Newsy

Uczniowie cenią nauczycieli z pasją i poczuciem humoru. Z przedmiotów najbardziej lubią matematykę

2017-10-12  |  06:20

Dla 17 proc. uczniów matematyka jest ulubionym przedmiotem – wynika z przeprowadzonego tuż przed Dniem Nauczyciela badania Brainly.pl. W dalszej kolejności w rankingu znalazły się język polski i języki obce. Wiele jednak zależy od nauczycieli. Badanie wskazało, że uczniowie cenią w nich najbardziej poczucie humoru i zaangażowanie w prowadzone zajęcia.

Idealny nauczyciel, według sondażu, który przeprowadziliśmy na stronie Brainly.pl, powinien mieć przede wszystkim poczucie humoru. Ponad 17 proc. uczniów wskazało to jako cechę, która charakteryzuje supernauczyciela – mówi agencji informacyjnej Newseria Anna Sieroń, opiekun treści w Brainly.pl. –Oprócz tego uczniowie doceniają również pasję, zaangażowanie i niekonwencjonalny sposób prowadzenia zajęć.

Te cechy także otrzymały kilkunastoprocentowe wskazania. Mniej istotna okazała się np. możliwość wyjścia poza szkołę podczas zajęć. Młodzi ludzie najbardziej cenią pedagogów nie tylko za poczucie humoru i optymizm, lecz także za pracę, którą wykonują w domu.

Niemal dwie trzecie uczniów twierdzi, że lubiany nauczyciel spowodował wzrost ich zainteresowania przedmiotem, którego naucza, a więcej niż co trzeci deklaruje, że na lekcjach lubianego nauczyciela stara się bardziej niż na innych. Ponad połowa chętnie wzięłaby udział w zajęciach dodatkowych prowadzonych przez taką osobę.

Nauczyciele do dodatkowego wysiłku związanego z poszerzaniem informacji na dany temat potrafią zachęcić w wieloraki sposób. Bardzo często polecają dodatkowe informacje, które znajdują się na portalach edukacyjnych, często są to linki do wideo na YouTube czy książki, po które uczeń powinien sięgnąć w wolnym czasie – podaje przykłady Anna Sieroń.

Skutecznym pomysłem na zaangażowanie uczniów w naukę przedmiotu może być np. polecanie niekonwencjonalnych źródeł informacji, takich jak Netflix.

Sami uczniowie zaskoczyli autorów ankiety niekonwencjonalnymi odpowiedziami na pytanie o ich ulubione przedmioty. Okazało się, że największy odsetek – 17 proc. badanych uczniów – wskazało matematykę, 12 proc. – język polski, a 11 proc. – język obcy.

Najbardziej zaskakującym wynikiem, który otrzymaliśmy po przeprowadzeniu ankiety, było to, że uczniowie lubią matematykę. Prawdopodobnie dlatego, że popularne są teraz kierunki informatyczne i techniczne. Oprócz tego matematyka stała się obowiązkowym przedmiotem na maturze, chcąc nie chcąc wszyscy się jej uczymy, a ci, którzy zdają matematykę na poziomie rozszerzonym, mogą liczyć na oszałamiającą karierę w przyszłości – tłumaczy opiekun treści w Brainly.pl.

Na dole zestawienia znalazły się fizyka i geografia – tylko po 3 proc. uczniów wskazało je jako swoje ulubione przedmioty.

Brainly.pl to edukacyjna platforma społecznościowa służąca wymianie wiedzy przez uczniów. Założona w 2009 roku w Krakowie jako Zadane.pl, dziś działa na 35 rynkach i skupia 80 mln użytkowników miesięcznie.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Gwiazdy

Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci

Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.

Handel

Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.