Newsy

Idąc na rozmowę kwalifikacyjną, kandydat musi być zorientowany, jak wygląda wynagrodzenie w danej branży

2014-06-06  |  06:00
Mówi:Ewa Przybylska
Funkcja:kierownik projektów aktywizacji zawodowej
Firma:Ingeus (firma zajmująca się rehabilitacją osób niepełnosprawnych pozostających bez zatrudnienia i pomocą w powrocie na rynek pracy)
  • MP4
  • Ubiegając się o pracę, podczas rozmowy z potencjalnym pracodawcą nie należy skupiać się tylko na swoich przyszłych zadaniach. Trzeba pamiętać o wynagrodzeniu i warunkach, jakie proponuje pracodawca. Tylko tak przygotowany kandydat ma szanse dobrze wypaść podczas rozmowy kwalifikacyjnej.

    Jednym z najtrudniejszych etapów podczas rozmowy kwalifikacyjnej jest ustalenie wynagrodzenia bądź samych zasad pracy. Kwestie finansowe są omawiane zazwyczaj podczas kolejnego etapu rekrutacji, jednak kandydat powinien być przygotowany na nią już podczas wysyłania swojego CV.

    Rozmowa kwalifikacyjna jest rozmową biznesową dwóch stron. Jako kandydat świadomy i przygotowany powinniśmy mieć wiedzę na temat tego, jakie wynagrodzenia obowiązują dzisiaj na lokalnym rynku pracy w danej branży, na danych stanowiskach – mówi agencji informacyjnej Ewa Przybylska, kierownik projektów aktywizacji zawodowej w firmie Ingeus, pomagającej osobom niepełnosprawnym powrócić na rynek pracy.

    Kandydaci na dane stanowisko powinni mieć również świadomość, do jakiej firmy aplikują i czym pracodawca się zajmuje. Aplikując, należy mieć wiedzę nie tylko na temat marki, lecz także właściwie określić, co samemu można zaoferować pracodawcy.

    Na rozmowę powinniśmy iść z myślą taką, żeby przedstawić się jako ktoś, kto rzeczywiście jest zainteresowany i wie, po co chce podjąć pracę. Czyli tego jakie są nasze mocne strony i dlaczego to ja jestem mocnym kandydatem, jakie są moje sukcesy, które moje predyspozycje i cechy z życia zawodowego i prywatnego są dowodem na to, że będę najlepiej spośród wszystkich kandydatów wykonywać dane zadanie – dodaje Przybylska.

    Podczas rozmowy kandydat musi pokazać siebie jako pracownika uniwersalnego, który podoła każdemu powierzonemu zadaniu. Dodatkowo jego umiejętności i wiedza powinny przekładać się na zyski, nie tylko dla samego kandydata, lecz także dla firmy. Dlatego należy wziąć pod rozwagę, czy dane stanowisko i firma są interesujące w rozwijaniu ścieżki zawodowej.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Media

    Konsument

    Konsumenci doceniają działania firm na rzecz środowiska i społeczeństwa. Dla przedsiębiorstw to szansa na rozwój

    Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem strategii biznesowych firm. Podmioty wdrażające długofalową strategię ESG mogą liczyć na korzyści finansowe, większe zainteresowanie inwestorów oraz poprawę klimatu i społecznej akceptacji. Spółki i przedsiębiorcy, którzy realizują inwestycje zgodnie z najwyższymi standardami środowiskowymi i społecznymi otrzymali Diamenty Zrównoważonej Gospodarki podczas konferencji Sustainable Economy Summit.

    Edukacja

    Poziom kompetencji cyfrowych Polaków na bardzo niskim poziomie. Spowalnia to cyfryzację gospodarki i firm

    Na tle mieszkańców innych państw UE poziom kompetencji cyfrowych Polaków utrzymuje się na bardzo niskim poziomie – wynika z ostatnich danych Eurostat. Niecała połowa deklaruje posiadanie przynajmniej podstawowych umiejętności cyfrowych, a 20 proc. – więcej niż podstawowe. Staje to na drodze do cyfryzacji gospodarki i zwiększenia produktywności przedsiębiorstw.