Newsy

Makijaż do pracy powinien być dostosowany do jej charakteru. Najbardziej uniwersalny jest naturalny makijaż

2014-06-23  |  06:30

Makijaż to kluczowy element oficjalnego wyglądu. Ten do pracy powinien przede wszystkim uwzględniać jej typ. W większości przypadków sprawdzi się makijaż oparty na naturalnych kolorach i świetlistej cerze. Pożądany jest efekt wypoczętej, promiennej skóry. Do jego uzyskania potrzebny jest przede wszystkim odpowiednio dobrany podkład i rozświetlacz. Kosmetyki, którymi wykonywany jest makijaż do pracy powinny odznaczać się wysoką trwałością, aby nie trzeba było robić zbyt częstych poprawek.

Podstawową zasadą przy doborze makijażu biznesowego, powinno być dopasowanie go do wymagań pracodawcy i obowiązującego w miejscu pracy dress code’u. Poza tym makijaż powinien odzwierciedlać indywidualne upodobania, jednak w granicach rozsądku – krzykliwe kolory należy zostawić na wieczór lub przemycić w postaci akcentów. Zawsze sprawdzonym wyborem jest podkreślenie atutów urody w oparciu o neutralny makijaż w stylu no make up.

 – Najbardziej uniwersalnym makijażem biznesowym jest ten, który jest naturalny. Według mnie warto postawić na cerę, która będzie idealnie ujednolicona. Musimy postawić na podkład, który będzie idealnie dostosowany do potrzeb skóry, a do tego nie będzie ważył się w ciągu dnia. Bardzo dobrze jest mieć ze sobą bibułki matujące. Kolejną rzeczą, o której warto pamiętać, jest odpowiednie rozświetlenie twarzy. Przyda się więc rozświetlacz – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Małgorzata Smelcerz, makijażystka Sephora. 

Rozświetlenie twarzy to kluczowy element promiennego, świeżego wyglądu skóry. Jednak nie trzeba używać do tego celu wyłącznie rozświetlacza. Równie dobrze jak on sprawdzi się na przykład zwykły jasny, perłowy cień do powiek w różowym lub złotym odcieniu. Kości policzkowe można podkreślić również bronzerem lub różem – w zależności od typu karnacji. Wszystkie te zabiegi pozwolą uzyskać świetlisty makijaż.

Polecam używanie do wewnętrznego kącika oka kredki. Moim ostatnim odkryciem jest kredka w kolorze cielistym, która świetnie rozjaśnia spojrzenie. Nawet jeżeli mamy tylko kilka godzin snu za sobą, to możemy mieć gwarancję promiennego wyglądu. Kolejną rzeczą jest tusz do rzęs. Pomalowane rzęs zawsze dodaje nam świeżości i pominięcie tego elementu może być niezbyt korzystne zarówno na początku dnia, jak i wieczorem. Jeżeli chodzi o cienie, to warto jest bazować na neutralnych kolorach – dodaje Małgorzata Smelcerz.

Uzupełnieniem naturalnego makijażu powinny być delikatnie podkreślone usta – najlepiej wykorzystać błyszczyk bezbarwny lub w jasnym odcieniu. Jeśli ktoś nie może obejść się bez koloru, może sobie pozwolić na cienką kolorową kreskę tuż przy linii rzęs. Warto jednak pamiętać, że w miejscu pracy ceniony jest zazwyczaj profesjonalny wygląd, więc efekt jasnej, promiennej cery i oszczędny makijaż to najlepsze rozwiązanie.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Uroda

Konsument

Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie

Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.

Ochrona środowiska

Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat

Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.