Mówi: | Marek Zagórski |
Funkcja: | prezes Europejskiego Funduszu Rozwoju Wsi Polskiej |
Marek Niedźwiecki nagra płytę z młodymi wokalistami z małych miejscowości
Konkurs to szansa dla osób, które mieszkają w miejscowościach do 10 tys. mieszkańców.
– Szukamy muzycznych perełek. Na pewno są nie tylko w miastach. Są też na wsi. Wierzymy głęboko, że je znajdziemy – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Marek Zagórski, prezes Europejskiego Funduszu Rozwoju Wsi Polskiej, organizator przedsięwzięcia.
Aby zakwalifikować się do projektu, trzeba do 12 marca przesłać drogą elektroniczną demo z piosenką. Lista z utworami do wyboru jest dostępna na stronie www.efrwp.pl. Na liście znajdują się piosenki m.in.: Ady Rusowicz, Kaliny Jędrusik, Ewy Bem, Ireny Santor, Maryli Rodowicz czy Violetty Villas.
– To piosenki, wybrane między innymi przez Marka Niedźwieckiego, który patronuje temu projektowi – mówi Marek Zagórski.
Przed nagraniem płyty wyłonieni zwycięzcy zostaną najpierw zaproszeni na warsztaty muzyczne, gdzie pod okiem profesjonalistów od emisji głosu, podszkolą umiejętności wokalne. Warsztaty są bezpłatne.
– Będziemy zaczynali 21 marca, a skończymy 23 marca koncertem w Polskim Radiu Szczecin – wyjaśnia Marek Zagórski.
– Zachęcamy tych wszystkich, którzy dobrze śpiewają i tych, którzy nie są jeszcze do końca przekonani, ale przynajmniej mają tych, którzy mówią im, że dobrze śpiewają – namawia do udziału w konkursie Marek Zagórski.
Czytaj także
- 2024-11-04: Resort rolnictwa chce uporządkować kwestię dzierżawy rolniczej. Dzierżawcy mają zyskać dostęp do unijnych dopłat
- 2024-10-30: Wraca temat zakazu hodowli zwierząt na futra. Polska może dołączyć do 22 krajów z podobnymi ograniczeniami
- 2024-10-24: Dekarbonizacja coraz ważniejsza w strategiach polskich firm. Branże energochłonne liderem takich inwestycji
- 2024-10-29: Polska pracuje nad propozycjami dotyczącymi konkurencyjności UE. To element przygotowań do prezydencji
- 2024-10-21: Polsko-francuski zespół naukowców nagrodzony za opracowanie fluorescencyjnych barwników. W przyszłości mogą m.in. pomóc w leczeniu raka
- 2024-10-10: Niewystarczające finansowanie polskiej nauki. Badacze rezygnują albo wyjeżdżają za granicę
- 2024-10-17: Wiele wyzwań polskiej prezydencji w UE. Jednym z kluczowym będą prace nad nowym budżetem
- 2024-10-09: Qczaj: Siedem lat temu pod wpływem jesiennej chandry rozpocząłem swoją karierę. Teraz dostaję od życia dużo fajnych niespodzianek
- 2024-10-01: Miasta stawiają na cyfryzację i inteligentne rozwiązania. To zwiększa ich atrakcyjność dla mieszkańców i inwestorów
- 2024-09-19: Nowe trendy w digital marketingu. Innowacje rewolucjonizują działania agencji i klientów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Uroda
M. Klajda (Miss Polonia 2024): Medycyna estetyczna to forma leczenia kompleksów. Każdy powinien sam zadecydować o ingerencji w swój wygląd
Choć medycyna estetyczna jest branżą bardzo atrakcyjną i perspektywiczną, to jednak taka ścieżka kariery nie była dla Miss Polski 2024 idealnym rozwiązaniem. Nie zdecydowała się rozwijać w tym właśnie kierunku, ale śledzi rozwój tej dziedziny. Maja Klajda nie krytykuje, ani też nie chwali tych, którzy decydują się na poszczególne zabiegi. Jej zdaniem, to indywidualna sprawa, zachęca jednak do podejmowania mądrych decyzji.
Konsument
Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie
Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.
Ochrona środowiska
Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat
Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.