Mówi: | Dorota Goldpoint (projektantka) Karina Kunkiewicz (aktorka, prezenterka telewizyjna) Dominika Ostałowska (aktorka) Wiganna Papina (stylistka, wizażystka) |
Funkcja: | Milena Rostkowska-Galant (prezenterka telewizyjna) |
Jedwabie, kaszmiry i naturalne futra w szmaragdowym kolorze w nowej kolekcji Doroty Goldpoint
Projektantka pokazała swoją najnowszą kolekcję. Znalazły się w niej pełne stylizacje biznesowe oraz kreacje wieczorowe, wszystkie uszyte z naturalnych tkanin: jedwabiu, wełny, kaszmiru oraz futer. W kolekcji jesień-zima 2017/2018 dominują zgaszone kolory, zwłaszcza szmaragdowa i militarna zieleń.
Kolekcja jesień-zima 2017/2018 stworzona przez Dorotę Goldpoint nosi nazwę „Magia futra”. Inspiracją do jej powstania była dojrzała kobiecość, utożsamiana przez takie idolki projektantki jak Diane Keaton i Hanna Segal, oraz futra, zwłaszcza różnorodność ich struktur i możliwość ciekawego łączenia z innymi tkaninami. Oprócz futer w kolekcji znalazły się kreacje z takich materiałów, jak wełna, kaszmir, skóra naturalna i jedwab, w typowo jesiennej kolorystyce.
– Dużo zieleni, zarówno militarnej, jak i szmaragdowej, dużo mojego ulubionego czarnego koloru, pojawia się też białe futro z norek, które bardzo rozświetla i jest w połączeniu z czarnym materiałem, czyli stylizacja black and white – mówi Dorota Goldpoint agencji informacyjnej Newseria Lifestyle.
Klientkami projektantki są przede wszystkim kobiety aktywne, także zawodowo, w najnowszej kolekcji znalazły się więc całe stylizacje biznesowe, sylwetki w stylu smart casual oraz kreacje wieczorowe. Większość sylwetek odznaczała się klasyczną linią, niepozbawioną jednak nowoczesnego szlifu. Dorota Goldpoint nie obawiała się sięgnąć po nowatorski print moro na cekinach, który wykorzystała także w kreacjach wieczorowych, czy oryginalne fasony, np. koronkowe spodnie culotte.
– Podobał mi się zestaw z koronki, spodnie culotte, góra ażurowa. Piękna, biała koszula, bardzo suta, z dużymi rękawami, spódnica cekinowa w print moro, bardzo ciekawe zestawienie, bardzo mi się podobało, parę rzeczy dla siebie wypatrzyłam – mówi obecna na pokazie Karina Kunkiewicz.
Dominikę Ostałowską natomiast zachwyciło połączenie tak delikatnych materiałów jak szyfon i jedwab z nieco cięższymi tkaninami, pojawiającymi się w dość niekonwencjonalnych miejscach, np. na obcasach butów. Aktorce podoba się dowcip, jakim przepełniona jest nowa kolekcja Doroty Goldpoint, przejawiający się w takich modelach jak futrzane nakrycia głowy łączące elegancję z lekkim przymrużeniem oka.
– Często u Doroty Goldpoint można zobaczyć delikatność i subtelność projektu, która tylko w niektórych momentach ma gdzieś odrobinę szaleństwa albo drobny smaczek, dodatek, który sprawia, że coś bardzo prostego staje się niezwykłe, oryginalne, seksowne – mówi gwiazda.
Szlachetne, przyjemne w dotyku naturalne tkaniny oraz piękne fasony to coś, co zwraca uwagę także Mileny Rostkowskiej-Galant. Prezenterka jest zachwycona stopniem dbałości Doroty Goldpoint o to, by maksymalnie wykorzystać możliwości, jakie daje tkanina. Wiganna Papina ceni projektantkę za klasę, elegancję, szyk oraz ponadczasowość jej kolekcji.
– Za każdym razem, kiedy widzę modelkę, która porusza się w jej sukniach, to myślę: „Wow, co za materiał, co za forma, jak wspaniale to wygląda” – mówi Milena Rostkowska-Galant.
– Jej ubrania są świetnie odszyte, można je założyć właściwie w każdym czasie i w każdej przestrzeni i one za 10 lat będą tak samo modne, jak byłyby modne 10 lat wcześniej, to jest właśnie sztuka, żeby rzeczy były ponadczasowe, żeby można było je nosić zawsze – dodaje Wiganna Papina.
Najważniejszym elementem kolekcji są jednak futra. Wieczór pokazu był jednocześnie momentem inauguracji programu Furlab Polska, przeznaczonego dla polskich projektantów szyjących z naturalnych futer. Dorota Goldpoint została dyrektorem kreatywnym projektu i już rozpoczęła rozmowy z kilkoma projektantami.
– Dzięki wsparciu, jakie jako Polska dostajemy z Europy, z całego modowego świata, dzięki temu, że Furlab daje nam możliwość korzystania z inspiracji światowych myślę, że dużo się zadzieje – mówi Dorota Goldpoint.
Kolekcja „Magia futra” po raz pierwszy została pokazana wiosną podczas festiwalu filmowego w Cannes. Do filmowej stolicy Francji Dorotę Goldpoint zaprosił magazyn „Fashion Glam Couture”, który co roku organizuje w Cannes modową imprezę, podczas której kreatorzy z całego świata mogą pokazać swoje dokonania.
Czytaj także
- 2025-06-18: Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji
- 2025-06-13: Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym
- 2025-06-12: Dorota Gardias: Przykre jest to, że wybory prezydenckie budzą tak negatywne emocje. Jest dużo złości, żalu i różnych zagrywek, które kompletnie nie są moje
- 2025-06-11: ZUS zatwierdził standardy dofinansowania posiłków dla pracowników. To nowy rozdział w firmowych benefitach
- 2025-06-04: Rynek nieprzygotowany do wdrożenia systemu kaucyjnego. Może się opóźnić nawet o kilka miesięcy
- 2025-06-09: Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce
- 2025-05-26: Dyrektywa o przejrzystości płac zmniejszy lukę płacową między kobietami a mężczyznami. Obniży za to skłonność pracodawców do podwyżek
- 2025-05-30: Doda: Realizacja filmu o moim życiu obudziła wielu ludzi, którzy mi bardzo źle życzą. Wśród moich byłych też są jakieś nerwowe ruchy
- 2025-05-21: Finansowanie Europejskiego Banku Inwestycyjnego wspiera rozwój OZE czy infrastruktury drogowej. Wśród nowych priorytetów bezpieczeństwo i obronność
- 2025-05-19: Poparcie dla UE rekordowo wysokie, mimo wzrostu populizmu. Społeczeństwo oczekuje większego zaangażowania w kwestie bezpieczeństwa
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.