Mówi: | Dorota Szelągowska |
Funkcja: | jurorka w programie „MasterChef Nastolatki”, projektantka wnętrz |
Dorota Szelągowska: Moją specjalnością w kuchni jest czyszczenie lodówki i przygotowanie czegoś z niczego. Mam to po mamie
Jurorka w programie „MasterChef Nastolatki” wspomina, że swoją przygodę z kulinariami rozpoczęła w dzieciństwie. Kiedy miała sześć lat, to już chętnie pomagała mamie, a z czasem sama zaczęła przygotowywać różne potrawy, które smakowały całej rodzinie. Jej popisowe dania to lasagna, tarta cytrynowa i zapiekane mięsa. Dorota Szelągowska przekonuje, że przyrządzając w kuchni różne smakołyki, doskonale się relaksuje.
Dorota Szelągowska podkreśla, że jako jurorka w programie „MasterChef Nastolatki” z podziwem obserwuje umiejętności kulinarne uczestników. Jest pod wrażeniem ich pomysłowości, zaangażowania i efektów godnych prawdziwych mistrzów.
– Na początku myśleliśmy, że rzeczywiście będziemy mieli w programie określone role i Szelągowska będzie do wspierania, a potem to się nam wszystko pomieszało i właściwie chyba byliśmy trójką wyrośniętych nastolatków. Bywało, że wszyscy między sobą się kłóciliśmy, tworzyły się obozy, uznawaliśmy, że ktoś zupełnie nie ma racji w swojej ocenie. I tak naprawdę w końcu to nie wiem, kim ja byłam: czy taką dobrą ciocią Dorotką, czy też nie. Na pewno czasami bywałam złośliwa. Natomiast umówmy się – ja nie jestem szefem kuchni, ale cudowne było to, jak Michel był zdziwiony, że ja się jednak na tej kuchni znam, choć na początku podchodził do mnie z rezerwą – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Dorota Szelągowska.
Projektantka wnętrz zapewnia, że prywatnie z przyjemnością spędza czas w kuchni. Ma swoje stare, sprawdzone przepisy, ale lubi też eksperymentować.
– Gotowanie towarzyszy mi chyba od szóstego roku życia i nie wyobrażam sobie bez niego życia. Gotowanie to jest taka rzecz, która dla mnie od zawsze jest najważniejsza. Gotowanie to jest miłość czysta, to jest dzielenie się, to jest siedzenie przy stole z najbliższymi. Zresztą my gotujemy w domu rodzinnie. Gotowanie i jedzenie jest w top 3, jeżeli chodzi o ważne rzeczy w moim życiu – podkreśla.
Jurorka w programie „MasterChef Nastolatki” jednym tchem wymienia swoje popisowe dania, które z dumą może zaserwować swojej rodzinie i znajomym.
– Robię świetną lasagne, świetną tartę cytrynową, dobrze robię też kurczaka i inne przeróżne mięsa zapiekane. Natomiast wydaje mi się, że moją specjalnością jest czyszczenie lodówki i przygotowanie czegoś z niczego. To mam po mamie – mówi.
Dorota Szelągowska przyznaje, że lubi robić duże zakupy spożywcze i mrozić produkty na zapas, by w każdej chwili mieć pod ręką wszystko, czego potrzebuje do przyrządzenia posiłków na różne okazje.
– Jak już jadę na zakupy, to kupuję różne rzeczy, porcjuję, zamrażam i potem jak na przykład mam na coś ochotę, to rozmrażam czy to łososia, czy krewetki. Kombinacja i freestyle są najlepsze. Nie mam natomiast w zwyczaju mrozić przygotowanych już dań. Jak coś zostaje, to zazwyczaj następnego dnia dojadamy to – mówi.
Czytaj także
- 2024-10-29: David Gaboriaud: Według przewodnika Michelina poziom kulinarny polskich restauracji jest coraz wyższy. Polacy są w rozwoju gastronomii krok przed Francuzami
- 2024-10-03: David Gaboriaud: Żabie udka i ślimaki są dla turystów. Francuzi nie jedzą ich codziennie, sam jadłem je trzy razy w życiu
- 2024-10-11: David Gaboriaud: Polscy kucharze uwielbiają kuchnię znad Loary. Francuskimi technikami mocno inspirował się Modest Amaro
- 2024-08-26: Mateusz Gessler: Jako „Halo tu Polsat” nie mamy konkurencji, jesteśmy najlepsi. U nas są najlepsze pary prowadzących i mamy najlepszych kucharzy
- 2024-08-28: Po e-papierosy sięgnęła już ponad połowa polskich nastolatków. Szara strefa znacząco napędza sprzedaż nieletnim [AUDIO]
- 2024-08-20: Brak przepisów i systemu wsparcia blokuje rozwój polskiego rynku biometanu. Branża apeluje o włączenie sektora do krajowych strategii energetycznych
- 2024-06-27: Rośnie skala wykorzystywania seksualnego dzieci przez internet. Ofiarami padają nawet kilkulatkowie
- 2024-05-21: Lara Gessler: Moje aktualne mieszkanie jest już szesnastym. Połowy kuchni jeszcze nie pokazuję, bo nie mam blatu kuchennego
- 2024-04-15: Rynek dań gotowych z silnym potencjałem wzrostu. Producent makaronów przyspiesza rozwój w tym obszarze
- 2024-03-08: Dorota Szelągowska: Chcę udowodnić widzom, że nie jestem w programie „MasterChef Nastolatki”, bo mam znaną twarz. Wnoszę coś wartościowego do tego formatu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Psychologia
Martyna Wojciechowska: 82 proc. dzieci przyznaje, że przerastają ich problemy dnia codziennego. Rodzice powinni kształtować w nich sprawczość
Dziennikarka zauważa, że kształtowanie sprawczości u dzieci jest kluczowym aspektem ich rozwoju emocjonalnego, osobistego i społecznego. Jest wdzięczna swoim rodzicom za motywację, ale i wsparcie w tych momentach, kiedy nie wszystko szło po jej myśli. Teraz ona stara się być właśnie taką matką dla swojej nastoletniej córki.
Media
Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach
Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.