dobra ekipa, dobry PR, nie mówię już nawet o wykonaniu ubrań, bo to oczywiste, ale przede wszystkim dobry dialog z klientem, który przede wszystkim powinien być budowany poprzez promocję marki – tłumaczy Harel.

 

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Edyta Herbuś: Przez 20 lat taniec to była bardzo intensywna praca i moja inwestycja na życie. Może trochę mało było dzieciństwa

Tancerka wspomina, że kiedy jako dziewięciolatka  stanęła na parkiecie, to wiedziała już, że ta pasja będzie dominować nad innymi. Godziny ćwiczeń, chęć sprawdzenia się w różnych stylach tańca i skomplikowane układy choreograficzne wymagały od niej sporo czasu, wysiłku, determinacji i silnej woli. Ale to wszystko dawało jej radość i było ciągłym oczekiwaniem na kolejne etapy, kolejne szkolenia, obozy, taneczne klasy i mistrzostwa. Zaangażowanie się opłaciło. Dziś jest jedną z najbardziej uznanych polskich tancerek i odczuwa satysfakcję, kiedy swoje doświadczenia i umiejętności może wykorzystać również na planach różnych produkcji czy na teatralnej scenie.

Gwiazdy

Michał Baryza: Gdy zmarła moja babcia, zmarłem też ja. Nie potrafiłem się podnieść, nie nagrywałem żadnych storek

Uczestnik programu „One Night Squad” przeżywał ostatnio bardzo trudne chwile. Ukochana babcia Michała Baryzy odeszła. Swoim smutkiem dzielił się z fanami za pośrednictwem social mediów. Tłumaczy, że publikowanie pełnych żalu relacji było dla niego bardzo trudne, ponieważ nigdy nie należał do osób, które publicznie opowiadają o swoich emocjach i rozterkach. Stwierdził jednak, że jeśli nagrania pomogą komuś przebrnąć przez okres żałoby, warto się przełamać i opowiedzieć o uczuciach towarzyszących po stracie.

Handel

Co dziesiąty polski konsument został wprowadzony w błąd i namówiony do zakupu podróbek. Handel podrobionymi towarami w UE kwitnie

6,8 proc. towarów importowanych do Unii Europejskiej jest podrobionych. Ich wartość przekracza 121 mld euro – wynika z badań Urzędu UE ds. Własności Intelektualnej (EUIPO) oraz Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD). Podróbki mogą stanowić poważne zagrożenie dla zdrowia i bezpieczeństwa konsumentów, zwłaszcza z powodu narażenia na niebezpieczne substancje chemiczne. Szkodzą także gospodarce. – Straty producentów w Unii Europejskiej szacujemy na dziesiątki miliardów euro rocznie. Podróbki są problemem szczególnie dla mniejszych firm, które nie mają funduszy, aby monitorować rynek i sprawdzać, czy ich prawa własności intelektualnej są naruszane – zaznacza Nathan Wajsman, główny ekonomista EUIPO.

Technologie

W USA zatwierdzono bardzo skuteczny lek na otyłość i nadwagę. Zmniejsza masę ciała o blisko 20 proc. [DEPESZA]

To może być przełom w leczeniu otyłości. Wyniki czterech niezależnych badań klinicznych potwierdziły, że preparat Wegovy, skuteczny dotąd w leczeniu cukrzycy, powoduje też długotrwały spadek masy ciała o 17–18 proc. Terapia zostanie uruchomiona w USA jeszcze w tym miesiącu. Lek dostarcza hormon, który odpowiada za uczucie sytości i w ten sposób zmniejsza apetyt. Na całym świecie z otyłością żyje około 650 mln dorosłych.