Newsy

Idąc na rozmowę kwalifikacyjną, kandydat musi być zorientowany, jak wygląda wynagrodzenie w danej branży

2014-06-06  |  06:00
Mówi:Ewa Przybylska
Funkcja:kierownik projektów aktywizacji zawodowej
Firma:Ingeus (firma zajmująca się rehabilitacją osób niepełnosprawnych pozostających bez zatrudnienia i pomocą w powrocie na rynek pracy)
  • MP4
  • Ubiegając się o pracę, podczas rozmowy z potencjalnym pracodawcą nie należy skupiać się tylko na swoich przyszłych zadaniach. Trzeba pamiętać o wynagrodzeniu i warunkach, jakie proponuje pracodawca. Tylko tak przygotowany kandydat ma szanse dobrze wypaść podczas rozmowy kwalifikacyjnej.

    Jednym z najtrudniejszych etapów podczas rozmowy kwalifikacyjnej jest ustalenie wynagrodzenia bądź samych zasad pracy. Kwestie finansowe są omawiane zazwyczaj podczas kolejnego etapu rekrutacji, jednak kandydat powinien być przygotowany na nią już podczas wysyłania swojego CV.

    Rozmowa kwalifikacyjna jest rozmową biznesową dwóch stron. Jako kandydat świadomy i przygotowany powinniśmy mieć wiedzę na temat tego, jakie wynagrodzenia obowiązują dzisiaj na lokalnym rynku pracy w danej branży, na danych stanowiskach – mówi agencji informacyjnej Ewa Przybylska, kierownik projektów aktywizacji zawodowej w firmie Ingeus, pomagającej osobom niepełnosprawnym powrócić na rynek pracy.

    Kandydaci na dane stanowisko powinni mieć również świadomość, do jakiej firmy aplikują i czym pracodawca się zajmuje. Aplikując, należy mieć wiedzę nie tylko na temat marki, lecz także właściwie określić, co samemu można zaoferować pracodawcy.

    Na rozmowę powinniśmy iść z myślą taką, żeby przedstawić się jako ktoś, kto rzeczywiście jest zainteresowany i wie, po co chce podjąć pracę. Czyli tego jakie są nasze mocne strony i dlaczego to ja jestem mocnym kandydatem, jakie są moje sukcesy, które moje predyspozycje i cechy z życia zawodowego i prywatnego są dowodem na to, że będę najlepiej spośród wszystkich kandydatów wykonywać dane zadanie – dodaje Przybylska.

    Podczas rozmowy kandydat musi pokazać siebie jako pracownika uniwersalnego, który podoła każdemu powierzonemu zadaniu. Dodatkowo jego umiejętności i wiedza powinny przekładać się na zyski, nie tylko dla samego kandydata, lecz także dla firmy. Dlatego należy wziąć pod rozwagę, czy dane stanowisko i firma są interesujące w rozwijaniu ścieżki zawodowej.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Uroda

    Konsument

    Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie

    Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.

    Ochrona środowiska

    Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat

    Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.