Newsy

Harel: Nie da się stworzyć marki modowej, która będzie się dobrze sprzedawać we wszystkich kategoriach wiekowych

2014-09-18  |  06:40

Zdaniem blogerki Harel rynek modowy w Polsce jest przesycony i w tym momencie nowym projektantom trudno jest się wybić i zaistnieć na dłużej niż 2-3 lata. Dlatego oprócz niebanalnych pomysłów i ciekawych projektów skierowanych do konkretnych klientów, powinni oni przede wszystkim postawić na dobry PR.

Nie można się starać podobać wszystkim. Nie da się stworzyć takiej marki, która będzie się dobrze sprzedawać we wszystkich kategoriach wiekowych, we wszystkich miejscach Polski i świata – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Harel, blogerka modowa.

Kilkaset osób rocznie przygotowuje kolekcje dyplomowe. Liczne targi i tygodnie mody oraz programy telewizyjne, które promują młodych projektantów, sprawiają, że na polskim rynku modowym w zaskakująco szybkim tempie pojawiają się kolejne marki. Oferują klientom nową jakość i proponują nowe spojrzenie na trendy. Jednak Harel podkreśla, że to nie jest dobry czas na debiut.

Najświeżsi polscy projektanci w tym momencie mają gorzej niż ich starsi koledzy, dlatego że już w pewnym sensie rynek jest zapełniony, a nawet momentami przepełniony. Trudniej się na pewno wybić, trudniej zrobić coś interesującego. Mamy dużo marek wtórnych, które próbują żerować na sukcesie tych, które kiedyś powstały i maja się dobrze – tłumaczy Harel.

Dużo łatwiej mieli ci, którzy w branży modowej zaczynali 2-3 lata temu. Teraz w zalewie nowości mimo najlepszych pomysłów i projektów można pozostać niezauważonym.

Obserwujemy, jak marki się pojawiają i za chwilę znikają. Rok czy dwa lata i danej marki nie ma, ponieważ miała ona pomysł krótkofalowy. Można to nazwać takim pomysłem na zarobek, ale bez dłuższej perspektywy – mówi Harel.

Zdaniem Harel oprócz oryginalnych pomysłów trzeba też mieć jasno sprecyzowaną wizję swojego biznesu. Jedna nowa kolekcja na rok to zdecydowanie za mało. Na swoje nazwisko trzeba bardzo ciężko pracować. Duże znaczenie ma także reklama i współpraca z innymi markami.

Dobra ekipa, dobry PR, nie mówię już nawet o wykonaniu ubrań, bo to oczywiste, ale przede wszystkim dobry dialog z klientem, który przede wszystkim powinien być budowany poprzez promocję marki – tłumaczy Harel.

 

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Film

Przemysław Sadowski: W naszej branży wszystko zależy od sprzedawalności i oglądalności. Schlebiamy gustom, zamiast je kreować

Aktor uważa, że twórcy filmowi absolutnie nie powinni iść na łatwiznę i robić takich produkcji, które co prawda szybko zdobędą popularność i na siebie zarobią, ale nie niosą ze sobą żadnej treści i żadnego przesłania. Mało ambitne projekty są bowiem dobre tylko na chwilę i do obejrzenia na raz. Później wszyscy szybko o nich zapominają. Zdaniem Przemysława Sadowskiego, wbrew trendom i na przekór pozorantom, warto robić dobre polskie kino i pozwolić aktorom na zaprezentowanie całej palety swoich umiejętności.

Podróże

Sylwester Wilk: Wakacje w Egipcie były najnudniejszymi w moim życiu. Przez dwa tygodnie tylko hotel, basen i plaża

Trener podkreśla, że jest zwolennikiem aktywnego wypoczynku, a najlepszym relaksem jest dla niego porcja ulubionych ćwiczeń. Dlatego też z przyjemnością, regularnie zaszywa się na sali treningowej, wyłącza telefon, włącza ulubioną muzykę i ma czas tylko dla siebie. Sylwester Wilk zdradza też, że paradoksalnie najbardziej męczący w te wakacje był dla niego rodzinny urlop w Egipcie.

Sport

Polacy z sukcesami w ratownictwie wodnym. Za 11 lat może ono zostać dyscypliną olimpijską podczas letnich igrzysk w Brisbane

Tylko w 2020 roku ratownicy wodni przeprowadzili ponad 2,1 tys. akcji ratowniczych i blisko 750 akcji poszukiwawczych. Łącznie uratowali niemal 2 tys. osób. Choć ratownictwo wodne to w dużej mierze misja, należy również do dyscyplin sportowych. Według zapowiedzi w 2032 roku podczas letnich igrzysk w australijskim Brisbane zostanie włączone do ich programu. Polscy sportowcy od lat odnoszą w tej dziedzinie duże sukcesy międzynarodowe. Obecnie sportowcy biorą udział w Mistrzostwach Europy w Ratownictwie Wodnym, które odbywają się w Hiszpanii. Kluczowa dla nich podczas przygotowań była opieka lekarzy specjalistów, za którą odpowiada Carolina Medical Center.

Problemy społeczne

Podczas pandemii Polacy pokochali przygotowywane w domu przetwory. W tym roku zapasy na zimę zrobi 60 proc. z nas

Domowe przetwory na zimę w tym roku przygotuje 60 proc. Polaków – wynika z badania Barometr Providenta. To o 7 pkt proc. więcej niż rok temu. Motywuje ich do tego chęć wykorzystania plonów z własnego ogródka, zaoszczędzenia pieniędzy i kultywowania rodzinnej tradycji. W słoikach najczęściej przygotowujemy kiszone ogórki, dżemy i konfitury, soki owocowe oraz marynowane grzybki. Niemal połowa osób robiących przetwory podzieli się zapasami z całą rodziną.