Mówi: | Mariusz Pujszo |
Funkcja: | reżyser, redaktor naczelny magazynu „Osobowości i sukcesy” |
M. Pujszo: Polskie firmy nie potrafią się promować. Brakuje im ciekawych pomysłów
Polskim przedsiębiorcom brakuje kreatywności w promocji – uważa Mariusz Pujszo. Jego zdaniem są oni nadmiernie przywiązani do klasycznych metod i nie mają pomysłu na to, jak w oryginalny sposób pokazać się potencjalnym klientom. Twierdzi, że to właśnie dzięki pomysłowej promocji na jego galach w Cannes bywają gwiazdy filmowe światowego formatu.
Zdaniem Mariusza Pujszo dobra promocja nie jest kwestią pieniędzy, ale pomysłu. Polscy przedsiębiorcy nadmiernie przywiązują się do klasycznych metod pozyskiwania klienta, np. poprzez udział w targach lub konferencjach. Według niego takie imprezy nie pozwalają jednak no to, by indywidualnie podejść do potencjalnego klienta. Nie tworzy się tam bowiem atmosfera przyjaźni, niezbędna do nawiązania relacji z ewentualnym klientem. Jako przykład kreatywności w promowaniu własnej inicjatywy Pujszo podaje Polskie Noce w hotelu Carlton w Cannes.
– Jest stara zasada: jak nie możesz pójść do tysiąca osób, to spraw, żeby tysiąc osób przyszło do ciebie. Trzeba mieć pomysł na to, by osoby, które mają w Cannes setki propozycji imprez dziennie, przyszły właśnie do ciebie. Potrzebny jest jakiś numer: czy on jest dobry, czy zły, ale wytworzy atmosferę oryginalności, czegoś innego, nowego. Na moich galach w Cannes było około 50 osób, które miały Oscary. Nigdy w historii żadnych gali czy imprez organizowanych w Cannes czegoś takiego nie było – mówi Mariusz Pujszo, reżyser, redaktor naczelny magazynu „Osobowości i sukcesy”, w rozmowie z agencją informacyjną Newseria.
Aby umożliwić nawiązanie kontaktów między różnymi środowiskami, Pujszo zainicjował kilka lat temu galę Osobowości i Sukcesy. Podczas imprezy spotykają się przedstawiciele świata biznesu, kultury, sportu i sztuki. Swobodna atmosfera ułatwia komunikację i nawiązanie znajomości, które mogą się przekształcić w relacje biznesowe. Obecnie Pujszo pracuje nad stworzeniem takiej platformy współpracy na skalę międzynarodową. W Berlinie będzie organizował polsko-niemiecką galę Osobowości i Sukcesy, a w Paryżu polsko-francuską.
– Będę nagradzał firmy francuskie lub niemieckie oraz firmy polskie, które działają na tych rynkach, po to, żeby ludzie się spotkali i porozmawiali. Jak przy okazji są jakieś targi, na których można się pokazać, zaprezentować, to dobrze, ale musi być ten bezpośredni kontakt. Jak jest dobry kontakt, to potem dużo rzeczy można załatwić. Obawiam się, że nie wszystkie firmy zdają sobie z tego sprawę – mówi Mariusz Pujszo.
Zdaniem filmowca już wkrótce trzeba będzie zmienić sposób myślenia o reklamie. Reklama w obecnej formie zniknie w ciągu kilku najbliższych lat, zastąpi ją internet. Pujszo uważa, że w Europie Zachodniej konsumenci już dzisiaj podejmują decyzje zakupowe, kierując się opiniami internautów, a nie reklamą. W biznesie istotna jest także elastyczność. On sam często jest krytykowany za imanie się zbyt wielu zajęć, jest bowiem reżyserem, scenarzystą, aktorem, redaktorem naczelnym magazynu oraz przedsiębiorcą.
– Człowiek może mieć różne zachcianki i różne pomysły na życie. Trzeba patrzeć, co on rzeczywiście robi i co osiąga. Lubię coś tworzyć i cieszę się, że ludzie za mną idą – mówi Mariusz Pujszo.
Czytaj także
- 2024-11-15: Rynek roślinnych zamienników nabiału jest wart 640 mln zł. Polski start-up promuje na nim produkty z łubinu
- 2024-10-21: Druga polska prezydencja w Radzie UE okazją na wzmocnienie głosu polskich przedsiębiorców. Teraz ich aktywność w UE jest niewielka
- 2024-10-28: Firmy zainteresowane udziałem w odbudowie Ukrainy z nowym instrumentem wsparcia. Na początku 2025 roku ruszą preferencyjne pożyczki
- 2024-10-17: Polskie miasta szybko się starzeją. Demografia wpływa na wiele ich działań
- 2024-09-26: Polska prezydencja w Radzie UE będzie szansą na kształtowanie polityki gospodarczej Unii. Przedsiębiorcy mają swoje oczekiwania
- 2024-10-07: Dystans między UE a gospodarkami USA czy Chin rośnie. Spada konkurencyjność unijnych firm
- 2024-09-23: Rząd chce większego udziału polskich firm budowlanych w projektach energetycznych. Ma to być element nowej ustawy offshorowej
- 2024-09-24: Lotniska regionalne z dużym wzrostem czarterów. Stały się motorem napędowym ruchu pasażerskiego
- 2024-08-12: Rosnące inwestycje firm napędzają rynek leasingu. Za trzy czwarte finansowania odpowiada segment samochodów
- 2024-07-29: Koszty instalacji robotów wciąż zbyt wysokie dla firm. Są one jednak świadome konieczności takich inwestycji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Nowe technologie
Artur Barciś: Od sztucznej inteligencji dowiedziałem się, że zmarłem na scenie. Dla niej jestem kompletnie nikim
Aktor nie ma wątpliwości, że sztuczna inteligencja będzie miała wpływ na zawody artystyczne, w tym aktorstwo, dubbing i lektorstwo. Zaznacza też, że może wprowadzać ludzi w błąd, bo na przykład kiedyś na jego temat wygenerowała nieprawdziwe informacje. Dlatego też podkreśla potrzebę stworzenia ram prawnych, aby chronić ludzi przed nieautoryzowanym używaniem ich wizerunku i tożsamości.
Gwiazdy
Tomasz Tylicki: Moje psy raz mieszkają u mnie, raz u moich rodziców. Tak sobie po prostu wędrują i jest im dobrze
Prezenter podkreśla, że szczególne miejsce w jego sercu zajmują dwa pupile: Lola i Kiko, ale teraz więcej czasu psiaki spędzają u jego rodziców, bo liczne obowiązki rodzinne i zawodowe nie pozwalają mu na to, by poświęcił im tyle uwagi, ile potrzebują. Tomasz Tylicki zapewnia jednak, że gdy synek trochę podrośnie, a on zrealizuje pewien życiowy plan, to w przyszłości znajdzie sposób na to, aby czworonogi były z nimi na stałe.
Handel
Lekarze apelują o uregulowanie rynku saszetek z nikotyną. Na ich szkodliwe działanie narażona jest głównie młodzież
Saszetki z nikotyną są dostępne na rynku od kilku lat, ale nadal nie ma żadnych unijnych ani krajowych regulacji dotyczących ich oznakowania, reklamy czy sprzedaży. To powoduje, że tzw. pouches są bardzo łatwo dostępne, bez większych problemów można je kupić nawet przez internet, co przekłada się na ich rosnącą popularność, także wśród dzieci i młodzieży. Eksperci apelują o pilne uregulowanie tego rynku.