Newsy

Joanna Przetakiewicz: Otwieramy nowy butik na 10-lecie La Manii. To ogromne przedsięwzięcie

2020-08-11  |  06:19

Marka ubrań, której właścicielką jest Joanna Przetakiewicz, w tym roku obchodzi swoje 10. urodziny. Projektantka chce uczcić jubileusz, otwierając nowy butik. Chociaż wszystko jest już dopięte na ostatni guzik, nie wiadomo, czy ostatecznie uda się zrealizować plany. Przeszkodzić może powrót obostrzeń związanych z rozprzestrzeniającym się koronawirusem.

Projektantka ma nadzieję, że celebrowanie okrągłej rocznicy dojdzie do skutku. Tłumaczy jednak, że jest przygotowana na każdą ewentualność. W razie przywrócenia restrykcji związanych z pandemią przełoży zaplanowane eventy.

– Otwieramy nowy butik na 10-lecie La Manii. Pierwszy raz łączymy na jednej przestrzeni La Mania Home i La Mania Fashion. To oznacza, że nasza młodziutka firma, która jest na rynku dopiero od listopada zeszłego roku, oraz ta, która ma już 10 lat, będą blisko siebie. To ogromne przedsięwzięcie, na które długo czekaliśmy, aczkolwiek zdajemy sobie sprawę, że sytuacja związana z pandemią może nam to uniemożliwić – mówi w rozmowie z agencją Newseria Lifestyle Joanna Przetakiewicz.

Projektantka niedawno wróciła z wakacji. Tłumaczy, że chociaż dobrze się bawiła i odpoczęła od codziennych obowiązków, w niedalekiej przyszłości nie planuje już zagranicznych wyjazdów. Rosnąca liczba zarażeń powstrzymuje ją przed kolejnymi podróżami.

– Obecnie wszystkie plany są bardzo niestabilne. Nie wiemy, czy w przyszłych miesiącach nie powróci lockdown. Trzeba więc być elastycznym i nie budować w sobie strachu. Lęk w niczym nie pomoże, a jedynie ograniczy nasze działanie – zaznacza.

Joanna Przetakiewicz podkreśla, że kryzys związany z pandemią dotknął także przemysł odzieżowy. Większość domów mody zrezygnowała bowiem z pokazów prezentujących najnowsze kolekcje. Niektórzy twórcy zdecydowali się przenieść wydarzenia do internetu. Kalendarz świata mody został mocno naruszony i jeszcze długo odczuwalne będą skutki tych zmian. Projektantka zaznacza, że trudne warunki sprzyjają jednak rozwojowi kreatywności i, w niektórych przypadkach, mogą być dodatkową motywacją do działania. Udowodnił to na przykład Simon Porte Jacquemus.

– Wszystkie Fashion Weeki na świecie zostały odwołane. Odbyły się tylko te pokazy, które miały miejsce w bardzo specyficznych warunkach. Młody francuski projektant Jacquemus znany jest z tego, że lubi zaskakiwać. W przeszłości zorganizował już pokaz na polu lawendy. Tegoroczny odbył się w polu zboża. Wyglądało to obłędnie. Ludzie siedzieli w ogromnej odległości od siebie w przystrzyżonych miejscach i byli otoczeni przyrodą – tłumaczy.

Joanna Przetakiewicz jest zdania, że przemysł odzieżowy powinien wspierać środowisko naturalne. Tłumaczy, że sektor ten ma ogromny wpływ na planetę i to właśnie od jego działań w dużej mierze zależy, jak będzie wyglądać kondycja przyrody.

– Świat zmienia się w bardzo szybkim tempie. Biznes mody jest większy nawet niż przemysł muzyczny i filmowy razem wzięte. W związku z tym teraz każda idea nakłaniająca do używania organicznych materiałów, dawania ubraniom drugiego życia ma niewątpliwie wielki sens – mówi.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Kalendarium

Festiwal Biegowy Tauron 2020

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Patronat Newserii

Media

Katarzyna Cichopek: Program „Pytanie na śniadanie” szalenie mnie otwiera. Zdobywam nową wiedzę i rozwijam się

Aktorka zadebiutowała w roli prowadzącej program śniadaniowy „Pytanie na śniadanie” pod koniec sierpnia. Przyznaje, że jest to dla niej spore wyzwanie. Tłumaczy też, że format programu pozwala jej się rozwinąć. Ma nadzieję, że trud włożony w projekt zaowocuje sympatią widzów. Katarzyna Cichopek zaznacza, że cała produkcja mocno ją wspiera i trzyma za nią kciuki. Największą podporą jest dla niej współprowadzący Maciej Kurzajewski.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Gwiazdy

Aleksandra Kisio: Staram się robić dla naszego klimatu i naszej Ziemi jak najwięcej. Kiedyś byłam w tym temacie egoistką

Aktorka przekonuje, że można być eko nawet wtedy, gdy nie ma się zbyt dużo czasu i samozaparcia. Dawniej nie troszczyła się zbytnio  o środowisko, ale szybko zrozumiała, że wiele naszych działań może przyczynić się do jego ochrony i utrzymania naturalnych zasobów. Dlatego też poleca w tej kwestii metodę małych kroków i zachęca do ograniczania zużycia prądu i wody, segregacji śmieci, a także rezygnacji z foliówek i plastikowych butelek. Warto bowiem zacząć od rzeczy łatwych, których wprowadzenie nie będzie ani kosztowne, ani nie wywróci naszego życia do góry nogami.

Handel

Polacy najchętniej jedzą lody rzemieślnicze i z automatu. Od lat wybierają tradycyjne smaki

W Polsce przybywa lodziarni. – Chociaż rynek wydaje się już nasycony, to co roku otwierają się nowe punkty z lodami. I wszystkie bardzo dobrze sobie radzą – mówi Radosław Charubin, właściciel  marek Lody Bonano i U Lodziarzy. Największym powodzeniem cieszą się lody rzemieślnicze, naturalne oraz z automatu i choć Polacy są przywiązani do tradycyjnych smaków, to chętnie sięgają po nowości.