Newsy

Dobre CV nie powinno przekraczać dwóch stron

2014-05-22  |  06:00
Mówi:Ewa Przybylska
Funkcja:kierownik projektów aktywizacji zawodowej
Firma:Ingeus (firma zajmująca się pomocą w powrocie na rynek pracy)
  • MP4
  • Nieumiejętnie napisane CV obniża szanse na otrzymanie pracy. Dlatego przy opisywaniu ścieżki zawodowej ważne jest, aby wybrać takie informacje, które są kluczowe dla stanowiska, o jakie stara się kandydat. Należy unikać także banalnych sformułowań i powtórzeń dotyczących, np. zakresu obowiązków w przypadku awansu w jednej firmie. Objętość nie powinna CV przekroczyć dwóch stron.

    Dbajmy o to, aby pracodawca nie musiał domyślać się, jak dokładnie wyglądała nasza rola w poprzednim miejscu pracy. Warto pokazać, o ile wzrosła sprzedaż dzięki naszym działaniom, jak dużym zespołem zarządzaliśmy, za jakie regiony w Polsce odpowiadaliśmy, czy jeżeli braliśmy udział w jakimś projekcie, to że było to przedsięwzięcie rzeczywiście innowacyjne, pionierskie na skalę krajową, a może byliśmy laureatem nagrody wewnętrznej – radzi Ewa Przybylska, kierownik projektów aktywizacji zawodowej w firmie Ingeus, pomagającej w powrocie na rynek pracy.

    W dokumencie powinno znaleźć się dwu-, trzyzdaniowe podsumowanie doświadczeń zawodowych, które wyróżni daną osobę spośród innych kandydatów. Istotnym wątkiem w CV są także zainteresowania, które należy opisać szczegółowo.

    To czego poszukują pracodawcy to nie tylko osoby, która będzie wykonywać pracę, tylko człowieka. Jeżeli naszą pasją jest turystyka, a tak naprawdę my organizujemy wyprawy dla grona przyjaciół, to warto napisać, że właśnie tym się zajmujemy. Jeżeli lubimy czytać książki, to napiszmy konkretnie, że to są na przykład tego rodzaju książki, a być może jest to aktywny udział w targach, współpraca z wydawnictwem. Ludzie mają przeróżne hobby, które definiują ich jako osoby – wyjaśnia Ewa Przybylska.

    CV powinno zawierać maksymalnie dwie strony, być napisane bezbłędnie i przejrzyście graficznie, a także zawierać aktualne zdjęcie w formalnym stroju.

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Uroda

    Konsument

    Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie

    Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.

    Ochrona środowiska

    Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat

    Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.